treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: manieryzm (styl)

Liczba wyników: 9

Obiekty

5
scena biblijna - ujęcie z przodu; Obraz, scena biblijna - Złożenie do grobu. Dynamiczna kompozycja oparta na liniach diagonalnych, o ciemnym kolorycie z akcentami czerwieni, ugrów i szarości przedstawia scenę niesienia ciała Chrystusa do grobu rozgrywającej się w skalistej scenerii z sylwetką zamku w głębi. W centrum kompozycji złożone na tkaninie, jasne ciało Chrystusa podtrzymywane jest przez trzech mężczyzn: prawą stronę podtrzymuje od dołu pochylony, brodaty starzec w turbanie, lewą stronę całunu trzyma mężczyzna w żółtej szacie i czerwonej tunice, a od strony nóg wspomaga ich młodzieniec z rozwianymi włosami w zielonej szacie z narzuconą na ramiona czerwoną peleryną. Po lewej stronie przedstawienia stoją trzy opłakujące niewiasty. Po prawej zaś klęcząca kobieta ze złożonymi rękoma, a za nią schylający się mężczyzna. Pejzaż skalisty. W oddali rysuje się sylwetka pałacu o dwóch okrągłych wieżach. Na szczycie skały widać dolną część trzech krzyży.

Złożenie do grobu

scena biblijna

nieznany

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/479/ML - Widok nagrobka Pawła i Anny Uchańskiej w Uchaniu. Nagrobek architektoniczny, przyścienny, dwukondygnacyjny. Powyżej cokołu wnęka w której sarkofag z leżącą postacią kobiecą w habicie, z różańcem w ręku, w drugiej kondygnacji postać męska w zbroi, w pozie sansovinowskiej, z mitrą u stóp. Obie nisze w bogatym obramieniu architektonicznym, zwieńczenie nagrobka w formie trójkątnego tympanonu.

Pomnik Uchańskich w Uchaniu

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1502/ML - AV. Popiersie króla w profilu w prawo, z odkrytą głową, w zbroi. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
. SIGISMVND : AVGVSTVS . D . G . REX
Przy obrzeżu pojedynczy otok ziarnisty.

RV. Konny rycerz z uniesionym mieczem w profilu w prawo (odwrócona Pogoń). W otoku napis rozdzielony na dole przez kompozycję. Przy obrzeżu pojedynczy otok ziarnisty.

Zygmunt II August

Herwijck

1562

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1495/ML - Popiersie królowej Bony lekko w lewo wzorowane na portrecie z warsztatu Cranacha. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
BONA . SFORCIA D . G . REGINA . POLONIAE
Dwie ostatnie litery napisu w formie ligatury.
Na zewnątrz pojedynczy otok perełkowy.
Na odwrocie pozostałość wosku?
Blacha pogięta.

Bona

Herwijck

1561

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 5 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd