treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: dominikanie

Liczba wyników: 10

Obiekty

7
Klasztor dominikanów od strony ulicy Podwale. Po lewej stronie fotografii widoczna bryła świątyni na stromej skarpie. Ujęcie od strony ulicy Podwale na północno-wschodni narożnik Kaplicy Firlejów oraz dachy prezbiterium i nawy głównej z sygnaturką. Po prawej drewniane budynki gospodarcze ogrodzone płotami i osłonięte drzewami. Na dole porośniętej bujną zielenią skarpy grupa ludzi (dorośli i dzieci). 

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym o geometryczno-roślinnych motywach. W p. d. rogu nazwisko autora fotografii w języku rosyjskim. Na rewersie odręczny napis ołówkiem.

Dominikanie

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok kościoła Dominikanów w ujęciu od północnego wschodu. Bryła 
kościoła wzniesiona na wzgórzu, widoczna z dystansu, o nieco zatartych podziałach. Po bokach sylwetowo ukazane okoliczne zabudowania, z górującą nad nimi smukłą Wieżą Trynitarską po prawej. Kościół z dobudowaną za prezbiterium barokową kaplicą Tyszkiewiczów, nakrytą kopułą z latarnią. Kaplica na planie centralnym, dolne partie ścian wysunięte poza stok wzniesienia. 
Za kaplicą widoczne dachy prezbiterium nawy głównej z sygnaturką oraz krawędź szczytu fasady ze sterczynami. Do prezbiterium, od północy przylega ustawiona poprzecznie kaplica różańcowa z kopułą. U dołu, na pierwszym planie fragmenty budynków stanowiące ciemny akcent stonowanego, prowadzonego miękkimi, przetartymi smugami przedstawienia.

Dominikanie od strony Podwala

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok części fasady kościoła Dominikanów i przylegających do niego zabudowań klasztornych. Po prawej, na pierwszym planie fragment elewacji klasztoru z prostokątnym otworem wejściowym. Po lewej część podwórka z niskimi drzewkami. U góry po prawej fragment dachu kościoła z późnorenesansowym szczytem rozczłonkowanym gzymsami i pilastrami, ujętym sterczynami. Po bokach hełmy niskich wież flankujących fasadę. Przedstawienie o charakterze swobodnego szkicu, prowadzone miękkimi kreskami i przetartymi smugami wydobywającymi oszczędny modelunek światłocieniowy.
sygn. oł. pod ryc. p. /na kartonie/ : L Wyczółk

Dominikanie

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina opatrzony kartuszem herbowym i legendą. Miasto w szerokim, panoramicznym ujęciu obejmującym przedmieścia: Wieniawę i Tatary. Widok ukazuje charakterystyczne dla Lublina budowle min.- w centrum Kościół jezuitów, za nim wzgórze staromiejskie z Bramami Krakowską i Grodzką, kościoły św. Michała i Dominikanów, zespół zabudowań zamkowych z basztą i kaplicą św. Trójcy. Po lewej widoczne sylwetki kościołów Panny  Marii, Nawrócenia, św. Pawła i św. Ducha. Budowle opatrzone łacińskimi podpisami lub cyframi mającymi odnośniki w legendzie. U góry, na osi kartusz tytułowy z napisem: TIPUS CIVITATIS LUBLINE[N]SIS. / IN REGNO POLONIAE EX OMNIBUS / PARTIBUS MU[N]DI EMPORIO. TER. IN. /ANNO CELEBRARI COSUETOCLARAE. (Widok miasta Lublina w Królestwie Polskim, sławnego w całym swiecie trzy razy na rok odbywającemi się jarmarkami) Po lewej godło Polski, po prawej herb Lublina. Nad dolną krawędzią pas zawierający legendę rozbitą na 4 pola w ozdobnych obramieniach. Przedstawienie prowadzone precyzyjną, cienką kreską, podkolorowane.

Widok Lublina (Tipus civitatis Lublinensis in Regno Poloniae...)

Hogenberg, Abraham

1618

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pocztówka - kościół dominikanów w Lublinie (ujęcie w pionie)
AWERS: Fragment bryły świątyni od strony ul. Podwale. Na pierwszym planie drewniana zabudowa. Na skarpie Wzgórza Staromiejskiego osadzona budowla. Zdjęcie, o rozmytych krawędziach i zaokrąglonych rogach, zamieszczone na białym polu. Po lewej stronie fotografii i po nią nadruk w kolorze czerwonym z tutułem pocztówki i informacją o nakładcy. W l.d. rogu fotografii na biało nr negatywu (?): 38375
REWERS: Czarna linatura z miejscem na korespondencje i znaczek pocztowy. W nagłówku i wzdłuż dolnej krawędzi nadruk w kolorze czarnym w języku rosyjskim i francuskim. Brak śladu obiegu pocztowego.

Karta pocztowa: Kościół po-Dominikański

Księgarnia Kiesewetterów

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok na Stare Miasto ze wzgórza zamkowego. Na pierwszym planie dachy domów dzielnicy żydowskiej oraz kamienica poniżej kościoła Dominikanów. Dalej na wzgórzu dominują zabudowania dominikańskie: kościół i klasztor, w tle widoczne wieże katedry i Wieża Trynitarska. Na błekitnym niebie jakne obłoki. Napisy ciemnym drukiem.

Karta pocztowa: Lublin. Widok ogólny

Krajowy Dom Wydawniczy Fr. Karpowicz

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz wykonany na papierze, temperą. Skomponowany w dwóch wydzielonych strefach. W centralnej części górnego pasa, niebiańskiego, jest wieniec złożony z 6 stylizowanych kwiatów, przewleczonych przez zieloną liściastą gałąź, okalający postać Matki Bożej z Dzieciątkiem na prawym ręku.  MB ubrana jest w niebiesko-czerwoną szatę, Dzieciątko w długiej czerwonej sukience. Obie postaci mają na głowach żółte korony. Postać MB jest adorowana przez św. Jacka i św. Dominika, zwróconych w jej stronę, stojących na biało-szarych obłokach, po obu stronach. Święci wyglądają niemalże identycznie, mają jasnoniebieskie szaty w pionowe i skośne granatowe linie, na ramionach zarzucone czarne płaszcze. Wokół ich głów rozchodzą się krótkie czerwone promienie. Nad świętymi szara odsłonięta kotara zwieńczona żółto-czerwoną koroną. Na zewnątrz kotary jednolite tło niebieskie, a w jej wnętrzu tło żółte. 
Dolna część obrazu, ziemska, wyobraża cudowne znalezienie posążka na roli przez chłopa. Na pierwszym planie chłop ubrany w: czerwoną koszulę, żółte spodnie, czarne buty, niebiesko-granatowy płaszcz, czarny kapelusz. Chłop przyklęka w geście zdziwienia, na białej kopule, w którą wpisany jest tekst: „MB Gidelska”. Za nim przyglądające się zdarzeniu dwa woły zaprzęgnięte do pługa, z łbami stylizowanymi na ludzkie twarze. W prawym dolnym rogu obrazu biegnie brązowo-czarny pas zaoranej ziemi, a na nim czarny posążek, który na owalnym żółtym tle okalają czerwone promienie. W oddali pas 6 symetrycznych drzew (zielone korony, brązowe pnie) oraz po obu stronach obrazu kościoły z wieżami i czerwonymi dachami.

Matka Boska Gidelska

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 7 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd