treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
ozdoba - Ujęcie z przodu. Kaptorga prostokątna zdobiona filigranem i motywem zoomorficznym.

Kaptorga

nieznany

900 — 1000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniana figura przedstawiająca dwie rzeźbione postacie.

Para fetyszy

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fragment miecza z brązu - Ujęcie z przodu; Miecz z brązu zachowany we fragmencie - część głowni oraz rękojeść - o łącznej długości 22,7 cm. Egzemplarz cechuje smukła głownia, na powierzchni której przetrwała miejscami pierwotna lśniąca powłoka barwy ciemnozielonej. Dzięki temu widoczne są po obu stronach ostrza struziny podkreślone delikatnym zdobieniem w postaci drobnych nacięć i łuczków. Podobnym ornamentem, na który składają się pasma linii rytych i niewielkich nacięć, pokryta jest również rękojeść miecza o gładkiej ciemnozielonej powierzchni. Rękojeść jest niekompletna, brakuje jej głowicy – najpewniej tworzyły ją dwie niewielkie woluty, pomiędzy którymi wystawał niewielki pręt.

Fragment miecza z brązu

kultura łużycka

900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

podstawka pod żelazko - Ujęcie przodu ze skosu z prawej; Podstawka pod żelazko wykonana z żeliwa (odlew). Kształt zbliżony do trójkąta równoramiennego o lekko zaokrąglonych ramionach i prostej podstawie. Wnętrze podstawki ażurowe z wzorem roślinno-geometrycznym skomponowanym wzdłuż osi symetrii. Uchwyt płaski, profilowany z dekoracja roślinną i niewielkim otworem na końcu. Podstawka wsparta na zwężających się ku dołowi, niskich nóżkach.

Podstawka pod żelazko

fabryka nieznana

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dwa krajobrazy - ujęcie z przodu; Obraz w formacie koła. W centrum schemat przypominający koło ruletki. Wokół czarnego sporego punktu cztery kręgi, każdy podzielony na trzydzieści części. W każdym z trzech pierwszych okręgów zapisane są cyfry. Ostatni, największy krąg, zewnętrzny, ma wpisane w 30 wydzielonych częściach fazy księzyca (albo okrągłe formy przypominające je). Połowa z nich, po prawej stronie namlaowana jest jakby przedstawiały ludzkie twarze wpisane w koła o różnym stopniu jasności. Połowa z lewej strony to czarne koła z niewielkimi jasnymi akcentami przy krawędziach. Wokół błękitno-niebieskie niebo z chmurami, coraz jaśniejsze i falujące im bliżej krawędzi obrazu, przy której jest zielony, sielski krajobraz łąk, pól i małych miasteczek wśród pagórków i drzew.

Dwa krajobrazy

Waniek, Henryk

2000 — 2001

Muzeum Narodowe w Szczecinie

para trzewików - Ujęcie z przodu; Para damskich, brązowych, sznurowanych butów. Otwory na sznurówki zabezpieczone metalowymi obwódkami. Cholewka wykonana ze skóry licowej bydlęcej. To naturalna skóra, której zewnętrzna warstwa została poddana obróbce mechanicznej powodującej jej gładką fakturę. Między płaty skóry wszyte skórzane wzmocnienia na noski. Podeszwa zszywana. W wyniku zużycia skóry dosztukowane w latach późniejszych nowe warstwy kruponu z przodu podeszwy oraz fleki wykonane z gumy obuwniczej. Buty noszą ślady dużej eksploatacji, uszkodzenia skóry przy górnym zakończeniu buta oraz po całości widoczna popękana skóra.

Para trzewików

nieznany

1940 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek: Iluzja integralna - Ujęcie z przodu; W środku obrazu wycięty otwór o nieregularnym kształcie (wielobok). Pozostała powierzchnia kompozycji podzielona ukośnymi liniami  na cztery płaszczyzny wypełnione barwnymi plamami: czerwoną, zieloną, żółtą i białą; od prawego górnegfo rogu do środka narsowana czarna linia.

Iluzja integralna

Berdyszak, Jan

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Parawanik do świecy

1736 — 1796

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Ikona

Sobór Świętych

Ikona

Nieznane/ nieznane

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Parawanik do świecy

1736 — 1796

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Para kadzielnic w formie jednorożców Qilin

1736 — 1796

Muzeum Okręgowe w Toruniu

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; Meduza ma groźny wyraz twarzy, otwarte usta i zmarszczone brwi, jej twarz otaczają grube

Maska Meduzy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Odręczny list od Pauliny (Pesy) z d. Frydlender Kernowej, na czystej karcie w kolorze szarym. Treść na obu stronach karty.
Treść:Szczecin, 24.VII. 1946.
Drogi Tadziu!
Miesiąc jak wróciłam z dalekiego słonecznego Uzbekistanu do Polski. Zatrzymałam się w Szczecinie, ponieważ mąż mój pracuje tutaj w Wojsk. Prokuraturze. W Warszawie dowiedziałam się, że żyjesz i masz córeczkę 6[-]tygodniową. Winszuję! Ja niestety nie mogę się pochwalić. W 1942 r. Kiedy Niemcy były pod Stalingradem – pochowałam swojego syna. Jak przeżyłam, co widziałam w ciągu 1939–1946 – pisać można tomy, ale zbyt zmęczona podróżami, że nie chce się pisać, a zresztą może list trafi do kosza. Mnie oczywiście bardzo interesuje Twoje życie. Przeglądałam niektóre Twoje listy u Olka [Aleksandra Bachracha?], z których bardzo mało się dowiedziałam, tylko tyle, że chorujesz tak jak my na obczyźnie „na tęsknicę za Polską”[.]
Warszawa – gruzy, a jednak jak bardzo chce się budować swoje życie właśnie na tych gruzach…
Jeśli Tad! masz ochotę napisać do starej Pestki – proszę bardzo mój adres:
Szczecin. Prokuratura Sądu Okręgowego podprok. Kernowa Paulina.
(imię „Paulina” – podebrano w Ministerstwie – podobno podchodzi do twarzy [?]
Pestka
Nie spotkałeś przypadkowo Józka Marymonta?

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1946-07-24

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Odręczny list napisany na dwóch czystych kartach. Ostatnia strona pusta. Pozaginane rogi.
Z treści: Kochany Tad. | Nareszcie odezwałeś się. A już się martwiłam, żeś zapomniał o Pestce. U nas gorąco od kilku dni i czuję się wspaniale. Byłam w swoich kochanych stronach podczas zielonych świąt. W jedną stronę do Puław odbyłam podróż statkiem towarowym. Moi towarzysze byli mocno oburzeni tą podróżą. Ale ja się czułam doskonale. […]

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939-06-08

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List napisany na maszynie na obu stronach pojedynczej czystej karty. Odręczne poprawki na treści. U dołu drugiej strony zapisana odręcznie data oraz podpis nadawcy.
Z treści: Drogi Tadziu i t.d. | Z listu Twojego wynika jedno. Wleczesz się w tyle za fallusem Mietka i z podziwem patrzysz na wszystkie jego /może lepiej napisać przez duże J/ wyczyny. Podziwiasz, jakże to tak można. Ty byś też tak chciał. Zresztą – jesteś jeszcze młody – więc może się nauczysz. Oczywiście jednak – o ile zdążysz – o ile Cię przed tem nie zaskoczy jakaś miła przygoda wojenna. Wówczas, bardzo możliwe – znajdziemy się po dwóch stronach frontu. […]

List do Tadeusza Perla

Tross, Seweryn

1938-09-28

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

EPSON scanner image

Piramida Chefrena

Fotografia

"Zangaki"

4. ćw. XIX w.

Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego

Figurka słonia wykonanego z drewna hebanowego i kości zwierzęcej

Figurka słonia

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Figurka słonia wykonanego z drewna hebanowego i kości zwierzęcej

Figurka słonia

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

scena alegoryczna - ujęcie z przodu; Odbitka w układzie poziomym wykonana czarną farbą drukarską na prostokątnym arkuszu papieru czerpanego. Margines częściowo obcięty. Na przedstawieniu scena z życia młodej wiejskiej matki. Młoda kobieta o podkrążonych oczach, w sukni z grubej wełny, siedzi przed chałupą na ziemnej ławie i przystawia do odkrytej piersi niemowlę w powijakach. Smutne spojrzenie kieruje na widza. Obok kobiety leży kądziel oraz stoi dzban i kubek. Po jej prawej stronie małe dziecko pije z dzbanka, a przy nim siedzi dwoje starszych dzieci; dziewczynka trzyma rękę na koszu prowiantowym. W głębi, po lewej stronie znajduje się niska, drewniana chałupa kryta strzechą, do której prowadzą drzwi zbite z pionowych desek. Pod przedstawieniem na fazie, pośrodku tytuł: Gustus; po prawej numer planszy: 3.

Gustus | Smak

scena alegoryczna

Bloemaert, Frederik

między 1632 — 1670

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na zdjeciu znajduje się lufa armatnia wsparta na dwóch drewnianych postumentach w barwach herbowych ozdobionych herbem Pilawa.

Lufa armatnia ze Stanisławowa.

Lufa armatnia

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Fotografia

Lufa armatnia ze Stanisławowa.

Broń

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 385 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd