treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: głowy

Obiekty

626
E/531/ML - Strój głowy wykonany z różnokolorowych płóciennych kwiatów, paciorków i srebrnych wstążek. Na plecy opadają różnokolorowe wstążki. Noszony przez pannę młodą.

Strój głowy panny młodej

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/530/ML - Strój głowy. Wokół czoła jakby diadem ze wstążek koloru zielonego i czerwonego oraz perełek. Pozostałą część pokrywają liczne kwiaty umocowane na czerwonej satynie z tyłu wstążki. Noszony przez pannę młodą.

Strój głowy panny młodej

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/3304/ML - Nakrycie głowy kobiety, mężatki. Obrączka leszczynowa z naciągni etą szalinówką koloru wiśniowego w kwiatki amarantowe, szafirowe i zielone liście. Róg zakończony frędzelkami.

Nakrycie głowy mężatki ("skośniak ", "dupka")

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/5038/ML - Strój głowy panny młodej wykonany jako rekonstrukcja. Wianek z papieru obszytego białym płótnem fabrycznym.  Z  wierzchu naszyte kolorowe wstążki poskładane i pozszywane na krzyż. W tyłu doszyte długie kolorowe wstążki, koloru: czerwonego, różowego, zielonego i niebieskiego.

Strój głowy panny młodej

Słyszko, Anastazja

1958

Muzeum Narodowe w Lublinie

Antaba w kształcie głowy gryfa - Ujęcie z przodu; Antaba w kształcie głowy gryfa z uchwytem w dziobie otoczonej ażurowym obramieniem z przedstawieniem drzewa Jessego. Gryf o wyrazistym wizerunku. Ma długie spiczaste uszy, migdałowate duże oczy i zakrzywiony ostry dziób. Dekoracyjne obramienie o romboidalnym zarysie utworzone jest z winnej latorośli, układającej się w narożach w medaliony. Między medaliony wpisane są liście winorośli i kiście winogron. W dolnym medalionie ukazany jest śpiący Jesse; w bocznych - prorocy Izajasz i Jeremiasz trzymający banderole z napisami. Górny medalion zawiera przedstawienie tronującej Marii z Dzieciątkiem.

Antaba w kształcie głowy gryfa

nieznany

1. ćwierć XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Głowy dwóch apostołów

szkoła włoska

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/104/ML - Fragment popiersia starszego mężczyzny. Kompozycja przesunięta w lewo. Głowa 3/4 w prawo, schowana w ramionach. Z lewej strony wsparta na dłoni. Twarz o ostrych rysach okolona na wysokości obrzeża twarzy długą, nieco splątaną brodą. Oczy przymkniete, podkrążone, wokół zmarszczki. Brwi ściągnięte, o zdecydowanym łuku. U nasady nosa głębokie bruzdy. Nos długi, wąskie, zaciśnięte usta, ostro zarysowane wystające kości policzkowe. Ubrany w luźną szatę, na szyi fragment łańcucha.
sygn. p.d.: JM (monogram wiązany), p.g. ołówkiem 29.

Szkic głowy męskiej (typ Zygmunta Augusta)

Matejko, Jan

1852 — 1893

Muzeum Narodowe w Lublinie

antaba w kształcie głowy lwa - ujęcie z przodu; Antabę o centralizującej kompozycji tworzy niemal pełnoplastyczna głowa lwa i ażurowe obramienie z winnej latorośli układającej się w płaszczyźnie tła w osiem medalionów. Gładki pysk o dużych migdałowatych oczach i szeroko otwartej paszczy wypełnionej zębami otaczają dekoracyjne kosmki grzywy o grawerowanej powierzchni. Medaliony wypełniają przedstawienia figuralne. W dolnym znajduje się przedstawienia Ukrzyżowania, w górnym Chrystusa siedzącego na szerokim tronie. Boczne wypełniają prorocy ukazani w półpostaci, którzy trzymają długie szarfy układające się wewnątrz krawędzi medalionów. Przedstawienia usytuowane po przekątnej ukazują symbole ewangelistów: anioła w półpostaci oraz orła, lwa i byka.

Antaba w kształcie głowy lwa

Apengeter, Jan

około 1340 — 1344

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie z boku

Furażerka - wojskowe nakrycie głowy

nieznany

1940

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu. Profil dziewczyny o posągowej urodzie. Ma alabastrową cerę i luźno upięte rude włosy. Jest lekko przygarbiona, z głową pochyloną do przodu. Ma zarumieniony policzek i przymknięte oko.  Jest owinięta jasnym materiałem, który odsłania nagie ramię.

Studium głowy kobiecej

szkoła francuska

kon. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona pierwsza

Ryton w kształcie głowy dzika

nieznany

kon. IV p.n.e.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/668/ML - Strój głowy mężatki wykonany z chustki fabrycznej koloru różowego w kwiatki, zawiązany na drewnianej obręczy. Przybrany paciorkami założonymi na szpilki.

Strój głowy mężatki "oberek"

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/527/ML - Strój głowy w formie wianka. Na konstrukcji z drutu napięte są białe płócienne kwiaty, zielone listki oraz przypiete sa białe wstążki. Wianek noszony przez panny młode.

Strój głowy panny młodej

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1272/ML - Portret chłopca w ujęciu do ramion, 3/4 w lewo, głowa lekko pochylona, twarz o miękkich rysach. Duże błękitne oczy, prosty wąski nos, wydatne, karminowe usta. Włosy brązowe z refleksami ugrów, krótkie, lekko falujące, z zasłaiającą czoło grzywką. Przedstawienie prowadzone swobodnymi, rozmytymi plamami kolorów.

Studium głowy chłopca

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1900 — 1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

rysunek; głowy męskie - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego. Szkic trzech głów męskich i głowy czarnoskórego chłopca zostały swobodnie rozmieszczone na arkuszu. Są to studia przygotowawcze czterech postaci z prawej strony balkonu nad główną sceną fresku Uczta Antoniusza i Kleopatry (salon w Palazzo Labia, Wenecja). Głowa dziecięca ujęta z proflu jest szkicem do postaci służącego niosącego tacę. Pochylona głowa męska w wysokiej czapce, zwrócona w prawo, to szkic do figury muzyka z instrumentem wiolinowym pod brodą. Ascetyczna głowa w okularach, zwrócona w lewo, jest szkicem do postaci artysty trzymającego rulon z projektem i wskazującego na fryz powyżej. Rozmawia on z pochylonym mężczyzną oglądającym rozwinięty rulon, którego głowę przedstawia ostatni szkic. Wszystkie postaci przedstawione są w pełnym skupieniu, z przymarszczonymi brwiami. Szkic wykonany krótkimi dynamicznymi kreskami i zygzakami.

Studia czterech głów męskich

głowy męskie

Tiepolo, Giambattista

1744 — 1747

Muzeum Narodowe w Szczecinie

E/538/ML - Ubiór głowy w formie diademu przybrany aksamitnymi kwiatami, wstążkami, tiulem i srebrnymi paciorkami. Noszony przez mężatki.

Półczepek mężatki

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Czepek mężatki na płóciennej podszewce z granatowej cienkiej wełenki w amarantowe róże i jasnozielone listki. Marszczony na środku przodu i tyłu. Przód ozdobionymi kremowymi i amarantowymi ząbkami, srebrną metaliczną wstążką oraz szeroką atłasową wstążką w kolorze fioletowym w granatowe i żółte kwiaty. Brzeg wykończony białą tiulową, drobno plisowaną kryzą. Przód wycięty w duży ząb w kształt płatka kwiatu.

Czepek mężatki "kaptur"

nieznany

1914

Muzeum Narodowe w Lublinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, prawy profil młodego mężczyzny z krótkimi, kręconymi włosami, bez zarostu.

Popiersie młodego Herkulesa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 626 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd