treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: części stroju

Obiekty

307
Front niewielkiego wazonika z peoniami, chryzantemami.

Fragment stroju - wykończenie rękawów (?)

1890 — 1920

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Ubiór kobiecy (model) na lalce. Składa się z bluzki haftowanej czarnymi i czerwonymi nićmi, fartucha, spódnicy i krajki. W warkocz wplecione różnokolorowe wstążki. Materiał fabryczny.

Lalka w biłgorajskim stroju kobiecym

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Gorset z czarnej bawełnianej satyny, podszyty szarą lnianą podszewką. Składa się z 6 kawałków. Przód zw. serce, zdobiony ornamentem stębnowanym żółtą nicią. Po środku ornamentu - 5 żółtych okrągłych guzików, po bokach – czerwone. Boczne brzegi serca obszyty białą, zieloną i amarantową tasiemką. Od pasa, dookoła – klapki „taszki”, ozdobione barwnymi tasiemkami.

Gorset

Stefaniuk, Barbara

1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/890/ML - Zapaska wykonana z jedwabiu koloru kremowego. Haftowana w kolorowe kwiaty. Haft płaski cienowany.

Zapaska

nieznany

1790 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/897/ML - Zapaska z wełny fabrycznej w kolorze bordowym. U dołu ozdobiona falbaną z białej koronki (szer. 5,5 cm) w odległości 14 cm brzegu i na samym brzegu (szer. 9 cm). Pomiędzy 2 szlaki z 4 czarnych tasiemek oraz nad górną koronką 1 szlak z 2 czarnych tasiemek. Zszyta z 6 równych kawałków tkaniny, na maszynie. Przymarszczona w biały płócienny pasek.

Zapaska

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/793/ML - Gorset z tkaniny brokatowej. Tło barwy ceglastej. Na nim równoległe linie faliste tkane złotem w kwiatki 8-płatkowe. Lamówka błękitna o ząbkowanym brzegu. Podszewka z płótna lnianego samodziałowego. Szyty ręcznie nicią lnianą, lamówka – jedwabną. Składa się z 2 przodów, 2 trójkątnych kliników bocznych i pleców. Plecy rozcięte od dołu. Kliniki wstawione w rozcięciu tworzą klapki zachodzące na siebie. Klapki z 4 listewkami do sznurowania.

Gorset

nieznany

1690 — 1710

Muzeum Narodowe w Lublinie

Czepek mężatki na płóciennej podszewce z granatowej cienkiej wełenki w amarantowe róże i jasnozielone listki. Marszczony na środku przodu i tyłu. Przód ozdobionymi kremowymi i amarantowymi ząbkami, srebrną metaliczną wstążką oraz szeroką atłasową wstążką w kolorze fioletowym w granatowe i żółte kwiaty. Brzeg wykończony białą tiulową, drobno plisowaną kryzą. Przód wycięty w duży ząb w kształt płatka kwiatu.

Czepek mężatki "kaptur"

nieznany

1914

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/17371/ML - Spodnie lniane, szyte maszynowo. Pasek szer. 3,5 cm, dł. 96 cm, dł. rozporka 15 cm. Zapinane na guzik.

Spodnie męskie

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/11633/ML - Spódnica z wełenki ciemnofioletowej, wszyta w pasek. Zszyta z 4 brytów. Wykończona czarną szczoteczką, powyżej pas (szer. 17 cm) tiulowej czarnej koronki o stylizowanym ornamencie roślinnym.

Spódnica

nieznany

1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/10495/ML - Fartuszek z cienkiej wełenki w kolorze czarnym, wszyty w płócienną oszewkę i wiązany na troczki. Suto marszczony. W odległości 13 cm od pasa naszyte wstążki (szer. 1,5 cm) i koronki (szer. 2 cm) w kolorach: zielonym, czerwonym, koronka biała, czerwonym i żółtym. Dół wykończony białą koronką (szer. 4,5 cm). Powyżej naszyte 2 wstążki: czerwona i różowa.

Fartuszek

nieznany

1900 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ręcznik z samodziałowego płótna tkanego splotem prostym. Brzegi dolne, na szer. 14,5 cm, ozdobione ornamentem tkackim zw. pereborami. Ułożony pasowo, złożone z motywów geometrycznych w postaci rombów, kształtów litery X oraz drobnych prążków, w kolorze niebieskim, pomarańczowym i czerwonym.

Ręcznik z pereborami

nieznany

1905 — 1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/16876/ML - Gorset zszyty z 6 kawałków czarnej satyny, podszyty lnianą podszewką. Z przodu rozcięcie usztywnione fiszbinami oraz haftkami do przewlekania wstążeczki. Od pasa dookoła opadają klapki „taszki”. Przód wzdłuż rozcięcie wycięcie wokół szyi, brzegi pach i taszki ozdobione czerwoną, zieloną i białą wełnianą krepinką. Plecy zdobione ornamentem wykonanym ściegiem krzyżykowym. Szyty ręcznie.

Gorset

Jedynak, Maria

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

Sukmana kobieca, odświętna, szyta ręcznie z samodziałowego, folowanego sukna w kolorze białym. Nieodcinana w talii, przody bez zapięcia. Rękawy długie, lekko zwężone ku dołowi. Na bokach poniżej talii wstawione trójkątne kliny, które tworzą fałdy. W szwach łączących przody z klinami – tzw. ślepe kieszenie. Ozdobiona czerwonym i granatowym sznureczkiem wełnianym: na kołnierzyku, na przodzie,  dole rękawów oraz na bokach poniżej talii i przy kieszeniach. Często przepasywana była wełnianą krajką.

Sukmana kobieca

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/844/ML - Koszula kobieca z samodziałowego lnianego płótna, szyta ręcznie. O kroju przyramkowym marszczonym. Kołnierz prostokątny, wykładany, związany pod szyją czerwoną wstążeczką. Z przodu rozcięcie. Rękawy długi, marszczone, również związane czerwoną wstążeczką, ujęte w mankiet. Brzegi kołnierza zdobi haft biało-czerwony, wykonanymi  ściegami: „obrzucką”, „ciskanką”, 
„kulą”, „wenclikiem”. Środek kołnierza i mankiety rękawów – stębnówką biało-czerwoną. Górne części rękawów z przyramką łączone są „cyrą”. Pod pachami wszyte prostokątne kawałki zw. „wtokami”.

Koszula kobieca

nieznany

1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/572/ML - Czapka męska, okrągła z białej wełny. Na wierzchu czapki wzór okrągły z czerwonej i niebieskiej wełny na przemian wrabianej, bezpośrednio przy robocie. Taki sam wzór jest na ścianie bocznej, w dolnej części wzór geometryczny również z czerwonej i niebieskiej wełny.

Czapka "magierka"

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/7162/ML - Korale zw. dętki, drobne okrągłe dmuchane. 16 sznurków. Koraliki w kolorach: czerwonym, zielonym, żółtym i niebieskim.

Korale "dętki"

nieznana

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/10493/ML - Koszula z białego płótna o kroju przyramkowym. Kołnierz i mankiety z grubszego płótna, ozdobione pasami haftów krzyżykowych i „za igłą”, w kolorach: granatowym, brązowym, czerwonym i pomarańczowym. Wiązana pod szyją na tasiemkę i zapinana na guziczek.

Koszula kobieca

nieznany

1900 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

Sukmana męska, odświętna, szyta ręcznie z samodziałowego, folowanego sukna w kolorze ciemnobrązowym. Uszyta z 7 części: rękawy z jednego kawałka, zwężone ku dołowi, przody, plecy i dwa kliny uzupełniające fałdowanie poniżej talii z tyłu. Przody gładkie rozszerzone lekko ku dołowi, ozdobione przy zapięciu pomarańczowym sznureczkiem, który ozdabia również wycięcie wokół szyi. Tył sukmany, poniżej talii, fałdowany – po bokach symetrycznie ułożone po 3 fałdki o szer. 4 cm. W bokach, poniżej talii, rozcięcia tworzące ślepe kieszenie. Przy kieszeniach i wokół fałdowania obszycia proste z pomarańczowego sznurka.

Sukmana męska

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/10999/ML - Pas męski szyty maszynowo z grubego lnianego płótna. Obszyty szczoteczką w kolorze czerwonym oraz cienką wełną w kolorze amarantowym i taśmą srebrzystą. Na środek naszyty jest czarny aksamit wycięty „w okienka” – ażurowy szlak z rombów. Pod okienka podłożone taśmy biało-czerwono-zielone ze srebrna nitką oraz amarantowe i zielone. Zapinany na 3 ciemne guziki i pętelki ręcznie wykonane z nici.

Pas męski

Ciuraj, Maria

1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pozłacana zapinka w kształcie gwiazdy - Ujęcie z przodu. Pozłacana zapinka w kształcie sześcioramiennej gwiazdy. Podłoże zapinki stanowi płytka z pasmem obwiedzionym perełkowanym drutem.z granulkami. Pasma przeplatają się w dwa trójkąty. W narożnikach i na linii przecięć pasm osadzone wysokie oprawy oczek. W nich białe, szklane oczka. Kolec masywny, w przekroju prostokątny.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Buty skórzane wykonane w Tyszowca z cholewami. Nosy okrągłe, podwinięte, obcas 2,8 cm, podbity podkówką metalową. Wysokość zapiętka 8,5 cm., wysokość cholewy 37,5 cm. Nad kostką cholewy układają się w fałdy.

Buty "tyszowiaki"

Horodyja, Stanisław

1915 — 1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

Spódnica zszywana 4 pasów (szer. 52 cm) tkaniny lniano-wełnianej, tkanej na warsztacie splotem prostym w pasy. Marszczona i wszyta w pasek z granatowego płótna. Dół wzmocniony pasem szarego płótna. Na czerwonym tle pionowe pasy w kolorach: zielonym i białym. Wiązana na troczki ze sznurka.

Spódnica

nieznany

1959

Muzeum Narodowe w Lublinie

Koszula męska z wykładanym kołnierzem. Wykonana z lnianego płótna. Haftowana nićmi w kolorach: czerwonym, czarnym, żółtym i szafirowym.

Koszula męska

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/731/ML - Sukmana z brązowego sukna, ozdobiona wełnianym sznureczkiem czerwonym i granatowym, oraz nićmi jedwabnymi czerwonymi i granatowymi. Wypustka przy kieszeniach oraz przy rozcięciu na dole – z zielonej bawełnianej tkaniny. Na rękawach nałożony mankiet z turkusowego płótna. Zapinana na 7 mosiężnych haftek. Szyta ręcznie lnianymi nićmi. Ubranie odświętne.

Sukmana męska

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie całości 3/4

Pantofel

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 307 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd