treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: promienie

Obiekty

20
Latarnia torowa - ujęcie z przodu; Czerwona latarnia gazowa, acetylenowa typu Lebe stosowana na znakach torowych pływających. Tabliczka znamionowa ze znakiem firmowym AGA system DALEN Gasaccumulator Stockholm. Korpus wykonany z blachy mosiężnej, pomalowany na kolor czerwony. Wbudowana soczewka Frensela wysokości 105 mm i średnicy 135 mm. Soczewka z kominem zamocowana do korpusu na zawiasie i blokowana śrubą. Komin średnicy 100 mm i wysokości 190 mm zakończony stożkiem. W dolnej części korpusu, w kostce o kształcie sześcianu otwór gwintowany służący do doprowadzenia gazu do palnika. Latarnia mocowana na trzy śruby do korpusu pławy, przez otwory znajdujące się w spodzie podstawy.

Latarnia torowa

AGA AB, Sztokholm (1904-2000)

1950 — 1959

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Lublin

Fotografia

Rolke, Tadeusz

2000

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Pejzaż ze sztafażem

Momper Jan de

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Na spacerze

Cuyp Albert

1662

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Koń i bydło na pastwisku

Cuyp Albert naśladowca

2. poł. XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Martwa natura ze srebrnym kubkiem

Luttichuys Simon

ok. 1650

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Ryba

rysunek

Walentynowicz, Katarzyna

2015

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

W pracowni rzeźbiarza

Ghisolfi Giovanni

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Pejzaż z łukiem skalnym

Grimaldi Giovanni Francesco

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Krzyż żelazny kowalskiej roboty, stanowiący zwieńczenie drewnianego krzyża przydrożnego. W kole o śred. 16,5 cm zamocowane zostały 3 małe krzyże, środkowy o wys. 15,2 cm i rozpiętości ramion 6,4 cm, boczne o wys. 9 cm i rozpiętości ramion 5,9 cm. U góry na żelaznej listwie, której końce zostały zawinięte do góry, dł. 11 cm, zaakcentowane zostały trzy krzyże: środkowy o wys. 10,3 cm i rozpiętości ramion 6,5 cm, boczne o wys. 6,5 cm i rozpiętości ramion 4,6 i 4,2 cm. Szpikulec do wbicia w krzyż drewniany ma 9 cm długości.

Krzyż z krzyżykami

nieznany

1863 — 1868

Muzeum Narodowe w Lublinie

Krzyż żelazny kowalskiej roboty, stanowił element dekoracyjny przydrożnej figury lub kapliczki. Ramiona wykonane ze sztabki, przymocowane do sztychy za pomocą nitu. Końcówki ramion zakończone małymi krzyżykami. Jako element dekoracyjny, do ramion przymocowane są: promienie faliste (po 2 na ramionach bocznych i po 1 na sztycy) oraz koło o śred. 12,5 cm, wykonane z taśmy o szer. 1 cm. Każdy z promieni ma kształt litery V, przy czym nit mocujący z ramieniem, znajduje się w miejscu zgięcia. Na sztycy , w odległości 5,5 cm do koła, przymocowany jest półksiężyc, dł. 18 cm.

Krzyż z półksiężycem i promieniami

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Krzyż żelazny kowalskiej roboty, stanowiący zwieńczenie drewnianego krzyża przydrożnego. Ramiona krzyża wykonane z podwójnych prętów, zakończonych na kształt listka koniczyny. Między ramionami krzyża – promienie. Ramiona z obu stron obwiedzione kołem, którego krawędź zdobią gwiazdki. U dołu krzyża półksiężyc, u góry – kogutek.

Krzyż z kogutem i półksiężycem

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1306/ML - AV.  Głowa króla w wieńcu z liści dębowych w profilu w prawo,  wstęga i odznaka orderu Orła Białego. W otoku napis:
STANISLAUS AUGUST.D:G.REX POLON.M.D.L.PATRIAE PARENS
Monogram: H

RV. Kompozycja symboliczna: ukoronowany glob z herbami Polski, Litwy i Poniatowskich, zwieńczony monogramem Chrystusa, z opartym o niego fasci. Z prawej geniusz z kaduceuszem, gałązką oiliwną i czapką frygijską w dłoni. Wyżej Oko Opatrzności. Na górze w półkolu napis rozdzielony przez kompozycję:
TERRORE - LIBERA
Na dole, w odcinku:
EX PERHONORIFICO COMITIORUM / DECRETO D.III MAY / MDCCXCI.
Sygnatura: I.G.HOLTZHEY FEC.

Stanisław August Poniatowski - uchwalenie Konstytucji 3 Maja

Holtzhey, Johann Georg

1791

Muzeum Narodowe w Lublinie

Dwie postaci w przestrzeni podwórza. Na pierwszym planie stary mężczyzna wsparty na łopacie. Ubrany w białą koszulę, brązowe spodnie i brązową sukmanę. Na głowie ma słomkowy kapelusz. W ustach trzyma fajkę, którą podtrzymuje lewą ręką. Obok mężczyzny taczka z grabiami. Na drugim planie stoi bosa dziewczyna oparta o płot, na którym wisi różowa pierzyna. Dziewczyna ubrana w białą koszulę i białą spódnicę z zapaską. Na głowie ma białą chustkę zawiązaną do tyłu, na szyi czerwone korale. Za nią widoczne bezlistne drzewo i krzewy. W głębi widoczne dachy zabudowań.

I znów wiosna

Malczewski, Jacek

1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Gwiazda Orderu Grobu Świętego - Ujęcie z przodu. Ośmiopromienna gwiazda o ażurowych, groszkowanych promieniach, koncentrycznie biegnących do środka. W laurowym wieńcu przewiązanym wstążką krzyż jerozolimski o ramionach pokrytych czerwoną emalią ze złotą obwódkach po brzegach.

Gwiazda Orderu Grobu Świętego

Wielki Mistrz Zakonu Grobu Świętego

1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

głowa - Ujęcie z przodu; Gliniana głowa postaci ludzkiej o ceglastym kolorze i prostokątnej twarzy, która opiera się na masywnej szyi. Zachowało się lewe ramię, na którym wymodelowano charakterystyczną ozdobę w kształcie koła, od którego odchodzą promienie. Figurce zaznaczono rysy twarzy: wydatne, rozchylone usta, szeroki nos o okrągłych nozdrzach oraz wypukłe, okrągłe oczy, które przypominają dwie kulki gliny. Na głowie postaci zaznaczono dwa okrągłe zgrubienia (guzki), które prawdopodobnie przedstawiają fryzurę lub nakrycie głowy. Na powierzchni widoczne są rysy, mikropęknięcia oraz przetarcia.

Głowa

nieznany

około 1201 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

naczynie, talerz - Ujęcie z góry. Talerz gliniany bogato dekorowany plastycznymi motywami solarnymi.

Talerz zdobiony, naczynie zdobione

kultura łużycka

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena alegoryczna - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie, pośrodku, postać młodego mężczyzny wypełniająca prawie wysokość obrazu. Ubrany w niebieskawą koszulę, szare spodnie, boso. Przewiązana przez prawe ramię płachta siewna podtrzymywana lewą ręką. Od wyciągniętej w bok prawej ręki łukowate smugi ziarna spadają na skiby ziemi. Prawy dolny narożnik wypełnia duży, dekoracyjnie potraktowany kwiat (sasanka), w stronę kwiatu skierowany wzrok siewcy. Dalszy plan zamykają strome, stylizowane stożki górskich szczytów. Pod górną krawędzią łukowate obłoki, spod nich rozchodzą się promieniście smugi światła słonecznego. W prawo, od głowy siewcy mały ptaszek. Koloryt obrazu jasny, przewaga tonów niebieskawych, przełamana żółć i fiolety ziemi na pierwszym planie.

Siewca

scena alegoryczna

Bartel Bronisław

1923

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 20 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd