treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: prace budowlane

Obiekty

26
strona pierwsza

Tłok pieczętny Rządcy Dóbr Wilanów

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

tympariusz

Tłok pieczętny Rządcy Dóbr Wilanów

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/166/ML - Akwarela na podstawie rysunku projektowego Ch. P. Aignera. Na wzgórzu budynek Panteonu, 
z lewej , w głębi fragment założenia pałacowego. Kaplica na planie koła, nakryta kopułą, z korynckim portykiem zwieńczonym trójkątnym naczółkiem. Belkowanie, naczółek i bęben kopuły obiega gzyms z ornamentem kostkowym. W bębnie półkolisty otwór. Po zboczu wzgórza biegną szerokie, tarasowe schody prowadzące do kaplicy. U podnóża flankowane  dwoma lwami - sfinksami na niskich postumentach. Schody ogranicznone murem biegnącym wzdłuż 
równoległej do dolnej krawędzi drogi. U stóp schodów cztery stojące , zwrócone w prawo postacie - dwie kobiety w empirowych sukniach i dwoje dzieci. Naprzeciw dwóch mężczyzn w strojach do jazdy, na wspiętych koniach. W oddali,  po lewej fragment pałacu. Na planie prostokąta, z czterokolumnowym portykiem w porządku wielkim, zwieńczonym attykową ścianką.  Stoki łagodnie opadającego zbocza porośnięte kępami drzew. Utrzymane w jasnej, pastelowej kolorystyce beżów i zieleni przełamanej różem.
W p.g. napis piórem : Puławy. 283.

Widok Panteonu w Puławach

Aigner, Chrystian Piotr

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1218 - Pocztówka barwna z widokiem na gmach dawnej lubelskiej Kasy Przemysłowców (w okresie międzywojennym „Lublinianka”, dziś „Grand Hotel”). Widok od strony placu Litewskiego na narożnik budynku zwieńczony kopułą i wieżyczkami. Ściany w kolorach ceglastym i białym. Elementy dachu ciemnoniebieskie. Na ulicy miejscami odgarnięty śnieg. Na chodniku ciemne sylwetki przechodniów. Z lewej strony fragment kamienicy. Po prawej pierzeja Krakowskiego Przedmieścia. Podkolorowane zdjęcie, o zaokrąglonych krawędziach, umieszczone na białym tle po lewej stronie. Napisy informacyjne czerwonym drukiem rozmieszczone wokół ilustracji – pod zdjęciem tytuł, wzdłuż lewej krawędzi nazwa nakładcy, w p.g. rogu miejsce powstania. Na białym polu po lewej odręczne napisy czarnym atramentem. Mało czytelne trzy stemple pocztowe. Na rewersie czarna linatura z odręczną korespondencją. Nazwisko i warszawski adres adresatki, Marii Natalii Stummer (?), czarnym atramentem. Wzdłuż górnej krawędzi dwujęzyczna nazwa karty pocztowej – stemplem w kolorze fioletowym (w języku rosyjskim) oraz czarnym nadrukiem w języku polskim. Trzy stemple pocztowe z nazwami rosyjsko-polskimi nazwami miast na otoku – Lublin, Warszawa. W p.g. rogu znaczek pocztowy wartości 3 kopiejek. Druk znaczka w kolorze czerwonym. W centralnym polu dwugłowy orzeł.

Pocztówka - Gmach Kassy Przemysłowców

Księgarnia Kiesewetterów

1901

Muzeum Narodowe w Lublinie

plan umocnień Szczecina z Fortem Prusy - ujęcie z przodu; Kopia planu umocnień północno-zachodniej części miasta przedstawiony na arkuszu papieru czerpanego ze znakiem wodnym w postaci herbu z lilijką. Obejmuje fortyfikacje północnej i zachodniej strony Starego Miasta na styku Placów Parad, izolowany Fort Prusy, zasięgi ostrzału z Fortu Wilhelma, Vogelstange. W poszczególnych partiach planu występują odręczne objaśnienia tekstowe w postaci zapisków wykonanych czarnym atramentem i cienkim piórem. W obrębie Fortu Wilhelma odręczny napis w 2 wierszach: sehr wohl sehrwohl Wilhelm; u dołu ponad linią podziałki w obrębie miasta: de Walrave Magdeburg den 7 Martij 1734. W rejonie piki strzeleckiej (Vogel Stange) dopisana uwaga o planowanym nowym elemencie fortyfikacji: (die) woselbst das Neue Werk Leopold hinkomt. Zasięgi ostrzału poszczególnych stanowisk ogniowych przedstawiono w formie prostych linii łączących zarysy bastionów: od północno-zachodnich ścian Fortu Prusy do południowo-zachodnich ścian Fortu Wilhelm oraz od północnych ścian Fortu Wilhelm do południowo zachodnich wzniesień obszaru Vogel Stange. Ponad ramką w centrum napis Copia, a w prawym dolnym rogu, pod ramką d. Sers.

Plan umocnień Szczecina z Fortem Prusy

Walrave, Gerhard Cornelius de

1734-03-07

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pośrodku białej karty zdjęcie świątyni. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Cerkiew św. Andrzeja w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ściana wschodnia, różowa ściana z trzema obrazami, na pierwszym planie złoty stół ze złotymi paterami, po bokach 2 krzesła, na podłodze dywan.

Aneks przy Galerii Krajobrazów

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ściana południowa, na drugim planie duży portal ze zdobionym u góry gzymsem oraz udrapowaną czerwoną tkaniną, widoczny w głębi złoty stół ze złotymi paterami, obrazy na różowych ścianach, na pierwszym planie okrągły stolik, trzy manekiny ubrane w strój z epoki.

Galeria Krajobrazów

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ściana południowa, różowe ściany i duże wiszące obrazy, w centralnej części na ścianie pod sufitem  Herma pod postacią torsu mężczyzny z rękami uniesionymi w górę trzymającymi wazę z kwiatami i owocami, na której oparta belka, duży wiszący żyrandol. Dywan na podłodze.

Galeria Obrazów Zwana Muzeum

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/185/ML - Projekt murowanego dworu w stylu zakopiańskim. Widok elewacji frontowej. Willa parterowa, na kamiennej podmurówce boniowana w narożach. Na osi budynku wysunięty przed lico trójarkadowy ganek, do którego prowadzą schody i przylegający do niego po lewej arkadowy taras. W prawym narożniku kolejny taras, do którego prowadzą ograniczone ażurową balustradą schody. W głębi tarasu ściana z malowidłem przedstawiającym stylizowany, floralny motyw. Nad gankiem facjatka z trzema półkoliście zamkniętymi oknami. Z lewej strony dwukondygnacyjny ryzalit. Jego kondygnacje rozdzielone kamiennym fryzem z motywem rozetek i wici roślinnej. Na osi po trzy okna. Facjatka i ryzalit nakryte daszkami z rozczłonkowanymi trójkątnymi szczytami wypełnionymi motywem

Willa zakopiańska. Dwór Steckich w Łańcuchowie

Witkiewicz, Stanisław

1901 — 1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie widoczny brzeg rzeki, na nim poukładane naprzemiennie deski różnej grubości na osobnych stosach. Obok dwóch mężczyzn. W lewym rogu prowizoryczna lepianka przykryta deskami, w dachu widoczny komin. Dalej trzy przęsła mostu, wsparte na czterech filarach. Po lewej stronie przy wjeżdzie na most lokomotywa oraz kilkanaście osób w jej otoczeniu. Na szczycie mostu stoi trzech mężczyzn. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia w języku rosyjskim.

Most na rzece Narwi

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok mostu z trzech przęseł, prace przy budowie. Po prawej stronie kamienisty brzeg i zarośla. W oddali, na końcu drugiego brzegu słabo widoczna budowla oraz inny most.
Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia w języku rosyjskim.

Most na rzece Narwi

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok wylotu mostu w trakcie budowy, w perspektywie. W tle widoczny drugi brzeg porośnięty drzewami i zacumowane łodzie. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia w języku rosyjskim.

Most na rzece Narwi

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Po lewej stronie budynek otoczony rusztowaniami, pośrodku na torach lokomotywa, po prawej stronie inne budynki kolei. Budynek komory celnej murowany, dach przykryty blachą. Rusztowania drewniane, prowadzą do nich dwie rampy. Na placu poskładane deski. Dalej widoczny inny budynek, w górnej części otynkowany. Na placu sylwetki pojedynczych osób, przy torach dwie kobiety, w lokomotywie mężczyźni. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Stacja kolejowa II klasy w Mławie

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Budynki warsztatów kolejowych, parterowe, nakryte dachem dwuspadowym. Na placu przed budynkami złożone materiały budowlane: rury różnego przekroju, taczki, pomiędzy nimi kilku mężczyzn. W prawym dolnym rogu wóz. Przy budynku rusztowanie, w oddali komin. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę, na brzegu tektury ramka. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku - z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Warsztaty na stacji Praga - Warszawa

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie brzeg porośnięty trawą. Dalej most żelazny, kratowy, mierzący 40 sążni, na którym stoi pociąg z lokomotywą, przy niej kilku mężczyzn. Fotorafia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia w języku rosyjskim.

Most na rzece Turyi

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Po lewej stronie budynek kolei, po prawej gruz, pryzma ziemi i mniejsze budynki. Budynek stacji drewniany, piętrowy, boczne części parterowe. Część środkowa z wejściem wysunięta i zaakcentowana ozdobnym szczytem. Na schodach kilkunastu mężczyzn. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Dom pasażerski na stacji Chełm

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Most sklepiony na drodze żelaznej nadwiślańskiej na 84 wiorście, 2 sążniowy. Na moście przy lokomotywie mężczyżni, większość stoi, kilku siedzi na nasypie i murku. Trzech mężczyzn stoi w lokomotywie. Przed nasypem wywrócona taczka i kilka desek. Przy obmurowanym kamieniami nasypie po lewej stonie drewniany słup. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Most sklepiony

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia przedstawia otwarcie mostu na rzece Świdrze. Na piaszczystym brzegu porozrzucane deski. Po lewej stronie na nasypie fragment wagonu i stojący mężczyźni. Most żelazny, kratowy, jednoprzęsłowy, 15 sążni. Pod mostem stoi wbita w dno rzeki drewniana konstrukcja. W tle drzewa i słabo widoczna stodoła. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku - z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Most na rzece Świdrze

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/633 - Na pierwszym planie widoczny rozległy brzeg rzeki porośnięty trawą. Po prawej stronie nasyp i wlot mostu, na którym stoi mężczyzna. Na moście kilkunastu mężczyzn, dwóch siedzi na szczeblach drabiny. Pod mostem kilku mężczyzn i materiały budowlane. Przy filarze mostu oparta druga drabina. Most żelazny, trzyprzęsłowy, długości 287 m. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Most na Bugu

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Przy nasypie po lewej stronie torów stoi mężczyzna, na lewo wóz. Po drugiej stronie pod wiaduktem widoczna grupa mężczyzn. W tle zabudowania kolejowe, drzewa i fragment miasta. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku - z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia w języku rosyjskim.

Wiadukt nad linią kolejową Warszawsko - Petersburską

Fajans, Maksymilian

1860 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie rozlewisko rzeki porośnięte trawą. Dalej most żelazny kratowy długości 165 m, trzy przęsła po 53 m. Na prawym brzegu na nasypie wagony i kilku mężczyzn. Na przeciwległym brzegu widoczne rusztowanie. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku - z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Most żelazny na Wieprzu pod Iwangorodem

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 26 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd