treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: żołnierz

Obiekty

361
lico

Bogurodzica Życiodajne Źródło

ikona

1880 — 1910

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Niewielka rzeźba z brązu przedstawia żołnierza w pełnym rynsztunku

żołnierz austro-węgierski

rzeźba przedstawiająca żołnierza

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Obiad z żołnierzem

akwarela

Kofta, Zuzanna

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Pod podłogą

akwarela

Kofta, Zuzanna

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena rodzajowa - Scena na ulicy przedstawia odbieranie dzieci matkom przez żołnierza z karabinem. Z lewej strony dwie kobiety (stojące) i jedna klęcząca kobieta tulą do siebie swoje dzieci. Obok nich klęczy kobieta z rękami uniesionymi do góry. Przed nią stoi mężczyzna w niemieckim mundurze, w opuszczonych rękach trzyma karabin. U jego stóp leży kobieta obejmująca rękami nogi żołnierza. Z prawej, w głębi stoi grupka trojga dzieci tulących się do siebie. W tle drewniany płot.

Akcja na dzieci

scena rodzajowa

Stern, Jonasz

XX wiek, XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena rodzajowa - Ulica w mieście. Środkiem brukowanej ulicy w kierunku bramy-wiaduktu mężczyzna ciągnie drabiniasty wóz pełen dziećmi – siedzących, stojących. Za wozem idzie żołnierz w szynelu. Obok, na pierwszym planie z prawej stoi żołnierz w szynelu, na głowie ma hełm, w lewym ręku trzyma karabin. W tle drewniany płot, nasyp kolejowy, wiadukt. Nad wiaduktem napis: „Julag der SS”. Przed wiaduktem, z lewej stoi budka wartownicza. 

Wywózka dzieci

scena rodzajowa

Stern, Jonasz

XX wiek, XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena rodzajowa - Ulica w mieście. Środkiem brukowanej ulicy w kierunku bramy-wiaduktu ciągnione są dwa drabiniaste wozy wypełnione dziećmi. Wóz z lewej (większy, czterokołowy) pomaga pchać trzech mężczyzn, jeden z przodu, dwóch z tyłu. Za nimi idzie żołnierz z karabinem na ramieniu. Na pierwszym planie, pośrodku postać kobiety klęczącej nad zwłokami dziecka. Twarz zakrywa rękami. Obok stoją: z lewej policjant żydowski w długim płaszczu, w czapce z okrągłym denkiem na głowie; w lewej ręce trzyma kij, z prawej żołnierz w długim szynelu, na głowie ma hełm, w lewym ręku trzyma karabin. W tle, wzdłuż ulicy stoją jednopiętrowe domy kryte spadzistymi dachami, dalej widać drzewo, drewniany płot, nasyp kolejowy, wiadukt. Przed wiaduktem stoi budka wartownicza. Po nasypie jedzie pociąg towarowy z otwartymi wagonami.

Wysiedlenie dzieci z getta

scena rodzajowa

Stern, Jonasz

XX wiek, XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena rodzajowa - Widok na płot i drewnianą bramę od strony wiaduktu pod przejazdem kolejowym. Na pierwszym planie po bokach murowane ściany wiaduktu, u góry widoczne żelazne balustrady. Ulica brukowana, po bokach chodniki, z prawej stoi uliczna latarnia. Na wprost płot, drewniana, niska, zamknięta brama, z lewej otwarta furtka, za nią widoczna budka strażnicza. Na bramą półokrągła tablica z napisem: Gulag der SS und Polizei. Przed bramą, z prawej strony stoi żołnierz w szynelu, z karabinem na ramieniu. W głębi, za ogrodzeniem widoczna ulica, panorama parterowych i piętrowych domów.

Brama do getta III

scena rodzajowa

Stern, Jonasz

XX wiek, XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena biblijna - ujęcie z przodu; Obraz, scena biblijna - Złożenie do grobu. Dynamiczna kompozycja oparta na liniach diagonalnych, o ciemnym kolorycie z akcentami czerwieni, ugrów i szarości przedstawia scenę niesienia ciała Chrystusa do grobu rozgrywającej się w skalistej scenerii z sylwetką zamku w głębi. W centrum kompozycji złożone na tkaninie, jasne ciało Chrystusa podtrzymywane jest przez trzech mężczyzn: prawą stronę podtrzymuje od dołu pochylony, brodaty starzec w turbanie, lewą stronę całunu trzyma mężczyzna w żółtej szacie i czerwonej tunice, a od strony nóg wspomaga ich młodzieniec z rozwianymi włosami w zielonej szacie z narzuconą na ramiona czerwoną peleryną. Po lewej stronie przedstawienia stoją trzy opłakujące niewiasty. Po prawej zaś klęcząca kobieta ze złożonymi rękoma, a za nią schylający się mężczyzna. Pejzaż skalisty. W oddali rysuje się sylwetka pałacu o dwóch okrągłych wieżach. Na szczycie skały widać dolną część trzech krzyży.

Złożenie do grobu

scena biblijna

nieznany

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający żołnierza. Mężczyzna stoi prosto, a lekko ugięte ręce ma oparte na biodrach. Ubrany jest w mundur składający się z długiego surdutu z wysokim kołnierzem, przepasanego paskiem. Na ramionach ozdobne naramienniki z długimi frędzlami. Spodnie długie, z paskami biegnącymi wzdłuż środka nogawki. Na głowie wysoka czapka w kształcie walca, z opadającym z prawej strony pióropuszem. Spod niej spływają falowane włosy sięgające do brody.

Forma piernikarska

nieznany

XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

list wojskowego z okresu międzywojennego - Ujęcie z przodu; Dwustronny list napisany ręcznie czarnym tuszem na pożółkłym papierze przez pułkownika Romana Abrahama – Dowódcę Brygady Kawalerii Bydgoszcz, do dowódców pułków wchodzących w skład Brygady. Nad adresatem (Panie Pułkowniku!) znajduje się dopisek naniesiony ołówkiem tuż po wojnie ukośnym pismem: „otrzymałem jako opakowanie przy zakupach”. W lewym górnym rogu wydrukowane ozdobną czcionką znak papieru firmowego: „Dowódca Brygady Kawalerii Bydgoszcz”, w prawym górnym roku tą samą czcionkę: Bydgoszcz, dnia 11/5 (cyfry wpisane ręcznie) 193 (5 – ręcznie). Pod listem, obok podpisu płk. Abrahama, widnieją podpisy odbiorców: NN (tożsamości nie udało się ustalić), ppłk. Jana Jastrzębskiego, dowódcy 8 Pułku Strzelców Konnych, płk. Leona Mitkiewicza - Żółtka, dowódcy II Pułku Szwoleżerów Rokitiańskich. w Starogardzie Gdańskim.

List wojskowego z okresu międzywojennego

Abraham, Roman

1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; lewy profil mężczyzny w średnim wieku, z krótkimi kręconymi włosami i opaską na głowie, brodą i wąsami; gemma jest uszkodzona: dolna część została odłamana

Popiersie Ksenofonta

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Przedstawiona postać ubrana jest w mundur żołnierzy austro-węgierskich z czasów I wojny światowej o czym świadczy nakrycie głowy z charakterystycznym guzikiem z literami FJI

Żołnierz biegnący do ataku

rzeźba przedstawiająca żołnierza

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Zmartwychwstanie Chrystusa - ujęcie z przodu; Kompozycja obrazu zbudowana została na dynamizującej ją diagonalnej linii, wyznaczanej przez boczną ścianę wejścia do groty i wygięte, unoszące się ciało Zmartwychwstałego Chrystusa. Jego postać ukazana jest w promieniach światła wydobywających się z otwartego grobu. Odziany jest w białe perizonium i czerwony płaszcz w ręku trzyma czerwony proporzec z krzyżem na białym tle. Poniżej grupa czterech aniołów przytrzymuje wieko kamiennego grobowca, przy którym śpią żołnierze. Po lewej stronie zbliżają się do grobu dwie kobiece postacie ubrane w długie szaty z zakrytymi głowami

Zmartwychwstanie Chrystusa

scena biblijna

nieznany malarz pomorski

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ryszard Górecki. Tajne konstrukcje lotnicze PRL - ujęcie z przodu; Obłożony w foliową koszulkę obiekt-książka. Na frontowej stronie okładki czarno-biały fotomontaż z przedstawieniem odwróconego tyłem, unoszącego się w powietrzu żołnierza. Na plecach żołnierza plecak odrzutowy oznakowany szachownicą (symbolem polskich lotniczych sił zbrojnych), na ramionach skrzydła polskiej husarii. Żołnierz unosi się nad zaoranymi polami. Na pierwszym planie po prawej stronie pies, w tle po  prawej sylweta kościoła, po lewej zabudowania gospodarcze. Na środku okładki czerwony napis z tytułem publikacji (TAJNE KONSTRUKCJE LOTNICZE PRL) i nazwiskiem autora (RYSZARD GÓRECKI). U dołu okładki czerwone logo wydawnictwa Niewidzialny Znak. Na grzbiecie od góry: logo, tytuł publikacji, nazwisko autora i logo wydawnictwa.

Ryszard Górecki. Tajne konstrukcje lotnicze PRL

Górecki, Ryszard

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wałek do zwoju Tory (fragment) - Dysk z otworem w środku, wykonany z drewna i inkrustowany metalem oraz masą perłową. W środkowym, szerokim pasie pięć okrągłych pól wypełnionych rzeźbionymi plakietkami z masy perłowej, dwie z motywem ośmioramiennej gwiazdy, dwie z wyobrażeniem budynku i napisem, jedna z przedstawieniem architektury. Między plakietkami rzeźbione półokrągłe pola z innymi przedstawieniami architektury. W centralnej części dysku metalowa plakieta w formie obręczy z grawerunkiem.

Element wałka do zwoju Tory (fragment)

Sztoker, Berysz

ca 1927

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ośmiokątna, tekturowa płytka w kolorze ciemnej zieleni. Na całej powierzchni wytłoczone wersalikami napisy: A. | 1925. | 1907/III. | MOJŻ. | BUSSGANG | JULIAN. 

Znak tożsamości

nieznane

ca 1942

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Pokrowiec jest w kolorze jasnobrązowym z napisami koloru zielonego w języku angielskim:  107/III ; CD[?]T.G[?]FF. BUSSGANG ; 10A ST. JOHN CAMP ; SERVICEMEN STUDENTS' CENTRE ; HIGH WYCOMBE ; WENX[?] W6[?]5394. W górnej części, po lewej stronie znajdują się skórzane rzemyki służące do wiązania całości pokrowca. W wewnętrznej części pokrowca widoczny fragment naszywki (prawdopodobnie metki) w kolorze jasnobrązowym.

Pokrowiec na śpiwór

nieznany

ca 1942

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Śpiwór uszyty z płótna bawełnianego o grubym splocie w kolorze jasnobrązowym. Śpiwór posiada kształt kopertowy. Konstrukcja śpiwora składa się ze środkowej płaszczyzny w formie długiej kieszeni zakrywającej ciało. Kieszeń zamykana jest na dwie klapy: lewa, mniejsza, oraz prawa, szersza. Śpiwór posiada dwie kieszenie: dolną w formie prostokąta, górną, która może stanowić rodzaj ochraniacza, w który można zrolować całość. Wykończenie śpiwora wykonane jest ze skórzanej lamówki, znajduję się ona na całej długości, a także na wewnętrznych krawędziach śpiwora. Duża klapa posiada na brzegu rozłożone symetryczne trzy metalowe nity. W przeciwległym rogu śpiwora przyszyte są bawełniane sznurki. Na brzegach pokrowca znajdują się również dwa nity i dwa troki przyszyte do brzegów podszewki.
W dolnej partii śpiwora; na zewnętrznej stronie, znajdują się dwie skórzane szlufki.
Dodatkowo w środkowej partii znajduję się papierowa, okrągła nalepka (destrukt). Na nalepce widoczna litera B w kolorze granatowym.

Śpiwór

nieznany

ca 1942

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers

Baretka

nieznany

1942 — 1945

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Porwanie Heleny

Reni Guido ?

przed 1642?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Rycerz i dziewczyna

Muttoni Pietro de zw. Pietro Della Vecchia

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Chrystus i jawnogrzesznica

Pitati Bonifazio de zw. Veronese wg.

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Dynamiczna, wielopostaciowa scena tortur. Półnagi Erazm wygięty w łuk. Jego lędźwie i uda oparte są o ławę, a ręce związane nad głową. Wnętrzności Erazma nakręcane są na kołowrót. Spod niego na ziemię spływa czerwony ornat. Wokół cisną się gapie i oprawcy. Na tle nieba są pomnik, kolumny i para puttów.

Męczeństwo św. Erazma

Poussin Nicolas wg

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Pożegnanie

litografia

Gottlieb, Leopold

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 361 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd