treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
caballito de totora (łódź trzcinowa) - Ujęcie z prawej; Ponad czterometrowa łódź trzcinowa o naturalnym jasnobrązowym kolorze z wysoko zadartym ku górze długim, zwężającym się dziobem z tyłu oraz grubą, płasko ściętą rufą z przodu. Kształtem przypomina gruby cios słonia. Została zbudowana z dwóch wiązek trzciny mocno skrępowanych przez poprzeczne wiązania. W ten sposób nadano łodzi pożądany, żeglowny kształt. Wśród wiązek trzcinowych tworzących rufę uformowano trójkątne zagłębienie służące do przechowywania narzędzi rybackich (sieci, lin, pułapek) i złowionych zdobyczy.

Caballito de totora (łódź trzcinowa)

nieznany

1951 — 1978

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Odręczny list na pojedynczej karcie złożonej na pół. U góry pierwszej strony, po lewej, nadruk: „ZDZISŁAW BRATMAN | INŻYNIER ARCHITEKT”. Główna część listu powstała 24.01.1939 r. w Grudziądzu. U dołu ostatniej strony dopisek dodany w Stanisławowie w dniu: 1.03.1939 r.
Z treści: Pisze Joanna pod dyktando Zdzisława: | Kochana żelazna główko! | Nie pisałem do Ciebie tak długo, ponieważ czekałem na rozwój wypadków, żeby Ci wykazać Twą bezdenną głupotę. Zawsze Ci mówiłem, żebyś nie brał się do polityki, otwórz sobie lepiej solidny interes ze szprotkami i makagigami i zarabiaj w sposób, uświęcony 4000 – letnią tradycją. […]

List do Tadeusza Perla

[...], Mira

1939-01-24

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

pośrodku białej karty zdjęcie z lotu ptaka na panoramę miasta. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Panorama Kijowa i nabrzeże Dniepru

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok na port i Wzgórze Zamkowe - ujęcie z przodu; Opracowany w manierze impresjonistycznej widok portu z panoramą miejską w tle, ukazujący typowy motyw, oglądany prawdopodobnie ze wschodniego brzegu Odry w rejonie Grabowa. Na I planie po prawej stronie drewniana dalba, za nią dziobowy fragment statku (frachtowiec) w trakcie prac remontowych. Na charakterystycznej, podwyższonej części burty duża, czytelna nazwa statku

Widok na port i Wzgórze Zamkowe

Dekkert Eugen

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Pejzaż nadmorski ze sztafażem

Momper Jan de

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Nocny krajobraz, widok na zatokę portową. Na pierwszym planie do brzegu przybija łódka, na którą mężczyźni dokonują załadunku. Na drugim planie, na prawo, w wodach zatoki przechyla się na prawą burtę okręt. Kilka majaczących w ciemności postaci ludzkich, oświetlonych dymiącym ogniskiem stara się go zepchnąć z mielizny. W głębi, po prawej stronie zarysy zabudowań i ścieżka prowadząca do warownego miasta, wznoszącego się majestatycznie na wysokim klifie. Po wodach zatoki płynie w oddali okręt i łodzie żaglowe. Ponad niskim horyzontem obszerne niebo pełne chmur modelowanych światłem księżyca.

Krajobraz marynistyczny

Vernet Claude Joseph naśladowca ?

ok. 1750 - 1780

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

N/1503/ML - AV. Popiersie króla w profilu w prawo, w wieńcu laurowym na głowie. W otoku napis rozdzielony na dole wizerunkiem:
HENRICVS . D . G . POLONIAE . REX . INVIC 1573
Data w napisie mniejszymi literami, podniesiona. Przy obrzeżu pojedynczy otok ziarnisty.

RV. Na pierwszym planie łodzie na morzu. Na dalszym, z lewej krajobraz z zamkiem i wiatrakiem oświetlonymi z prawej przez połowę tarczy słonecznej. W otoku napis:
+ EX TERNO . PORTAT . SVA . LVMINA . MONDO
Przy obrzeżu pojedynczy otok ziarnisty, rant ząbkowany.

Henryk Walezy - medal elekcyjny

Pillon, Germain

1573

Muzeum Narodowe w Lublinie

łódź rybacka - Ujęcie z przodu. Rybacka łódź klepkowa.

Łódź rybacka

nieznany

1930 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1

Dzban

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Przystań z okrętami

Obraz

nieznany

2. połowa XVII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

obraz - Ujęcie z przodu; Fragment plaży, osłonięty wysokim klifowym brzegiem. Przy brzegu cztery barwnie malowane łodzie, po prawej kobieta siedząca na ławce zajęta pracą szydełkową. Przed nią siedzi dwoje dzieci, kobieta ubrana w brązową suknię, na głowie słomkowy kapelusz. Za nimi trójkołówy wózek dzięcięcy z osłoną nad głowę, w oddali druga ławka oraz drewniana budka. U dołu z prawej strony sygnatura F. Wingraf f. Misdroy 86.

Plaża w Międzyzdrojach

pejzaż morski

Wingraf Fritz

1886

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż morski - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie horyzontalnym. W centrum kompozycji duża ujęta wzdłuż burty, łódź rybacka z dwoma rozwiniętymi romboidalnymi w kształcie żaglami. Po lewej na horyzoncie dwie małe łodzie z białymi żaglami, po prawej kilka łodzi na tle zarysu linii brzegowej, widoczna z dala sylweta budynku. Po prawej z bliska wysoki cienki pal. Linia horyzontu w połowie wysokości. Na pierwszym planie w lewym dolnym narożniku skrawek brzegu ośnieżony, od którego ukośnie w prawo rząd wystających z wody kamieni. Koloryt: ogólny ton szarawo-kremowy. Łódź ciemnoszara, żagle brunatne. Niebo zasnute mglistymi obłokami, akcenty bieli na pierwszym planie.

Pejzaż morski (Widok Wenecji)

pejzaż morski

Gierymski Aleksander

około 1894

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strój, ubranie, przepaska biodrowa - Ujęcie z góry. Trapezowa przepaska wykonana z czerwonej i beżowej bawełny. Tkana kolorowymi szklanymi paciorkami, które tworzą wzór geometryczny.

Przepaska kobieca

nieznany

około 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przedmiot ceremonialny, ozdoba ramion - Ujęcie z góry. Para naramienników wykonana z różnokolorowych ptasich piór oraz szklanych paciorków.

Naramienniki z ptasich piór

nieznany

około 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Śpiący Młodzieńcy z Efezu

Ikona

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wiekszą część zajmuje akwen wodny. Na nim stoją zacumowane łódki i żaglówki. Dwie żaglówki z białymi żaglami płyną. W głebi molo, wzdłuż którego stoją trzy domy, w tym dwa z czerwonym dachem. Z lewej strony wysoki budynek z podcieniami. Nad podcieniami okno z okiennicami. Dom przekryty jest czerwonym dachem. W tle łańcuch górski, u podnóża którego znajduje sie miasteczko ze zwartą zabudową. Domy o czerownych dachach.

Pejzaż morski

Rubczak, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

czerwona okrągła  gemma w grubym złotym obramowaniu; młody nagi mężczyzna stojący prawym bokiem do widza, patrzy przed siebie, w rękach trzyma kij i obręcz

Postać nagiego młodzieńca

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; młody mężczyzna widoczny z lewego boku, o nagim torsie i pasie przykrytym płaszczem przewieszonym przez prawe ramię; ma krótkie kręcone włosy i lekko opuszczoną głowę,patrzy na miecz trzymany w rękach. Przed postacią i za nią w otoku napis CAE (po lewej) KAS (po prawej) (CAECAS)

Postać młodzieńca

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona gemma, owalna pionowa, w złotym obramowaniu. Prawy profil młodzieńca o krótkich, mocno kręconych włosach. Drobne usta, lekko wystająca do przodu broda, prosty nos. Na ramionach tunika.

Portret młodzieńczy Marka Aureliusza

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 70 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd