treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu

Alegoria poezji

Coypel Nicolas Noel wg

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie ukazany został nagi, osłonięty jedynie skąpą draperią mężczyzna, siedzący na tumbie pod drzewem ulistnionym po prawej stronie i uschniętym po lewej, składajacy dłonie w geście modlitwy. Obok niego stoją dwaj prorocy: po lewej Izajasz w długiej błękitnej tunice i narzuconym na nią białym płaszczu, po prawej Jan Chrzciciel odziany w skórę i czerwony płaszczu, z księgą w ręce. Za Izajaszem na tle pejzażu przedstawiono sceny ze Starego Testamentu: Mojżesza z tablicami przykazań, Adama i Ewę, historię węża miedzianego, a także sarkofag ze szkieletem, a za Janem Chrzcicielem sceny związane z historią Odkupienia: Marię w momencie wcielenia, ku której spływa z niebios Dzieciątko z krzyżem, Jezusa Ukrzyżowanego, Baranka Paschalnego oraz Zmartwychwstającego Chrystusa depczącego Śmierć i Szatana.

Alegoria Prawa i Łaski

nieznany malarz pomorski

około 1567 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Arka Noego - ujęcie z przodu; Kompozycja barwna w kwadracie, przedstawiająca arkę w postaci domu z dachem dwuspadowym na kadłubie; ściana boczna podzielona na kwadraty z wpisanymi w nie zarysami ludzkich twarzy; po lewej stronie, w górze obrazu unoszą się trzy gołębie, jeden z zieloną gałązką w dziobie; u dołu i po bokach linearne zarysy fal.

Arka Noego

scena biblijna, alegoria

Tomaszewski, Marian

1946

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Alegoria czterech rzek raju

Rubens Peter Paul szkoła

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/CS/1456/ML - Grupa figuralna z białej szkliwionej porcelany. Cokół owalny, wysklepiony z ornamentem opaskowym złożonym ze splecionych owali z rozetkami. Na nim siedzi naga kobieta (Venus) przed płonącym stosem o wysokich płomieniach i wyciągniętą w bok prawą ręką powstrzymuje nagie dziecko (Amorek) zapalające od ognia pochodnię, lewą ręką siega do ażurowego naczynia z ogniem. Za nią na powierzchni cokołu drobne roślinki.

Grupa figuralna - alegoria ognia

Kaendler, Johann Joachim

1790 — 1815

Muzeum Narodowe w Lublinie

fragment lica obrazu

Lato

szkoła flamandzka

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

scena gloryfikacji władzy - ujęcie z przodu; Pośrodku postać brodatego mężczyzny w oksydowanej zbroi i pomarańczowo-czerwonym płaszczu trzymającego w prawej dłoni wiązkę strzał a w lewej wagę. Ponad nim putto z wieńcem laurowym i liściem palmy. Powyżej na biało-szarych obłokach postać starszego brodatego mężczyzny odzianego w rozwiane szaty, unoszącego prawą rękę. W lewej trzyma kulę ziemską. Jego głowę otacza aureola przypominająca rozłożony pawi ogon w bieli. Po bokach od góry putta podtrzymujące kamienne tablice i model świątyni. Niżej dwa adorujące anioły. W dolnej partii kompozycji pośrodku postać kobiety z odsłoniętymi piersiami. Ubrana jest w niebieską suknię i czerwoną pelerynę. Rękę i wzrok unosi w stronę tronującego mężczyzny, a drugą opiera na księdze podtrzymywanej przez putto. Po bokach tronu postacie mężczyzn w XVII-wiecznych strojach. Po lewej dwóch duchownych, po prawej żołnierze w antykizujących zbrojach. Przy dolnej krawędzi tablica inskrypcyjna w ramie z ornamentem okuciowo-wolutowym. Pośrodku dziewięciopolowy herb z labrami podtrzymywany przez postacie dwóch mężczyzn w hełmach z pawimi piórami.

Gloryfikacja księcia Filipa II

scena gloryfikacji władzy

Reinicke, Pancratius

1806

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rzeźba ogrodowa - para obejmujących się puttów - jedno wspiera nogę na delfinie, drugie trzyma w ręku rybę.

Para obejmujących się puttów

Rzeźba ogrodowa

Jan Albrecht Siegwitz

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Rzeźba ogrodowa - para obejmujących się puttów. Jedno w pozycji klęczącej na jednym kolanie, na którym trzyma kwiaty, drugie w pozycji stojącej ubrane w koronę.

Para obejmujących się puttów

Rzeźba

Jan Albrecht Siegwitz

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 35 obiektów

Kolekcje

20

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd