treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: igła

Obiekty

34
Igła drewniana - ujęcie ze skosu; Drewniana igła, zakończona jest z jednej strony w szpic, a z drugiej  wyciętym owalnym otworem. Przez ten otwór przewlekano nić. Wykonana techniką własną, strugana, forma pospolita. Narzędzie pomocnicze przy naprawach sieci.

Igła do sieci

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie na wnętrze

Futerał

E. O. Richter & Co. ( Chemnitz; 1875-1992)

1929 — 1945

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

widok 2

Maszyna do szycia

Firma "Singer"

1900

Muzeum – Zamek w Łańcucie

kleszczka - Ujęcie ze skosu; Kleszczka wykonana z jednego kawałka prostej, płaskiej, profilowanej deseczki. Jeden koniec u dołu ma owalnie zakończony, drugi u góry wycięty w kształt litery C. U dołu w górnej części kleszczki znajduje się wyżłobiony otwór, pośrodku którego wystaje cienka igła, która służyła do owijania na niej nici.

Kleszczka

nieznany

1900 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok katerdy Notre Dame w Paryżu. Na pierwszym planie widok wysokiego nabrzeża rzeki, wzdłuż którego zacumowane trzy barki. Powyżej, na drugim planie monumentalna bryła katedry. Horyzontalny układ kompozycji równoważą piony masztu usytuowanej centralnie łodzi i iglicy kościoła. Poszczególne elementy kompozycji budowane przy pomocy długich, poziomych kreskowań.

Katedra Notre Dame w Paryżu

Łopieńscy, Bracia

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok mostu St. Michel na Sekwanie. W centrum oparty na trzech arkadach most przerzucony nad szerokim korytem rzeki. Na wodzie, w okolicach mostu kilka dużych łodzi. Po lewej sylwetki dwóch siedzących na brzegu mężczyzn. W głębi, ponad mostem po lewej zarysy zabudowań miejskich, po prawej częściowo zasłonięta monumentalna wieża katedry Notre Dame. W tle gładkie niebo. Przedstawienie szkicowe, operuje cienkimi, urywanymi liniami konturów. Łodzie określone gęstym, regularnym kreskowaniem stanowią kontrast dla przejrzystego rysunku pozostałych partii kompozycji.

Most St. Michel w Paryżu

Pankiewicz, Józef

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

zapinka, ozdoba stroju - Ujęcie z góry tyłu zapinki. Zapinka płytowa z zachowaną igłą zakończoną kółkiem, zdobiona podłużnym żebrowaniem skośnie nacinanym.

Zapinka płytowa, fibula

kultura nordyjska

około 1000 p.n.e. — 900 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na okładce papeterii na jedwabiu wyhaftowana para żurawi, dwie niskie sosny po bokach i tarcza słoneczna powyżej.

Oprawa papeterii

1901 — 1925

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Akwaforta - Nabrzeże w Szczecinie - ujęcie z przodu; Widok na nabrzeże portu szczecińskiego z mostem Hanzy (Długim) w tle. Na Odrze liczne statki żaglowe i motorowe z okazałą jednostką parową w centrum. Na nabrzeżu marynarze. Nieboskłon zaokrąglony w górnych rogach. Podpisana odręcznie pod ilustracją po lewej: Stettin Bollwerk, po prawej podpis autora: Pallmann. Interesująca kreska świadcząca o dobrym wyczuciu ekspresji.

Stettin Bollwerk | Nabrzeże w Szczecinie

Pallmann, Kurt

1920 — 1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Korpus prostokątny, zamykany od góry gładkim  wiekiem na zawiasach, cztery nogi w kształcie silnie spłaszczonych kul. Ściana frontowa podzielona pionowo na dwie części, w których umieszczone są poziome płyciny w kształcie prostokąta o ściętych narożach wypełnionych trójkątnymi rautami, ujęte w profilowane ramy. Podziałowi odpowiadają w górnej części trzy rzeźbione maski lwów. Wzdłuż boków ściany frontowej i bocznych - lekko wgłębione płyciny w formie wydłużonych owali. Wszystkie płyciny i rauty obwiedzione ornamentem wody. W ścianach bocznych zamocowane masywne metalowe antaby.  Wewnątrz żelazny zamek nakładany.

Skrzynia ubraniowa

nieznany (stolarz)

2. połowa XVII wieku

Muzeum Narodowe w Lublinie

Sekretera trójkondygnacyjna. Podstawa w formie trzyszufladowej komody,wspartej na czterech kostkowych nogach. Środkowa część z prostokątnym skośnym, odchylnym blatem, obwiedziona profilowaną listwą, fronty szuflad wklęsło-wypukłe. Po bokach ukośnego blatu po dwie szufladki. Nastawa cofnięta z dwoma rzędami szufladek po bokach (po 4); część środkowa wyższa, w niej półkoliście wypukłe drzwiczki i dwie szufladki nad i pod drzwiczkami. Fronty szuflad faliste jak i wykrój profilowanego zwieńczenia. Powierzchnia intarsjowana, dekorowana fornirem: na drzwiczkach kompozycja w formie gałązki z kwiatami, na blacie symetrycznie ułożone dwa ornamenty liściasto-wolutowe,  na szufladach poziome prostokątny ujęte w ciemne ramki. Nakładane brązy:  szyldziki do kluczy, antabki i kuliste uchwyty.

Sekretera

nieznany (stolarz)

około 1750

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie lekko z góry

Stolik z okrągłym marmurowym blatem

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Zegar podłogowy

Lambert Nicolas mechanizm

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie z przodu

Kieł narwala - `róg jednorożca`

nieznany

XIX (podstawa)

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok zabudowań na tle szerokiej ściany zrujnowanego założenia. Na pierwszym planie fragmenty domów z 2-spadowymi dachami pokrytymi drobnymi płytkami dachówek. Po lewej, w głębi budynek otoczony tarasem. W tle ściana ruiny z pozostałościami wykuszy, balkonów i podpór architektonicznych nagromadzonymi przy prawym narożniku. W górnej partii kondygnacja z rzędem półkoliście zakończonych otworów. Ponad poziomą krawędzią górną ruiny pas drzew i bujnych zarośli. Ku prawej kompozycja urywa się. Przedstawienie szkicowe, operuje cienkimi liniami zagęszczonymi dla uzyskania faktury ukazanych przedmiotów i światłocienia.

Widok na dachy i ruiny. Rzym - Palatyn

Pankiewicz, Józef

1895 — 1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

narzędzie tkackie - Ujęcie z przodu. Motowidło stojakowe zdobione motywem serduszka.

Motowidło stojakowe

nieznany

1701 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kleszczka - Ujęcie przodu z góry skosem w lewą stronę. Kleszczka ma wysmukły kształt wydłużonego prostokąta. Jeden z końców jest zaostrzony, drugi z wysuniętymi zakończeniami. W partii zaostrzonej wycięto otwór z wydłużonym kolcem. Brzegi dłuższych boków są nieco podniesione.

Kleszczka

nieznany

1176 — 1225

Muzeum Narodowe w Szczecinie

łłok pieczętny - ujęcie pieczęci; W polu, w kreskowej obwódce, umieszczono tarczę herbową w późnorenesansowym kształcie, na której położono igłę w słup i skrzyżowane haczyki do łowienia ryb. Tarcza ma tzw. szrafowanie.

Tłok pieczętny

Cech iglarzy z Anklam

1632

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przedmiot ceremonialny, maska rytualna - Ujęcie przodu maski z góry. Maska o podłużnym kształcie, wykonana z włókna roślinnego - tapy. Część twarzową zaznaczono barwnikami naturalnymi. Namalowano oczy, usta, uszy oraz wzory geometryczne.

Maska jaguara

nieznany

około 1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika: marina - Ujęcie z przodu. Widok z góry na dwumasztową łodź żaglową typu feluka cumującą ze zwiniętymi żaglami przy brzegu Nilu. Na horyzoncie widoczny drugi brzeg rzeki.

Feluke am Nil (Am Nil) | Feluka na Nilu

pejzaż

Orlik, Emil

1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Studium postaci w układzie pionowym młodej, półnagiej tancerki trzymajacej łuk i pierściń.

Tänzerin | Tancerka

studium postaci; akt

Reichel, Carl Anton

1917

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 34 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd