treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: perła

Liczba wyników: 63

Obiekty

45

Flakon z przedstawieniem dwóch smoków z płonącą perłą

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Flakon z przedstawieniem dwóch smoków z płonącą perłą

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Widok Lublina od południa. Na pierwszym planie pas łąki z pasmem rzeki. W głębi, na prawo od osi gęsto zabudowane wzgórze Starego miasta z charakterystycznymi dla Lublina budowlami. Kompozycja szczegółowa, fomy modelowane miękkimi, zlewającymi się punktowaniami.

Widok Miasta Lublina od Południa

Kośmiński, Józef

1847

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1813 - Pocztówka barwna reklamująca lubelskie browary Vetterów. Na awersie zabudowania fabryczne na dwóch ilustracjach zamieszczonych jedna pod drugą w poziomie. U góry nadruk informacyjny z nazwą wytwórni w języku rosyjskim. Litery w kolorze czarnym. Napis cyrylicą ułożony łukowato. Pod ilustracjami powtórzony w liniach prostych napis informacyjny w języku polskim. Mniejsza ilustracja przedstawia fabryczne budynki z czerwonej cegły. Większa, w dolnej części pocztówki, ukazuje widok na zabudowania browaru i destylarni na tle panoramy miasta. Ujęcie z góry. Budynki w kolorystyce piaskowo-białej. Po bokach ilustracji po cztery srebrne medale na tle kłosów i gałązek chmielu. 
Na rewersie nadruk w języku rosyjskim i angielskim z nazwą karty pocztowej. Druk i linatura w kolorze jasnozielonym. Pozostawione miejsce na korespondencje i na adres. Brak śladów obiegu pocztowego.

Pocztówka - Browar K. R. Vetter w Lublinie

Firma K.R. Vetter

1900 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

pielgrzym Shancai Tongzi (?) wraz z wypełnieniem - ujęcie z przodu z prawej; Monumentalna, drewniana, złocona rzeźba postaci męskiej w pozie adoracji przedstawia prawdopodobnie młodego pielgrzyma. Postać stoi na postumencie z rękami wyciągniętymi przed siebie i dłońmi złożonymi w pełnym szacunku geście. Ma pogodny wyraz twarzy, lekko uniesione brwi, duże, brązowe oczy, podłużne uszy i otwarte, lekko uśmiechnięte usta z widocznym uzębieniem. W jego policzkach zaznaczono dołki, natomiast w płatkach usznych wydrążono niewielkie otwory. Gładko zaczesane czarne włosy zwijają się w niewielkie koczki: z przodu jeden i z tyłu dwa. Pielgrzym ubrany jest w długie, kilkowarstwowe, sięgające za kolana szaty, natomiast z jego ramion i rąk opada tkanina w formie szala. Na jego obu nadgarstkach i kostkach widoczne są bransolety. Stopy ma nagie.

Pielgrzym Shancai Tongzi (?) wraz z wypełnieniem

nieznany

1601 — 1644

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Matka Boska Smoleńska

Bogurodzica Hodigitria [Bogurodzica Hodigitria Smoleńska]

Ikona

nieznany

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

kolaż - Kolaż - wykonany z elementów naklejanych i narysowanych, namalowanych - utrzymany w tonacji kolorystycznej: czerni i szarości, brązach, błękitach i granatch, fiolecie, zieleni. Przedstawienie chłopca (rysunek ołówkiem i kredką, podmalowany ekoliną), grającego na instrumencie dętym (flecie), siedzącego po prawej od drzewa (drzewo narysowane ołówkiem i kredką, konar podmalowany ekoliną; liście - elementy naklejone, najbardziej zewnętrzne - namalowane, niektóre w środku korony narysowane kredką). Chłopiec opiera się o drzewo plecami - widoczny prawym bokiem do widza; twarz w półprofilu. Nad drzewem widoczny jest wielki kilkubarwny ptak (element naklejony), ukazany bokiem, nad nim koło (element naklejony); po lewej od ptaka naklejony (częściowo pod naklejonym ptakiem) wycięty element niebiesko-granatowego papieru. Ptak ma w zakrzywionym dziobie i w pazurach jednej z nóg długi sznur (ołówek) z nanizanymi na niego okrągłymi elementami w kolorach czarnym (te niektóre rozmazane, niekiedy nawet w kształcie kleksów), granatowym i niebieskim (farba, kredka). Elementy te rozsypują się także u końców sznura i spadają w dół - głównie w stronę dziecka i jego instrumentu: nad instrumentem tworzy się z nich jakby linia; element znajdujący się najniżej - tuż przy instrumencie. U końca sznura po lewej drugi ptak, znacznie mniejszy (naklejony).

Legenda o pieśni

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Ariadna

Loo Jacob van

1652

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 45 obiektów

Kolekcje

17

Ścieżki edukacyjne1

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd