treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Jasnobrunatne naczynie gliniane o niskiej, przysadzistej formie - Ujęcie z przodu. Jasnobrunatne naczynie gliniane o niskiej, przysadzistej formie.

Naczynie zdobione typu A IV (Machajewski)

nieznany

okres wędrówek ludów

Muzeum Narodowe w Szczecinie

mebel - Ujęcie z przodu. Krzesło z plecionym siedziskiem, zdobione motywem florystycznym.

Krzesło z motywem florystycznym

nieznany

1853

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rdzeń wielopiętowy - Ujęcie z przodu; Rdzeń wielopiętowy w formie wydłużonego klina z widocznymi kilkoma miejscami, z których odbijano wióry. Strategia redukcji typowa dla rdzeni w ostatnim stadium użytkowania, szczególnie na stanowiskach bez źródeł surowca dobrej jakości w pobliżu. Ślady eksploatacji miękkim tłukiem. Bryła jasnoszarego krzemienia kredowego bardzo dobrej jakości.

Rdzeń wielopiętowy

kultura ahrensburska

10800 p.n.e. — 9600 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Półtylczak - ujęcie ze skosu; Półtylczak wykonany na na niewielkim wiórze. Wiór, z którego wykonano zabytek pochodził z fazy przygotowania rdzenia, na co wskazuje obecność kory na stronie wierzchniej oraz fakt odbicia wióra przy pomocy miękkiego kamienia zamiast typowego w tym okresie nacisku, o czym świadczy obecność płaskich fal odbicia na stronie spodniej.

Półtylczak

kultura Maglemose

7800 p.n.e. — 7000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

żyrandol - Ujęcie z lewej strony. Żyrandol 12-ramienny, mosiężny z kryształowymi soplami.Trzon w górnej części o przekroju kwadratowym, ozdobiony wypukłą dekoracją o formach geometrycznych i roślinnych, w dolnej części tralkowy z zakończeniem w kształcie szyszki. Ramiona w formie gałązek wygiętych półkoliście, połączonych przy trzonie w 4 wiązki po 3 elementy: dwa dłuższe po bokach i krótsze w środku. Każda trójka przechodzi przy trzonie w jedną spiralnie zwiniętą gałązkę akantu. Środkowe części ramion ozdobione są analogicznymi motywami: łodyżką z listkami rozszczepiającą się na dwa spiralnie skręcone pędy. Profitki ażurowe, zbudowane z ułożonych w rozetkę listków akandu. Przy górnej części trzonu, w połowie wysokości motyw dekoracyjny złożony z dwóch wygiętych, a na końcach spiralnie skręconych gałązek akantu. Górny talerz maskujący pod sufitem zawieszkę - płaski w formie kwiatu akantu. Ramiona i trzon połączone luźno zwieszonymi łańcuszkami, umieszczonymi także przy talerzu podsufitowym i ozdobach górnej części trzonu. Przy profitkach szklane wisiorki: 16 sztuk szlifowanych w kształcie sopelków - podłużne o trójkątnym przekroju z ostrosłupowym zakończeniem oraz 5 sztuk w kształcie pękatych łezek. Świece tulejowe z tworzywa sztucznego, zaopatrzone we wkręty do żarówek świecowych. Wewnętrzna instalacja elektryczna.

Żyrandol

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Waza - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Waza w kształcie smukłej amfory. Brzusiec ceramiczny, rozszerzający się ku górze, w kolorze kremowym, malowany podszkliwnie (z uzupełnieniami naszkliwnymi) we wzory kwiatowe - bukiety barwnych kwiatów w typie aster w kolorach fioletowo-czerwonym, liliowym, żółtym i białym, z gałązkami i listkami oraz drobnymi kwiatkami przypominającymi bratki o barwie fioletowo-czerwonej i liliowej. Górna część wazy wraz z uchwytami oraz stopą i część podstawy wykonane jako odlewy z mosiądzu. Mosiężna szyja wąska z otokiem perełkowym w środku ozdobiona jest pionowym, rozszerzającym się ku dołowi i ku górze rytmicznym podziałem z ornamentem geometryczno-roślinnym. Na pogrubionym skraju szyi umieszczona jest płytka miseczka w formie kwiatu o wąskich płatkach, stanowiąca wylewkę wazonu. Poniżej dolnej części szyi oprawa wierzchołka brzuśca składająca się z otoku o sercowym wycięciu zwieńczonym profilowaną palmetką oraz dwóch wydłużonych, sięgających 1/3 wysokości brzuśca, pionowych wsporników uchwytów. Te ostatnie składają się z 2 części: zewnętrzna wychodząca ze wsporników opartych na brzuścu, wyniesiona jest po niewielkim skosie do połowy wysokości szyi i na końcu wywinięta do wnętrza wolutowo, a druga - krótsza, skierowana ku dołowi łączy łagodnym łukiem wolutę z górną częścią oprawy brzuśca, kończąc się wywiniętymi na zewnątrz listkami. Uchwyty żłobkowane, zdobione motywem liści. Wazon wsparty jest na mosiężnej podstawie, składającej się z wieńca oplecionego wstęgą, na którym spoczywa zwężająca się ku górze stopa o brzegach ozdobionych perełkowaniem i pierścieniem, wspierającym koszyczek, ujmujący dolną część ceramicznego brzuśca, w formie kwiatu o ostro zakończonych, wąskich płatkach. Całość spoczywa na podstawie z kwadratowej płytki czerwonego marmuru ze ściętymi narożnikami, ujętymi mosiężnymi wspornikami ramy wspierającej płytę od dołu i opartej w narożach na czterech lwich łapach.

Waza

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szafa jednodrzwiowa z motywem kwietnyc bukietów - Ujęcie z przodu. Szafa wykonana z drewna sosnowego, jednodrzwiowa. Konstrukcja stojakowa oparta na czterech lekko profilowanych nóżkach. Gzyms nakładany, prosty. Drzwi wykonane z deski z zamkiem, zamykane na haczyk. Całość pomalowana czarną farbą. Pola zdobnicze brązowe z bardzo wąską białą ramką. Na drzwiach pole wypełniające większą część ich powierzchni, prostokątne, u góry zakończone trójkątnie. Wewnątrz namalowane trzy pionowo ułożone bukiety kwiatów z powtarzającym się w każdym z nich motywem tulipana. Pozostała część ściany licowej zdobiona mniejszymi prostokątnymi polami, umiejscowionymi:  po dwa po bokach i po jednym nad i pod drzwiami. Na ścianach bocznych po dwa prostokąty z przedstawionymi realistycznie tulipanami na długich łodygach z liśćmi. W środku szafy zamontowane dwie półki.

Szafa jednodrzwiowa z motywem kwietnych bukietów

nieznany

XIX wiek

Muzeum Narodowe w Szczecinie

MNS/E/398 - Ujęcie z przodu. Krzesło z plecionym siedziskiem zdobione ornamentem roślinno-geometrycznym.

Krzesło

nieznany

1818

Muzeum Narodowe w Szczecinie

naczynie gliniane - Ujęcie lewej strony. Niewielka gliniana waza o kulistym brzuścu i nieznacznie nachylonej do wnętrza szyjce. Wylew wazy jest zaokrąglony. Waza jest zdobiona ponad załomem brzuśca czterema dookolnymi liniami rytymi. Powierzchnia naczynia jest gładka, a barwa ciemnobrunatna. Typologicznie naczynie reprezentuje wazy grupy A grupy dębczyńskiej.

Waza zdobiona

nieznany

okres wędrówek ludów

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 291 obiektów

Kolekcje

28

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd