treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: Ton Fa

Obiekty

729
lalka teatralna: Donso (myśliwy) - Ujęcie z przodu. Drewniana lalka przedstawiająca postać męską. Twarz podłużna, wąska, mocno zarysowane czarne brwi, długi nos, wąskie usta, niewielka broda i wąsy. Postać jest ubrana w długą niebieską szatę w kratę. Na głowie wysoka czapka. Dłonie z zaznaczonymi palcami.

Lalka teatralna Donso (myśliwy)

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lalka teatralna: Kalhaldi (muzułmański uczony) - Ujęcie z przodu. Lalka teatralna przedstawiająca postać męską w nakryciu głowy w formie walca rozszerzonego u dołu, pomalowanego na biało. Szata z kwiecistego materiału, szeroka, z szerokimi rękawami. Oczy białe, z czarnymi źrenicami, drobne i wypukłe, z zaznaczonymi powiekami dolnymi oraz łukowatymi czarnymi brwiami.  Nos rozszerzony u dołu, usta zamknięte, z dolną wargą pełniejszą. Ręce przy tułowiu. Dłonie z zaznaczonymi palcami.

Lalka teatralna Kalhaldi (muzułmański uczony)

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Lalka umieszczona na koszyku-czapeczce pokrytej włóknami roślinnymi, noszona na głowie, przedstawiająca kobietę od pasa w górę. Linia brwi i nos wyodrębnione z twarzy. Usta lekko zaznaczone. Twarz ozdobiona skaryfikacją: po dwie linie pionowe na czole i policzkach. Ręce ruchome, poruszają się w linii poziomej za pomocą patyków umocowanych w 

Lalka teatralna Mùso Koroni

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Odręczny list napisany częściowo ołówkiem oraz niebieskim i czarnym atramentem na trzech czystych kartach. Na trzeciej stronie kleks znajdujący się blisko lewego dolnego rogu.
Z treści: Mój kochany Tajwiusiu! | Godzina późna – […] [nieczytelne]. W tej chwili wróciłam do domu. Byłam dziś mocno zalatana […] [nieczytelne]. Związek, […] [nieczytelne], Zebranie Kom. Rewiz. Związku (30 IV walne zebranie), zebranie Klubu […] [nieczytelne] z p. […] [nieczytelne] i Mieczysławem […] [nieczytelne]. […]

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939-04-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

pośrodku białej karty zdjęcie z lotu ptaka na pomnik w plenerze. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Pomnik Świętego Włodzimierza w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona 3

List do Ireny Rybczyńskiej

Majorek, Arnold

1943-06-18

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List do Ireny Rybczyńskiej

Majorek, Arnold

1943-06-03

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 3

List do Ireny Rybczyńskiej

Majorek, Arnold

1943-04-05

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Stolik

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Budynek komory celnej murowany, trzypiętrowy w części środkowej, części boczne dwupiętrowe. Dach kryty blachą, widoczne kominy. Obramienia okien i drzwi jasne. Wejścia usytuowane w dwóch ryzalitach po obu stronach dwupiętrowej części budynku. Przed budynkiem na torach kilkunastu mężczyzn. Na prawo piętrowy budynek.
Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Budynki komory celnej na stacji Mława

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Przedstawienie niosącego sieć mężczyzny na tle szerokiego rozlewiska wody. Postać nieco na lewo od osi, lekko pochylona do przodu. Na głowie stożkowata czapka, ubrany w ubogi, obszarpany strój, złożony z długiego wierzchniego okrycia i spodni. Przez prawe ramię przewieszona  ukośnie duża torba. Nogi do kolan zanurzone w wodzie. W prawej, opuszczonej ręce trzyma drąg, lewą obejmuje konstrukcję niesionej z tyłu sieci. Sieć rozpięta na dwu skrzyżowanych, łukowato wygiętych tyczkach zajmuje prawy, górny róg. W tle pas wody z kępami trawiastych zarośli. Przedstawienie utrzymane w szaro - błękitnej tonacji z akcentami ugrów i brązów. Postać rybaka rozświetlają z prawej strony ceglasto-ugrowe plamy. Kształty i modelunek wewnętrzny podkreślone czarnymi kreskowaniami.

Rybak

Kędzierski, Apoloniusz

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4255/ML - Scena rodzajowa. Na pierwszym planie postać zwożącego drewno mężczyzny, który prowadzi zaprzężony w jednego konia wóz. Przedstawiony na tle ciemnej zieleni lasu i zarysowanych w oddali pracujących w polu chłopów.  Ubrany w czworoboczną czapkę, ściągniętą paskiem koszulę i luźne spodnie. U boku przypięta do paska sakwa. W prawej, ugiętej w łokciu 
ręce trzyma bat, w lewej lejce. Za nim lekko pochylona sylwetka mężczyzny idącego obok widocznego fragmentarycznie z tyłu kolejnego wozu. Przedstawienie określone plamami rozwodnionej akwareli w tonacji ugrów, w oddali plama intensywnej zieleni lasu, miejscami refleksy bieli i żółcieni.
sygn. l.d.: A. Kędzierski 1922.

Zwózka drewna

Kędzierski, Apoloniusz

1922

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pejzaż w jesiennej scenerii. Na pierwszym planie rozległy teren z usytuowanym fragmentarycznie w prawej części kompozycji rozgałęzionym pniu drzewa o powyginanych, niemal bezlistnych gałeziach. W oddali widoczne inne drzewa i zarośla, których pnie tworzą dekoracyjne, linearne układy. Kolorystyka zdominowana przez wyciszone tony brązów, ugrów i czerni z akcentami żółcieni liści i przygaszonych, niebieskawych paproci.

Rude wzgórze. Chełsty

Kędzierski, Apoloniusz

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

Aw. W tondzie ujętym pojedynczym otokiem liniowym ukoronowana półpostać króla w zbroi w profilu w prawo. Spod zbroi widoczna jest kryza. Władca w prawej ręce trzyma miecz skierowany ostrzem do góry, a w lewej  jabłko królewskie. Legenda dookolna rozdzielona u góry koroną monarchy, u dołu małą tarczą z herbem Półkozic – Hermolausa Ligęzy podskarbiego wielkiego koronnego (1624–1632): + SIGIS+III.D:G+REX.POLO:M.D LIT+PRVS:MAS +

Rewers. W pojedynczym nieliniowym otoku  ukoronowana dziewięciodzielna tarcza z herbami Polski, Litwy, Szwecji, Gotlandii oraz Wazów w centralnym polu. Tarcza ujęta łańcuchem z odznaką orderową orderu Złotego Runa, która rozdziela na dole legendę dookolną:
SAM+LIV.NEC+NO.SVE – GOT+VAND:Q+HRI.REX x
Tarcza rozdziela datę 16 – 32

Talar koronny Zygmunta III Wazy

Zygmunt III Waza

1632

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/659/ML - Widok fragmentu lasu. W centrum kompozycji drzewo wygięte w łuk. Po prawej ucięte przy górnej krawędzi dwa lekko pochylone na lewo pnie. Po lewej cienkie, pochylone ku krawędzi drzewo z rzędami nagich gałązek po bokach. Białe sylwetki drzew miękko wydobyte z szarego cieniowanego tła. Na dole biały pas podłoża. Stonowaną, oszczędną kolorystykę ożywia faktura ukośnych, regularnych kreskowań.

Zawieja w puszczy

Wyczółkowski, Leon

1922

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kędzierski, Apoloniusz (1861-1939) (malarz)

Sosna

Kędzierski, Apoloniusz

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/Bn/1117/ML - W wyodrębnionym polu, ujętym złożoną ornamentalną ramką napis, od góry:
JEDNA MARKA POLSKA 
Niżej klauzula:
Państwo Polskie przyjmuje odpowiedzialność za wymianę / niniejszego biletu na przyszłą polską walutę według stosunku, / który dla Marek Polskich uchwali Sejm Ustawodawczy. / 
Warszawa, dnia 17 maja 1919 roku. 
 Dyrekcja Polskiej Krajowej Kasy Pożyczkowej:
Podpisy: Ernest Adam, Józef Zarzycki
Niżej podpis Głównego Skarbnika Mariana Karpusa.
U dołu czerwonym kolorem numer i seria: ICF – 324.454
Niżej drobnym drukiem sankcja za fałszowanie biletów Polskiej Krajowej Kasy Pożyczkowej.
U góry w ramce napis poziomo: BILET POLSKIEJ KRAJOWEJ KASY POŻYCZKOWEJ
W narożnikach oznaczenie nominału: 1

Rw. W okrągłym polu centralnym Orzeł ustawowy. U góry z lewej i prawej głowy żeńskie. po bokach oznaczenie nominału: 1 – 1
U dołu napis: JEDNA; po bokach: MARKA / POLSKA – MARKA / POLSKA
Druk w kolorze fioletowym i szaroniebieskim.

1 marka polska

Polska Krajowa Kasa Pożyczkowa

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ujęcie z przodu. Drewniana lalka teatralna, z rękoma ruchomymi w ramionach oraz w łokciach.

Lalka teatralna Fula Mùso (kobieta z ludu Fulbe)

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w pastelowych, żółtawo-błękitnych i bladozielonych tonacjach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w odcieniach szarości.

Klisze 1 

Struk Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret ks. Izabeli z Flemingów Czartoryskiej.

Portret ks. Izabeli z Flemingów Czartoryskiej.

Obraz

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Fotografia Ksiącia Kentu / s

Książę Kentu

Fotografia

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 729 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd