treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: kuchnia

Obiekty

283
lico

Fotografia Stefanii z d. Grossman (Maybaum/Marzyńskiej)

nieznany

ca 1910

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List do Pauliny Włodawer

Justman, Lejb

1940-12-30

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers

List do Pauliny Włodawer

Justman, Regina

1940-02-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Wnętrze kuchni

projekt scenografii teatralnej

Pacanowski, Bolesław

1949 — 1951

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Wnętrze kuchni

projekt scenografii teatralnej

Pacanowski, Bolesław

1949 — 1951

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie 3/4

Piecyk do ogrzewania talerzy

Chevalier, Lequin & Cie

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ML/H/1561/4 - Na pierwszym planie droga, prowadząca do bramy wjazdowej, umieszczonej w czworobocznej baszcie. Po prawej stronie widoczne fragmenty murów. Po lewej spiętrzone skały, na których wzniesiona jest wieloboczna baszta, zwieńczona krenelarzem i ostro zakończonym dachem. Skałę porastają drzewa, w oddali widać wzgórze.

Zamek w pejzażu górskim

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1

Praska

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Sitko

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Wygniatacz do cytrusów

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

narzędzie kolne - Ujęcie z przodu. Ość jednozębna wyposażona w dwa dodatkowe, elastyczne ramiona służące do zagarniania ryby na ząb właściwy.

Bodarz

nieznany

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona figura kobiety siedzącej na stołku.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia - Zdjęcie przedstawia grupę sześciu mężczyzn siedzących za stołem podczas wieczerzy sederowej. Mężczyźni siedzą po jednej stronie stołu, pod ścianą. Po środku stołu widoczny ozdobny ośmioramienny świecznik (miejsca na świece są puste). Stół jest nakryty białym obrusem i zastawiony potrawami. Mężczyźni są ubrani w garnitury oraz nakrycia głowy (jarmułki lub kapelusze). Trzeci mężczyzna od lewej nalewa wino do kieliszka drugiego mężczyzny od prawej strony. W tle, na ścianie widoczne trzy obrazy w ozdobnych ramach.

Wieczerza Sederowa w warszawskiej gminie

fotografia

Tomaszewski, Tomasz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

fotografia - Barwna odbitka fotograficzna utrzymana w stonowanych kolorach, w tonacji beżowo-brązowej, przedstawiająca w centralnej części ciemny, prostokątny stół o masywnym blacie z ryflowanymi krawędziami stojący na czterech ozdobnych nogach, które są połączone ze sobą parami, za pomocą listew umocowanych tuż nad podłogą. Do stołu zamontowanych zostało nierównomiernie kilka innych nóg pochodzących z innych mebli, o innych kolorach, o różnej długości i kształcie, niektóre z ich są ozdobne, inne - proste. Na blacie stołu umieszczony został duży stos poskładanych tkanin w różnych odcieniach beżu, leżących jedna na drugiej. Cała instalacja stoi we wnętrzu na jasnym tle, na podłodze pod nią widoczny jest rzucany przez nią cień. Odbitka fotograficzna została wykonana z wąską, białą ramką.

Bez tytułu

fotografia

Królikiewicz, Anna

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

fotografia - Barwna odbitka fotograficzna w stonowanych kolorach przedstawiająca brzegi poskładanych tkanin ułożonych ciasno jedna obok drugiej - kadr jest pionowy. Brak widocznych zakończeń tkanin wskazuje, że jest to kadr większej całości. Fotografia utrzymana jest w tonacji brązowo-beżowej z zastosowanym gradientem kolorystycznym -  część środkowa jest jasna, rozświetlona, przechodzi stopniowo po lewej stronie do tonacji bardzo ciemnego brązu  - ostatnia widoczna płaszczyzna jest jest bardzo ciemna i ma inną fakturę (fakturę drewna). Od centrum kompozycji w stronę prawą  kolorystyka zmienia się mniej radykalnie - od jasnego brązu do brązu. W niektórych miejscach widoczne jest zawinięcie lub miejsca złożenia którejś z tkanin, w kilku - widoczna jest mereżka na złożeniu. Odbitka fotograficzna została wykonana z wąską, białą ramką.

Bez tytułu

fotografia

Królikiewicz, Anna

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

fotografia - Barwna odbitka fotograficzna w stonowanych kolorach przedstawiająca stos poskładanych tkanin leżących jedna na drugiej. Brak widocznych zakończeń tkanin wskazuje, że jest to kadr większej całości. Fotografia utrzymana jest w tonacji brązowo-beżowej z jasną plamą świetlną widoczną w centralnej części. Tkaniny leżą warstwami, płasko, w niektórych miejscach widoczne jest zawinięcie lub miejsca złożenia którejś z nich. W dwóch miejscach (w tym jednym z jaśniejszy oświetleniem), widoczny jest brzeg ozdobiony haftem i mereżką. Odbitka fotograficzna została wykonana z wąską, białą ramką.

Bez tytułu

fotografia

Królikiewicz, Anna

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

fotografia - Barwna odbitka fotograficzna przedstawiająca ciemny stół o masywnym blacie stojący na trzech walcowatych nogach. Do stołu zamontowane zostały kolejne dwie nogi, które są krótsze, zatem nie stanowią podpór. Na blatu stołu widocznych jest siedem wysokich, cylindrycznych elementów o różnej wysokości, ustawionych nieregularnie. Są to walce zakończone połyskliwymi, ciemnymi nasadkami, z przeźroczystego materiału o częściowo transparentnym wypełnieniu w nasyconych barwach (czerwono-pomarańczowych-różowych). W środku widoczne są pęcherze powietrza. Cała instalacja stoi we wnętrzu na tle ciemnej ściany i na białej podłodze, na której widoczny jest kilkuwersowy czarny napis umieszczony przed obiektem. Odbitka fotograficzna została wykonana z wąską, białą ramką.

Bez tytułu

fotografia

Królikiewicz, Anna

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

fotografia - Barwna odbitka fotograficzna przedstawiająca siedem długich, walcowanych kształtów ustawionych w okręgu, przedstawionych w skrócie perspektywicznym (z tzw. żabiej perspektywy). Ich nasycone barwy przechodzące od czerwieni do różu o amarantowym odcieniu kontrastują z bardzo ciemnym tłem. Odbitka fotograficzna została wykonana z wąską, białą ramką.

Bez tytułu

fotografia

Królikiewicz, Anna

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 283 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd