treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: Michał Anioł

Obiekty

75
lico

Widok Kapitolu (vue d'optique)

Basset Andre, młodszy

ok. 1760

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/16802/ML - Św. Michał Archanioł ukazany jest jako uskrzydlony wojownik, w ujęciu całopostaciowym, frontalnie. Głowę ma lekko zwróconą w prawo, spogląda wprost. Twarz podłużna, okolona jasnymi długimi włosami. Na głowie ma hełm z pióropuszem. Ubrany jest w błękitną tunikę i srebrny pancerz ze złotymi naramiennikami, paskiem i pteryges (fartuchem z pasów) oraz czerwony płaszcz. Na nogach ma wysokie buty o metalicznym odcieniu. W prawej, wzniesionej dłoni trzyma skierowany ku górze miecz, w lewej tarczę, którą się osłania. Na pancerzu, na wysokości piersi widnieje hostia otoczona promienistą glorią, a na niej łaciński monogram Chrystusa z trzema gwoździami – narzędziami Męki Pańskiej: IHS. Na tarczy dewiza Archanioła: KTÓŻ JAK BÓG, napisana cyrylicą ??? ??O ???
Poniżej tarczy, po prawej znajduje się inskrypcja określająca świętego: ??? ??????.
Tło ciemnobłękitne.
Przedstawienie pochodzi z prowincjonalnego warsztatu, o czym świadczą liczne błędy w ukazaniu anatomii (zwłaszcza rąk i nóg). Farba kładziona była dość grubo, zamaszystymi pociągnięciami pędzla. Zastosowanie liter cyrylickich i łacińskich wskazuje na malarza tworzącego zarówno dla potrzeb Kościoła, jak i Cerkwi lub na przeznaczenie do świątyni unickiej.

Konserwacja: 2007 r.

Święty Michał Archanioł

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Leda z łabędziem

szkoła włoska

XVIII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Zmartwychwstanie, Zstąpienie do Otchłani

ikona wielopolowa

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Archanioł Michał

ikona

1850 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

wizerunek Archanioła Michała jako Jeźdźca Apokaliptycznego z atrybutami, galopującego na uskrzydlonym koniu nad Otchłanią; na górnym pasie bordiury półpostać Chrystusa Emanuela oraz inskrypcja określająca przedstawienie

Archanioł Michał [Archanioł Michał Archistrateg]

Ikona

nieznany

połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ikona Sobór Archaniołów z wizerunkiem Chrystusa Emmanuela w medalionie podtrzymywanym przez Archaniołów Michała i Gabriela, we wspólnej adoracji z innymi Archaniołami i Mocami Niebiańskimi.

Sobór Archaniołów [Sobór Archanioła Michała]

Ikona

nieznany

1. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ikona malowana temperą ze złoceniami na drewnianym gruntowanym podobraziu, odwrocie wzmocnione dwiema szpongami poziomymi naprzemianległymi zbieżnymi.

Archanioł Michał [Archanioł Michał Archistrateg]

Ikona

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona

Sobór Archanioła Michała

Ikona

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Archanioł Michał

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona wielopolowa

Ikona Wielopolowa

Ikona

Nieznane/ nieznane

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/Mal/562/ML - Scena zaśnięcia Maryi: na łożu okrytym wzorzystymi tkaninami spoczywa Maryja. Otoczoną nimbem głowę ma opartą na poduszce, oczy zamknięte, dłonie skrzyżowane na piersi. W nimb wpisany jest monogram maryjny. Maryja ubrana jest w ciemnobłękitną suknię i czerwony maforion. Za marami stoi Chrystus. Spogląda na Maryję, a na lewym ramieniu trzyma jej duszę (ukazaną jako niemowlę w powijakach, z nimbem), podtrzymując ją prawą dłonią. Głowę Chrystusa otacza nimb krzyżowy z wpisanym monogramem. Chrystus ubrany jest w czerwony chiton ze złotym stichosem i złocisty (modelowany złotymi kreskami) himation. Postać Chrystusa otacza ciemnozielona mandorla, na tle której nad jego głową znajduje się monogram, a po bokach widnieją półprzezroczyste postacie anielskie, trzymające zapalone świece. Ponad mandorlą unosi się serafin. Przed łożem Maryi zilustrowana jest apokryficzna scena: Archanioł Michał, ukazany jako skrzydlaty wojownik w pancerzu, odciął mieczem dłonie Żyda Jefoniasza, który chciał przewrócić mary. Żyd ubrany jest w długą ciemną szatę i jasną chustę zarzuconą na głowę i ramiona. Wokół łoża Maryi zgromadzonych jest jedenastu apostołów i kobieta w czerwonym maforionie: przy głowie Maryi czuwa św. Piotr (siwy, z kadzielnicą w prawej dłoni), a u jej stóp czuwa św. Paweł (z prawą dłonią przy twarzy). Za apostołami widnieje tłum  wiernych, w pierwszym rzędzie widocznych jest czterech biskupów (w zdobionych krzyżami felonionach i omoforionach) oraz dwóch duchownych w orarionach. Być może są to piewcy Zaśnięcia Maryi – bp. Kosma z Maiumy, Jan Chryzostom, Jan Damasceński, Jakub Sprawiedliwy, Dionizy Areopagita lub Tymoteusz z Efezu. Horyzont zamyka widok budynku o dwóch skrzydłach połączonych murem, ze szczytami z motywami barokowymi. W centrum górnej strefy, w ciemnej, podtrzymywanej przez dwóch aniołów mandorli zasiada Maryja, otoczona promienistą glorią (aniołowie mają un

Zaśnięcie Maryi

nieznany

1601 — 1700

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/431/ML - Pole główne wypełnia półpostaciowe przedstawienie Matki Bożej w typie Hodegetrii. Maryja trzyma Dzieciątko na lewym ramieniu, prawą dłonią wskazuje na syna. Spogląda na wprost, z twarzą lekko zwróconą w stronę Jezusa; twarz ma pociągłą, poważną, lekko zaróżowioną. Ubrana jest w niebieską suknię ze złotymi lamówkami i czerwony maforion, również wykończony na złoto, zdobiony gwiazdkami, na czole oznaczony krzyżem równoramiennym. Jezus ma twarz przechyloną w stronę Maryi, wzrok skierowany na wprost, prawą dłoń wyciąga w geście błogosławieństwa, w lewej trzyma zamkniętą księgę. Ubrany jest w białą szatę spodnią z czerwonymi lamówkami i czerwony himation. Ponad głową Maryi, po bokach w medalionach przedstawieni są archaniołowie: po lewej Michał i po prawej Gabriel. Po bokach i poniżej w klejmach ukazani są prorocy, ze względu na zły stan zachowania ikony (m. in. ścięte naroża) nie wszyscy są rozpoznawalni.
Po lewej:
Jonasz (?) (ryba), Dawid (harfa), Mojżesz (krzew), (?)
Po prawej:
Melchizedek (kadzielnica), Salomon (świątynia), Izajasz(?) (węgle?), Daniel (?) (czapka)
Na dole:
(?), (?) (kwitnąca różdżka), Gedeon (runo), Habakuk (?) (góra), (?) (miecz) (?) (łańcuch), Aaron (kwitnące kwiaty), (?) (księga)
Tło zdobione tłoczonym ornamentem roślinnym, wokół głów Chrystusa i Maryi także tłoczone nimby.

Hodegetria

nieznany

1730 — 1770

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pozłacane okucie końca pasa z figurą młodzieńca - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie końca pasa: Centralnym elementem jest figuralne przedstawienie młodzieńca zabijającego smoka. Scena umiejscowiona jest w kapliczce z kolumienkami i łagodnym łukiem. Dołem kapliczkę zamykają ornamenty roślinne.  Z tyłu za figurą młodzieńca zaznaczony mur ceglany.  Poniżej kapliczki znajduje się sercowate, ażurowe zwieńczenie, z umieszczonym wewnątrz liściem akantu.

Okucie pasa z figurką św. Jerzego

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Dyplom

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Deesis

Ikona

nieznany

połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

MC/M/38/40/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok na zachodnią ścianę sali le Promenoir. Swiatło skupione, padające z okien z prawej strony przedstawienia. Pomieszczone podzielone symetrycznie na dwie nawy przy pomocy arkad. Kolumny ustawione na plincie i torusie. Trzony gładkie niskie i krępe. Głowice kolumn ozdobione stylizowanymi liśćmi. Na abakusach oparte czterodzielne sklepienie krzyżowo-żebrowe zakończone przy ścianach prostym, wczesnogotyckim noskiem. Wysklepki pobielone. Po lewej stronie ściana zbudowana z arkad wspartych na filarach. pomiędzy nimi ślepe wnęki.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem

Mont Saint-Michel. Le Promenoir.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/41/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu widoczna sala La crypte des gros piliers. Filary pomieszczenia ustawione w dwóch koncentrycznych okręgach. Po prawej widoczny okrąg wewnętrzy, po lewej zewnętrzny. Filary ustawione na plintach, zbudowane z wypolerowanych bloków kamiennych połączonych zaprawą murarską. Wspierają one sklepienie krzyżowo-żebrowe. Wysklepki pobielone.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La crypte des gros piliers.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/42/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok na północno zachodnią część la Salle des Chevaliers. Komnata podzielona przy pomocy arkad na 4 nawy (na zdjęciu widoczne trzy). Kolumny ustawiono na wysokich plintach. Trzony zbudowane z gładkich bloków kamiennych połączonych białą zaprawą murarską. Głowice liściaste z okrągłymi abakusami, na których wspiera się sklepienie krzyżowo-żebrowe opierające się przy ścianach na potrójnych plinatch z głowicami liściastymi. Wysklepki pobielone. Na ścianie północnej, w lunetach okrągłe okna. 
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Salle des Chevaliers I.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/43/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu uwieczniono widok ogólny na górę Mont Saint-Michel z górującym nad nią opactwem. Po prawej znajduje się ziemna grobla łącząca wyspę z kontynentem, po lewej wody rzeki Couesnon.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Widok ogólny na Mont Saint-Michel od strony południowej

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/44/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu uwieczniono małą kapliczkę św. Auberta znajdującą się na północno-zachodnim krańcu wyspy. Budynek w formie prostopadłościanu przykryty dachem dwuspadowym. Na szczycie dachu, nad wejściem znajduje się figura święta, natomiast nad absydą - mały krzyż. Po lewej stronie zdjęcia widoczna plarza z rozrzuconymi głazami, na której przechadzają się turyści.
Na odwrocie w prawym górnym rogi napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Chapelle Saint-Aubert.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/45/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Na zdjęciu uwieczniono widok na la Porte du Roy od wewnętrznej strony miasta. Nad bramą wjazdową, zamkniętą lekko wyostrzonym łukiem znajduje się aedicula z maswerkiem, w której umieszczono figurę. Obok rzeźby, po prawej stronie znajduje się prostokątne okno. Na dachu lukarna z dwuspadowym daszkiem. Po prawej stronie bramy widoczne dwa sklepy z pamiątkami, po lewej stronie kamienne schody i baszta przykryta stożkowym dachem.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Porte du Roy.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/46/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Zbliżenie na jedną z kolumn arkad. Kompozycyjnie znajduje się po środku kadru i symetrycznie dzieli go na dwie części. Po lewej widać wnękę między filarami ściany południowej. Po prawej stronie kolumny widoczne drzwi prowadzące do Galerie Nord-Sud. 
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Le Promenoir.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 75 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd