treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Wieniec ślubny w ramie za szkłem - ujęcie z przodu; Ozdobny wieniec w ramie za szkłem. Rama gruba, profilowana, politurowana na ciemny brąz. W górnej jej części, pośrodku przymocowany metalowy haczyk. Wewnątrz ramy, na desce, centralnie umieszczony wieniec. Podstawę wieńca stanowi obręcz wykonana z metalowego, owiniętego zieloną nicią drutu. Do obręczy mocowane są listki suszonego mirtu pociągnięte zieloną i brązową farbą. Wianek umieszczony na papierze, na którym znajduje się pisana pismem neogotyckim wierszowana dedykacja dla nowożeńców. Pod spodem kartka z ich nazwiskami (Maria Lewte, Fritz Ladwig) oraz data ślubu (20 October 1919). Wokół wieńca, na dwóch płaszczyznach (w poziomie mniejsze, w pionie większe) odbijające wnętrze, układające się w ośmioboki lusterka (łącznie jest ich 16). Lusterka obwiedzione dekoracyjnymi paskami ze złoconego papieru. W narożnikach ramy ozdobne ornamenty o motywie roślinnym, wykonane z papier mâché w kolorze złotym. Całość obramowana ornamentowaną, złoconą listewką.

Wieniec ślubny w ramie za szkłem

Rechenberg, Ewald

1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec pamiątkowy w ramie za szkłem - ujęcie z przodu; Ozdobny wieniec w ramie za szkłem. Rama gruba, profilowana, oklejona na czarno. Wewnątrz ramy, na desce, centralnie umieszczony wieniec. Jego podstawę stanowi obręcz z metalowego drutu, do którego mocowane są, wykonane z papieru i tkaniny drobne listki na gałązkach imitujące mirt oraz białe i żółte, wielopłatkowe kwiatki. W środku wianka przyklejona kartka bez napisów ze ściętymi rogami. Wokół wieńca, na dwóch płaszczyznach (w poziomie mniejsze, w pionie większe) odbijające wnętrze, układające się w ośmioboki lusterka (łącznie jest ich 16). Lusterka obwiedzione dekoracyjnymi paskami z papieru. W narożnikach ramy ozdobne ornamenty o motywie roślinnym, wykonane z papier mâché w kolorze złotym.

Wieniec pamiątkowy w ramie za szkłem

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

patera na owoce - ujęcie z przodu; Srebrne naczynie na profilowanej stopie, z okrągłym lustrem i silnie wyniesionym kołnierzem z wywiniętym na zewnątrz i ku dołowi szerokim brzegiem. Utworzona przez kołnierz czara o miękko kształtowanych wygięciach rozczłonowana w rozszerzające się od dołu pionowe, wachlarzowe segmenty, tworzące symetryczny układ 4 części szerszych rozdzielonych każdorazowo dwoma węższymi elementami. Części szersze wydzielone profilem wypukłym, wąskie - wklęsłym.

Patera na owoce

nieznany

1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Puchar Hartwiga - ujęcie z przodu; Z prawej strony Srebrny puchar w formie kielicha. Stopa okrągła z profilowanym otokiem. Brzeg stopy z wąską kryzą i cokolikiem. Dolna część płaszcza stopy ozdobiona repusowanym ornamentem typu lambrekinowego. Trzon tralkowy oddzielony od stopy i czary pierścieniem zdobionym ukośnym repusowaniem. Tralka z wybrzuszeniem w górnej części nawiązującym do formy nodusa, podzielona jest w pionie na 8 wydłużonych puklowań, w centrum znajdują się grawerowane medaliony z tarczą herbową i ornamentem roślinnym. Ponad owalnym zamknięciem puklowań silne przewężenie o charakterze wklęsłej obrączki. Czara w kształcie odwróconego dzwonu ozdobiona jest w dolnej części niskim puklowanym koszyczkiem z wybrzuszeniem, oddzielonym od płaszcza czaszy wąskim pierścieniem z ornamentem perełkowym. Gładką, rozszerzającą się ku górze powierzchnię czary zdobi dekoracja nakładkowa personifikacja sprawiedliwości - Temida z opaską na oczach, z wzniesionym mieczem w lewej i dwuszalkową wagą w prawej ręce. Postać ujęta w otwarty górą wieniec z liści dębowych z żołędziami (niektóre niemal pełnoplastyczne). Z lewej strony pokrywa złożona z profilowanej kryzy i dwudzielnego płaszcza, którego części wymodelowane z wklęsłych, rozszerzających się ku dołowi kwater, rozdziela pierścień z granulacją. Wyniesiony w centrum pokrywy uchwyt wieńczący w formie bogato zdobionego kwiatonu. Wnętrze czary i pokrywy złocone, poszczególne części pucharu skręcone śrubami.

Puchar Hartwiga

nieznany

około 1840

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ML/H/F/73 - Fotografia przedstawia siedzącego młodego mężczyznę, zwróconego w prawo w ujęciu 3/4. Na nosie druciane okulary, czoło wysokie, wąsy, uszy lekko odstające. Na kolanach trzyma czapkę, w której ma ukryte dłonie. 
Na odwrociu odręczny napis czarnym, nieco wyblakłym atramentem:

Fotografia Gustawa Hartmana

nieznany

1860

Muzeum Narodowe w Lublinie

Józef Czechowicz, imieniny, 1930 r., rękopis, k. 3 recto
Tekst zapisany czarnym atramentem na luźnym, gładkim kartoniku wym. 14,3 x 9,3 cm, pod tekstem podpis Czechowicza, data 1930 i poniżej dopisek:

Imieniny

Czechowicz, Józef

1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 7 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd