treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: węże

Obiekty

101
MPOLIN-M59

Persona non grata

rysunek

Bok, Teodor

2004

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

czapka studencka - Ujęcie przodu ze skosu z prawej; Czapka męska z brązowego aksamitu o okrągłym denku, z czarnym plastikowym daszkiem. Na denku, w przedniej części czapki wyszyty żółtą nicią wąż owinięty spiralnie na lasce.

Czapka studencka

Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Szczecinie (1946-1955)

1946 — 1955

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tarcza wojenna - Ujęcie zprzodu; Drewniana, prostokątna, bogato zdobiona tarcza z centralnie rozmieszczonym motywem motyla.

Tarcza wojenna

nieznany

1900 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwony wycisk owalny ze złotym obramowaniem; prawy profil głowy kobiety z kręconymi włosami spiętymi z tyłu, z przodu na głowie widoczne małe węże, z boku głowy skrzydełka; gemma uszkodzona: widoczne pęknięcia i niewielkie ubytki po bokach

Głowa Meduzy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Głowa Meduzy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, scena przedstawiająca 3 postacie: dojrzałego mężczyznę w centrum oraz dwóch młodzieńców po obu jego bokach, walczących z oplatającym ich ciała wężem.

Grupa Laokoona

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; popiersie mężczyzny w średnim wieku, widziane od frontu, mężczyzna ma rozwiane długie kręcone włosy, kręcona brode i wąsy, a na nagich barkach przewieszonego węża.

Popiersie Laokoona

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/CS/1366/ML - Pólmisek owalny, gładki. Na kołnierzu fryz z ornamentu palmetowego przeplecionego barwnymi elementami: kaduceuszem, wężem Eskulapa, monogramem

Półmisek

Manufaktura Porcelany w Korcu

1815 — 1820

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie z boku

Patera

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok 1 Lico

Wnętrze Term Karacalli w Rzymie

Obraz

Volpato Giovanni

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Długa, pionowa maska, wyrzeźbiona w drewnie.

Maska imina na 

nieznany

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Długa, pionowa maska, wyrzeźbiona w drewnie.

Maska imina na 

nieznany

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu, z lewej strony. Drewniana, rzeźbiona postać mężczyzny.

Postać Nommo

nieznany

między 1976 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Wizerunek dwóch mitycznych postaci Yebane. Stykają się od tyłu głowami, pośladkami.

Podwójna postać Yeban

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bok 1

Waza

manufaktura porcelany w Miśni

1740 — 1745

Muzeum – Zamek w Łańcucie

figura - Ujęcie z góry z drugiej strony; Okrągła, chropowata, gliniana rzeźba o beżowoceglastym kolorze, w formie spiralnej, pogrubionej i połączonej linii - zawijasa. Figura swym kształtem przypomina muszlę ślimaka lub zwiniętego węża. Rzeźbę z zewnętrznej strony ozdobiono podłużnymi i owalnymi wgłębieniami. W części centralnej uzyskano owalną, pustą przestrzeń. Na powierzchni widoczne są rysy i mikropęknięcia.

Figura zoomorficzna

nieznany

około 1460

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura z wężami - Ujęcie z dołu; Mała, gliniana figurka o beżowo-ceglastym kolorze i walcowatym kształcie, który lekko zwęża się na wysokości okrągłego otworu widocznego po obu bokach. Figurka przypomina wazon (amforę), w jej części centralnej wiją się dwie postaci zoomorficzne, najprawdopodobniej są to wyobrażenia węży, które pokryto licznymi, okrągłymi wgłębieniami. Ozdobiono ją pionowymi liniami rozmieszczonymi równolegle co kilka milimetrów na całej długości rzeźby. Na górnej krawędzi figurki zauważalne ubytki. Na powierzchni widoczne są rysy, mikropęknięcia, pęknięcia oraz przetarcia.

Figura z wężami

nieznany

około 1201 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

głowa - Ujęcie z przodu; Mała, okrągła, gliniana głowa postaci ludzkiej o beżowoceglastym kolorze i podłużnej twarzy. Rzeźbie zaznaczono następujące rysy twarzy: duże, wypukłe o owalnym kształcie oczy, które w części centralnej nacięto; masywny nos w kolorze ziemistym, którego nozdrza zaznaczono w formie okrągłych otworów oraz duże, wypukłe usta z widocznymi ubytkami. Uszy wymodelowano na wysokości czoła. Lewe o trójkątnym kształcie, natomiast prawe, lekko ukruszone, w formie półkoli z okrągłym otworem. Twarz zakończono zaokrągloną, płaską i lekko pofalowaną brodą. Na powierzchni widoczne są przebarwienia, rysy, mikropęknięcia oraz przetarcia.

Głowa

nieznany

około 1201 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

trzewik pochwy miecza typu VI (tzw. grupa gotlandzka) - Ujęcie z przodu. Dobrze zachowane dolne okucie pochwy miecza, z niewielkim ubytkiem po jednej stronie i ogólnym wytarciem powierzchni. Na obu bokach widoczne są szwy odlewnicze. Górna część trzewika zaopatrzona jest w trzy występy, dwa boczne ozdobione wypustkami są wyższe od środkowego. Występ środkowy zwieńczony jest stylizowaną główką zwierzęcą. Dolna strona zaopatrzona jest w centralnie umieszczony występ. Obie strony powierzchni trzewika wypełnia skomplikowany ornament, słabo czytelny w wyniku częściowego wytarcia. Przedstawia on drzewo życia z parą stylizowanych ptaków o długich ogonach oraz u podstawy pnia wijące się ósemkowato mocno wydłużone ciała wężów-smoków.

Trzewik pochwy miecza typu VI (tzw. grupa gotlandzka)

nieznany

1176 — 1200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 101 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd