treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
akt męski - Ujęcie z przodu; Akt męski ujęty w kontrapoście. Tors odchylony w lewo, wyciągnięte w prawo ręce obejmują wygiętą w łuk belkę, wspartą drugim końcem na postumencie. Stopy złączone, kolana przygięte, rozchylone, jedno z kolan napiera na belkę. Krągła głowa pochylona w dół, włosy krótkie, przylegające do czaszki.

Praca; Praca stworzyła człowieka

akt męski

Gorełówna Maria

około 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, głowa kobiety widoczna z prawego profilu, kobieta ma włosy upięte z tyłu, poniżej szyi widoczny fragment szaty

Popiersie Agrypiny

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

List do Ireny Rybczyńskiej

Majorek, Arnold

1943-06-03

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Widok 1

Spodek

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Spodek

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Spodek

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Spodek

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Spodek

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

maska przodka ze skorupy żółwia - Ujęcie zprzodu; Maska antropomorficzna wykonana ze skorupy żółwia pokrytej beżową gliną. Widoczne rysy twarzy człowieka: wydatny nos, szerokie usta i wąskie uszy. Oczy i kontury twarzy zaznaczono muszelkami kauri. Otoczona jest owalną plecionką.

Maska przodka ze skorupy żółwia

nieznany

około 1980 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Żelazny miecz obosieczny, rytualnie zwinięty czterokrotnie w spiralę - Ujęcie z boku. Żelazny miecz obosieczny, rytualnie zwinięty czterokrotnie w spiralę.

Miecz dwusieczny

nieznany

młodszy okres przedrzymski

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czerwona owalna gemma ze złotym obramowaniem. Lewy profil młodego mężczyzny z krótkimi kręconymi włosami, u dołu widoczny fragment szaty.

Piotr Wielki, 1672-1725, car Rosji

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; prawy profil mężczyzny z krótkimi kędzierzawymi włosami i widocznym fragmentem szaty; prawej strony sygnatura twórcy: CAVLO COSTANSCE (CARLO COSTAZI)

Portret mężczyzny [Tyberiusz lub Herkules]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Biurko

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mal/180/ML - Kompozycja symboliczno-fantastyczna. Scena w nocy. W mrocznym wnętrzu, w którym blask księżyca wpadający przez duże okno, oświetla łóżko, część ściany i podłogi. Widoczny cień kwiatu w doniczce na parapecie okiennym. Zjawa-nagi mężczyzna siedzący z podkuloną prawą nogą, zwrócony lewą stroną do widza, pochylony nad Paganinim gra na skrzypcach patrząc w twarz leżącego. Włosy ciemne, krótkie, karnacja ciemna, w lewym uchu kolczyk. Na drewnianym łóżku, na wysoko ułożonych poduszkach, w białej pościeli spoczywa Paganini (widoczny tylko prawy profil twarzy). Twarz artysty blada, oczy zamknięte, ciemne włosy. Po lewej stronie fragment drewnianego stolika, na którym stoi  świece w metalowym lichtarzu. Kolorystyka ciemna-czerń, brązy, beże, szarości i biel. Malowny gładko.

Śmierć Paganiniego

Okuń, Edward

1898

Muzeum Narodowe w Lublinie

akt męski - Ujęcie z lewej strony skosem do przodu; Rzeźba z brązu przedstawiająca nagiego, młodego, szczupłego mężczyznę, stojącego twarzą do widza z rękami wzdłuż ciała.

Wielki młodzieniec I | Grosser Juengling I

akt męski

Fiori Ernesto de

1926

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/100/ML - Szkic aktu męskiego. Mężczyzna ukazany w pozycji siedzącej, w prawym profilu, z pochyloną, wspartą na zgiętej w łokciu ręce.

Akt męski

Hadziewicz, Rafał

Muzeum Narodowe w Lublinie

akt męski - ujęcie z przodu; Kompozycja przedstawia nagiego mężczyznę na tle sadu. Postać zwrócona do widza prawym profilem zajmuje całą wysokość płótna, zakomponowana po przekątnej: prawa noga ze stopą uciętą przez krawędzi w lewym dolnym rogu. Prawa noga wyprostowana, lewa przyklęka na niewielkim podeście. Ręce wsparte o stojący na podeście wiklinowy kosz pełen jabłek. Głowa z profilu, zwrócona lekko na prawe ramię, z ciemnymi krótko ostrzyżonymi włosami i jasnym wąsem. Na podeście, przed koszem i zgiętą nogą gliniany dzban z czarną lśniącą polewą, ceglastym wylewem, wzorem z białych kwiatów na brzuściu, z jednym uchem i dziubkiem. Przy nim draperia w żółtawe i różowe pasy, obok cztery jabłka w czerwieniach i żółciach. Zza pleców młodzieńca widoczny cienki, rozdwojony pień gruszy z dorodnymi owocami wśród liści. W oddali po lewej owocowe drzewo z przystawioną drabiną ze zrywającym owoce człowiekiem. Pod drzewem nad koszem z owocami pochylona postać. Po prawej drzewo z czerwonymi owocami na tle skłębionych koron drzew. Niebo w błękitach z różowymi obłokami.

Owoce

akt męski

Weiss, Wojciech

1912

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena mitologiczna - ujęcie z przodu; Scena figuralna na tle pejzażu. Na pierwszym planie, po prawej, u dołu naga postać kobieca w przyklęku na prawym kolanie. W lewej, uniesionej ręce trzyma draperię rozpościerającą się w szerokich fałdach po lewej stronie u dołu. Po lewej stronie obrazu biegnąca postać mężczyzny zwróconego do konia galopującego w głąb. Koń, postać mężczyzny - jeźdźca obejmującego gestykulującą kobietę, znajdują się w centrum kompozycji. Na dalszym planie, po prawej i lewej stronie obrazu, wzgórza, pomiędzy nimi widoczny pagórkowaty krajobraz. Koloryt: postacie po lewej i prawej w ciepłych brązach z akcentami czerwieni, niektóre partie ciała i draperii okonturowane czernią. Koń biały, postacie jeźdźca i kobiety w różach. Wzgórze zielone z akcentami brązu, żółci. Niebo niebieskie z zielenią, po prawej obłok różowo-białawy.

Porwanie

scena mitologiczna

Pękalski Leonard

1931

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska pantery. Głowa zaokrąglona, zwieńczona trójkątnymi, lekko skierowanymi do przodu uszami. Wycięte prostokątne oczy, mały spłaszczony nos. Pysk szeroki, wypukły z widocznymi rzeźbionymi zębami. Całość biała, miejscami przybrudzona. W części tylnej maski wywiercone otwory, umożliwiające przymocowanie jej do twarzy tancerza oraz pozostałości po sznurku.

Maska pantery

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

widok 2

Torba firmowa

1. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

grafika: scena alegoryczna - Ujęcie z przodu. Odbitka drzeworytnicza w układzie poziomym z przedstawieniem dwóch młodzieńców jadących konno przez górzysty pejzaż. Jeden z nich z rozwianym płaszczem.

Reiter | Jeźdźcy

scena alegoryczna

Hofmann, Ludwig von

1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 25 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd