treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: przyroda

Obiekty

59
Widok ulicy w miasteczku.. W centrum kompozycji szeroka, niebrukowana droga. Po obu jej stronach niewielkie domy. Zabudowania parterowe, drewniane, kryte dachami naczółkowymi. Na pierwszym planie, po prawej dom ukazany od strony szczytu, za nim dachy dwóch kolejnych zabudowań. Po lewej rząd domów usytuowanych elewacją w stronę drogi, obok żuraw i stojący przy jednym z budynków wóz. Przedstawienie utrzymane w szerokiej gamie szarości i błękitów.

Ulica w Bełżycach

Chełmoński, Józef

1800 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Skaliste wzgórze, na którym znajdują się ruiny zamku otoczonego drzewami; z prawej strony wzgórza spływa kaskadami wodospad. U stóp wodospadu figura na postumencie, nieco bliżej kobieta z dzieckiem na ręku i klęczący mężczyzna. Na pierwszym planie siedzący rybak z wędką, po  lewej stronie - skała.

Krajobraz z wodospadem

Lampi, Franciszek Ksawery

1801 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1715/ML - Scena rodzajowa przedstawiająca dziewczynę i starca w otoczeniu  jesiennego krajobrazu. Starzec przedstawiony na tle pnia drzewa, w pozycji siedzącej, ujęty do wysokości kolan, 3/4 w prawo. Głowa pochylona do przodu, siwe włosy i broda. Twarz pokryta siecią zmarszczek, wychudzona, o zapadniętych policzkach. Ubrany w brązowy płaszcz, dłonie złożone, wsparte o laskę. Obok niego dziewczyna, prawym ramieniem oparta o  drzewo. Stojąca, głowa 3/4, lekko pochylona w prawo, tułów en face. Twarz o łagodnych rysach, wzrok skierowany ku górze, drobne wąskie usta. Na twarzy wyraz smutku. Ubrana w luźną, brązową sukmanę, na głowie związana z tyłu karminowa chustka z akcentami zieleni, błękitu i żółcieni na rogach. W tle zarysy bezlistnych drzew.
sygn. p.d.: T. axentowicz

Starzec i dziewczyna

Axentowicz, Teodor

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płaski krajobraz bagienny. Mokradła z kępami zielono-żółtej trawy. Z prawej strony żółta, wysoka trawa. W głębi stogi siana stojące na drewnianych stelażach. Dwa z prawej strony, jeden z lewej. Między nimi sylwetka biegnacego łosia. Widoczne jego odbicie w wodzie. Na horyzoncie wąska, zamglona, ściana lasu.

Łoś na trzęsawisku

Weyssenhoff, Henryk

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z lewej strony. Rekwizyt obrzędowy wykorzystywany podczas przedstawień kolędniczych.

Głowa turonia - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Turoń - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień koledniczych i zapustnych.

Turoń - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z przodu. Głowa kozy - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień kolędniczych.

Koza - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Głowa kozy - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień koledniczych i zapustnych.

Koza - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szablon farbiarski katagami - Ujęcie z przodu. Niewielki, zabarwiony na ciemnobrązowo, prostokątny szablon farbiarski typu jizomari, wzmocniona od spodu siatką z ludzkich włosów z negatywowo wyciętym wzorem. Na arkuszu o marginesach różnej wielkości przedstawiono motyw ozdobnych koszyków (jap. kagome) wśród irysów (jap. kakitsubata) i ptasich piór. Oś kompozycji przebiega diagonalnie od lewego dolnego narożnika do prawego górnego. Wszystkie trzy elementy dekoracyjne wycięto podwójnie, rozmieszczając je niesymetrycznie po obu stronach osi kompozycji. Na szablonie widoczne są uszkodzenia w postaci przerwanej siatki, szczególnie po prawej stronie kompozycji i przetarcia papieru. Od spodu zabezpieczony jest bibułą konserwatorską.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szablon farbiarski katagami - Ujęcie z przodu. Nieduży, zabarwiony na brązowo, prostokątny szablon farbiarski typu jizomari, przedstawiający liście, kwiaty i gałązki klonu, stylizowane liście miłorzębu japońskiego oraz motywy geometryczno-roślinne.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szablon farbiarski katagami; wycinanka; dekoracja - Ujęcie z przodu. Niewielki zabarwiony na brązowo, prostokątny szablon farbiarski typu jishiro z motywem kwiatów i listków chryzantem oraz dwoma medalionami na tle falistych pasków, krzyżujących się ze sobą.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szablon farbiarski katagami; wycinanka; dekoracja - Ujęcie z przodu. Duży, zabarwiony na brązowo, kwadratowy szablon farbiarski typu jishiro wzmocniony od spodu siatką z ludzkich włosów, przedstawiający motyw trzech stylizowanych peonii.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drzeworyt - Przedstawienie - kompozycja pionowa - czterech postaci kobiecych: dwóch stojących z przodu, ubranych, i dwóch, nagich, w ruchu, na drugim planie, z nagimi dziećmi. Dwoje dzieci trzymanych na rękach kobiet z pierwszego planu, poniżej jedno, tyłem, wyciągające jedną rękę ku kobiecie po lewej, a drugą trzymające rękę drugiego dziecka, widocznego z boku. Kobiety z drugiego planu trzymają po jednym dziecku za rękę. Jedno dziecko po lewej u dołu, siedzące, widoczne z przodu, w lewej ręce trzyma kwiat, ma założone okulary.Po lewej przedstawienie drzew, niewiele wyższych od kobiet z centrum kompozycji. Tło po prawej ciemne z licznymi kreskami, tło po prawej u góry - ciemne. Krańcowe części odbitki podmalowane na jasno gwaszem (pod którym jednak widoczna jest ciemna farba drukarska), gwasz nałożony także miejscowo w głównej części kompozycji, zwłaszcza przy sylwetkach postaci.

Kobiety i dzieci – wersja robocza

drzeworyt

Siemaszko, Olga

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

drzeworyt - Przedstawienie - kompozycja pionowa - czterech postaci kobiecych: dwóch stojących z przodu, ubranych, i dwóch, nagich, w ruchu, na drugim planie, z nagimi dziećmi. Dwoje dzieci trzymanych na rękach kobiet z pierwszego planu, poniżej jedno, tyłem, wyciągające jedną rękę ku kobiecie po lewej, a drugą trzymające rękę drugiego dziecka, widocznego z boku. Kobiety z drugiego planu trzymają po jednym dziecku za rękę. Jedno dziecko po lewej u dołu, siedzące, widoczne z przodu, w lewej ręce trzyma kwiat, ma założone okulary.Po lewej przedstawienie drzew, niewiele wyższych od kobiet z centrum kompozycji. Tło po prawej ciemne z licznymi kreskami, tło po prawej u góry - ciemne.

Kobiety i dzieci

drzeworyt

Siemaszko, Olga

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia Feli Cytrynówny w plenerze, jak wynika z opisu ręką Mani Żelaznej (?) na odwrocie: młoda kobieta leży bokiem w ciemnym stroju kąpielowym na trawie lub wśród ziół, patrzy w obiektyw. Nie uśmiecha się.Fotografia wywołana z białymi narożnikami, prawa i górna krawędzie z pasmem nienależącym do obrazu zdjęcia - fotografia być może przefotografowana. Krawędzie odbitki proste.Por. zdjęcie grupowe w kolekcji - 1.13, na nim również jest, wg opisu, przedstawiona Fela Cytrynówna.

Fotografia Feli Cytrynówny

nieznany

1918 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia przedstawia dwoje dzieci i dwie kobiety na trawie pod krzakiem. Na rewersie dedykacja po niemiecku, z datą 1936, od Elli Büsilmann(?)
Najprawdopodobniej jedna z pamiątek Hilela Poznera, emigrującego do Palestyny w 1935.Krawędzie ząbkowane.

Fotografia Elli Busilmann(?), drugiej kobiety i dwojga dzieci

nieznany

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia przedstawia dwoje dzieci i kobietę na piasku, w tle trawy - być może nieopodal wody (rzeki, jeziora, morza)? Na rewersie dedykacja po niemiecku, z datą 1936, od Elli Busilmann (?).Najprawdopodobniej jedna z pamiątek Hilela Poznera, emigrującego w 1935 r. do Palestyny.Krawędzie ząbkowane.

Fotografia Elli Busilmann(?) i dwojga dzieci

nieznany

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia - wyblakła, z wadą wywołania lub wadą na kliszy (pas bieli w górnej części awersu) - plenerowa, ukazująca kobiety, opierające się o drzewo pomiędzy nimi. Zdjęcie całopostaciowe, ukazane kobiety stoją, na wprost; na awersie długopisem strzałka wskazująca Manię Żelazną, ubraną w sukienkę, z paskiem; nierozpoznana koleżanka - w spódnicę i w białą bluzkę.Por. zdjęcie 1.19 w kolekcji - opis ta samą ręką, zdjęcie wykonane również z Zatrzebiu (?), być może wykonała je ta sama kobieta, która widnieje na tamtych zdjęciach (tu nie jest przedstawiona) i opisała je.Zabrudzenia na rewersie.Krawędzie nieząbkowane, z marginesem wąskim przy dolnej i górnej krawędzi (górny margines - zepsuty przez wyżej wymienioną plamę bieli).

Fotografia Mani Żelaznej z koleżanką opartych o drzewo

nieznany

1932-08-30

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia monochromatyczna, widocznych sześć kobiet i jeden mężczyzna, przed nimi widoczny śnieg; zdjęcie nieco rozmazane, mocno ciemne, z wadą wywołania pośrodku (biała plamka). W tle most Kierbedzia z charakterystycznymi dwoma zaokrąglonymi przęsłami, widoczne także, po lewej, wieże katedry praskiej (kościół św. Michała Archanioła i św. Floriana Męczennika). Fotografia owalna, na prostokątnym papierze – z białym obramowaniem obrzeża.

Fotografia, w owalu, grupy osób na tle mostu Kierbedzia

nieznany

1932-03-24

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Widocznych 8 osób stojących zimą na tle Wisły i mostu Kierbedzia z wyraźnie zaznaczającymi się 2 przęsłami parabolicznymi. Przed przedstawionymi osobami widoczny śnieg.Krawędzie proste; marginesy podobnej wielkości przy wszystkich krawędziach, rogi odbitki ścięte.

Fotografia grupy osób na tle mostu Kierbedzia

nieznany

1932-03-24

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 59 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd