treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: polis

Obiekty

29
moneta; didrachma - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem głowy Demeter na awersie i kłosem zboża na rewersie.

Stater

nieznany

330 p.n.e. — 300 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kobieta-kogut - ujęcie z przodu; Na ciemnej neutralnej płaszczyźnie duża uogólniona forma (płótno niezamalowane), na tym nieregularna płaszczyzna bieli. U góry po lewej zarys ujętej w 3/4 od tyłu głowy kobiecej. U dołu do formy wpisane zarysy dwóch nóg w butach z wysokimi obcasami. Akcent różu rozbielonego po lewej części formy, płaszczyzny różu przełamanego brązem u dołu i w prawym dolnym narożu.

Kobieta-kogut

Pągowska, Teresa

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zanikanie obrazu I - ujęcie z przodu; Biała, świetlista, okrągła plama centralnie  umieszczona na czarnym tle. Wrażenie głębi tunelu  budują tony pośrednie od bieli do zróżnicowanej szarości, rozmytej, zamglonej  oraz kontrast gruzełkowatej, wyrazistej faktury budowanej z połączenia czerni z drobinkami światła. Okalający jasne pole pierścień stapia się z czernią prostokątnego tła.

Zanikanie obrazu I

Dąbrowska Wojciechowska, Danuta

2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zanikanie obrazu II - ujęcie z przodu; Fotografia zakomponowana pionowo z dominantą w centrum prostokąta. Na białym tle centralnie umieszczona czarna, zamglona, okrągła plama. Dookoła rozchodzą się promieniście pierścienie szarości, budują wrażenie głębi, iluzję przestrzenności, makrostrukturę materii.

Zanikanie obrazu II

Dąbrowska Wojciechowska, Danuta

2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czerwona owalna gemma ze złotym obramowaniem. Przedstawia prawy profil popiersia młodego mężczyzny z krótkimi, kręconymi włosami. Pod szyją widoczny fragment szaty spiętej klamrą. Poniżej widoczny napis

Głowa Antinousa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Obraz; Dzieło wizualne - ujęcie z przodu; Poziomy obraz, podzielony niesymetrycznie, ostrym przecięciem, na dwie części - większa z lewej strony to niebieska, gladka płaszyzna, druga, po prawej stronie, jest plaską jednolitą białą plamą. Na niebieskim tle w górnej, lewej ćwiartce obrazu widzimy z lotu ptaka dziecko zanurzone do ramion w wodzie utrzymujące się na powierzchni trzymając się kolrowych rurek/pianek basenowych.

Bez tytułu

Szeszycka, Katarzyna

2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pałac w Żurawnie

Fotografia

nieznane

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ujęcie od przodu. Płaska tarcza w kształcie korony.

Korona na Torę (hebr. keter Tora)

nieznany

1700 — 1900

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie przodu. Tarcza z ornamentami i napisem.

Tarcza na Torę (hebr. tas)

nieznany

ca 1779 — 1780

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Ramki

rysunek

Jamiołkowska, Aleksandra

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie awersu. List 1-kartowy.

List do Haliny Kraus

1946-05-07

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1 i 2

List do Markusa (Marka) Miznego

Blumental, Felicja

1940-04-04

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z góry

Wskazówka do Tory (hebr. jad)

nieznane

ante 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

nóż

Nóż do cięcia szkła

nieznany

1900 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Józef Czechowicz, Iliada tętni, rękopis,  k. 1-2
2 kartki z 

Iliada tętni

Czechowicz, Józef

1932

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/6353/ML - Figura drewniana, zakomponowana na postumencie, polichromowana. Postać klęcząca przedstawia św. Onufrego. Twarz płaska, trójkątna, głęboko osadzone oczy, czarne źrenice. Szerokie łuki brwiowe łączą się z wydatnym prostym nosem. Wystające kości jarzmowe. Małe usta otacza bujny zarost: broda i wąsy łączące się z bujnymi włosami, otaczającymi całą postać – na podobieństwo płaszcza. Ręce zgięte w łokciach, uniesione ku górze, łączą się końcami palców w geście modlitwy. W nieproporcjonalnie dużych dłoniach biały różaniec zakończony dużym krzyżem. Nogi masywne z dużymi płaskimi stopami. Prawą dłonią podtrzymuje sękaty kostur. W partii pasa przepasany powrozem z węzłami.

Święty Onufry

Kuźmiuk, Daniel

1894 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Sobór Świętych

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

biżuteria, wisiorek, naszyjnik - Ujęcie z przodu z góry. Naszyjnik nanizany rzeźbionymi, ciemnobrązowymi łupinami orzecha przedstawiającymi wizerunki zwierząt tropikalnych (8 szt.), zębami zwierzęcymi (5 szt.) oraz różnej wielkości szarymi i ciemnobrązowymi nasionami.

Naszyjnik z wisiorami zoomorficznymi

nieznany

około 1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 29 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd