treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
Dwa krajobrazy - ujęcie z przodu; Obraz w formacie koła. W centrum schemat przypominający koło ruletki. Wokół czarnego sporego punktu cztery kręgi, każdy podzielony na trzydzieści części. W każdym z trzech pierwszych okręgów zapisane są cyfry. Ostatni, największy krąg, zewnętrzny, ma wpisane w 30 wydzielonych częściach fazy księzyca (albo okrągłe formy przypominające je). Połowa z nich, po prawej stronie namlaowana jest jakby przedstawiały ludzkie twarze wpisane w koła o różnym stopniu jasności. Połowa z lewej strony to czarne koła z niewielkimi jasnymi akcentami przy krawędziach. Wokół błękitno-niebieskie niebo z chmurami, coraz jaśniejsze i falujące im bliżej krawędzi obrazu, przy której jest zielony, sielski krajobraz łąk, pól i małych miasteczek wśród pagórków i drzew.

Dwa krajobrazy

Waniek, Henryk

2000 — 2001

Muzeum Narodowe w Szczecinie

awers grafiki

Trzy krajobrazy z Mieronic

Kielisiński Kajetan Wincenty

1841

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Pejzaż o tematyce biblijnej, kompozycja pozioma oparta na trzech planach. W dolnej, lewej części obrazu, na pierwszym planie scena z Chrystusem i Samarytanką przy studni. Na prawo rozlana jest lustrzana tafla spokojnej rzeki, lub jeziora. Na drugim planie zabudowania miejskie, przylegające do wzgórza. W oddali skaliste góry na tle podświetlonych promieniami zachodzącego słońca chmur.

Krajobraz ze sztafażem ewangelicznym

Poussin Nicolas krąg

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok 1 Lico

Wiatrak o zmroku

Obraz

Douzette, Louiz

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Mnich Saigyō podziwiający górę Fuji

drzeworyt

ISODA Koryūsai

1760 — 1779

Muzeum Okręgowe w Toruniu

kompozycja abstrakcyjna - Wertykalna abstrakcja wykonana w dwóch technikach, co determinuje jej kompozycję i kolorystykę. W środkowej części, widać szeroki, pionowy, prostokątny kształt wyciśnięty w białym kartonie tła. Prostokąt został podzielony na równe dwie części: dolna odciśnięta w regularny wzór drobnych, poziomych pasków, ma w części środkowej widoczny wyraźnie element o nieregularnym kształcie (granice powojennej Polski?). Część górna składa się z mocno odciśniętych pionowych, szerokich pasów. Na te pasy, centralnie, został nałożony ceglasto-czarny kulisty wzór z elementami zgeometryzowanej spirali u góry, 3 pionowymi, falującymi pasami biegnącymi od środka ku dołowi oraz drobnym kreskowaniem u dołu (drzewa w pejzażu?).

Bez tytułu

kompozycja abstrakcyjna

Blum, Aviva

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia kolorowa, w kadrze poziomym, przedstawia widok zespołu katedralno zamkowego od strony Wisły. Na pierwszym planie kilka pochylonych w różne strony wierzb z ulistwionymi koronami. Obok leżą ścięte, niektóre częściowo okorowane pnie. Nieco dalej na wprost cztery osoby pracujące przy białych płótnach. Głównym elementem jest ukazana na całej szerokości bryła kompleksu katedralno zamkowego z wysuniętym na pierwszy plan charakterystycznym, długim, wspartym na podporach gankiem, prowadzącym do wieży sanitarnej. Uzupełnieniem widoku jest zabudowa miejska. W górnej części tłem jest jasne niebo z białymi obłokami, a na nim w prawym górnym narożniku, tuż przy dachu wieży, stado lecących ptaków.

Ordensburg Marienwerder, Wpr. | Zamek zakonny Kwidzyn, Pr. Zach.

Grafika

Bendrat, Arthur

1906

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Na szarym tle pionowo ustawiony spodek, a z lewej strony wysunięta do przodu, lekko zachodząca na niego filiżanka w kształcie rozszerzającego się walca, na okrągłej stopie i z małym, okrągłym, zdobionym drobnymi listkami uszkiem przy górnej krawędzi. Obydwa przedmioty z białej porcelany. Spodek okrągły, płaski, ze zdobieniami w złotym kolorze. Dno spodka udekorowane trzema okręgami, ułożonymi od środka jeden za drugim, w różnych odległościach. Krawędź obwiedziona złotym paskiem, a przed nim dekoracja z motywami roślinnymi. Na korpusie filiżanki widoczny częściowo obrazek w naturalnych kolorach, przedstawiający widok zamku i katedry w Kwidzynie, z charakterystycznym długim gankiem i wieżą sanitarną, rozległymi polami wokół oraz pasącym się stadem bydła na pierwszym planie. Pozostała część korpusu biała, z dekoracją roślinną przy wylewie, jak na obrzeżu spodka. Podstawa korpusu i krawędź stopy zdobione pasami w złotym kolorze. Wnętrze filiżanki również w złotym kolorze.

Filiżanka ze spodkiem

Königliche Porzellan Manufaktur, Berlin (1763-)

ok. 1844

Muzeum Zamkowe w Malborku

lico obrazu

Pejzaż ze sztafażem

szkoła holenderska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Droga wijąca się między leśnymi pagórami. Las porasta rozległą równinne. Daleko w tle szczyty gór. U podnóża gór budowla przypominająca zamek. W prawym dolnym rogu, na zacienionym przydrożu, siedzi strapiona postać. Na ścieżce mężczyzna z osłem. Zmierzają w stronę budowli.

Pejzaż idealny

Poussin Nicolas krąg

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Tajemniczy krajobraz z rzeką. Jest rozjaśniony nikłym światłem słonecznym. Na bliższym planie sylwety drzew. Daleko w tle góry i ciężkie chmury na gasnącym niebie. Punktowo oświetlone grupy postaci. Dorośli i dzieci w dynamicznych pozach są skąpo ubrani i mali wobec majestatycznej scenerii.

Pejzaż arkadyjski

Poussin Nicolas krąg

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Na pierwszym planie, w głębokim cieniu drzewa i zarośla. Nieco w głębi, na środku kompozycji, oświetlony plamą światła, idzie ku nam wieśniak prowadzący dwie, zaprzężone do wozu z sianem krowy. Na dalszym planie ocieniona wysokimi drzewami dolina ciągnąca się aż po zamknięty zamglonym pasmem górskim horyzont. W dolinie, gdzieniegdzie drobne postacie pasterzy i wędrowców, snują się dymy ognisk. Prawą część kompozycji zamyka skaliste wzgórze zwieńczone murami miasta.

Pejzaż idealny

Szkoła francuska

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Na pierwszym planie, w dolnej części, leśny strumień ocieniony drzewami. Na prawym brzegu, przy małej kaskadzie siedzą dwaj mężczyźni. Dalej, nad lewym brzegiem, klęczą praczki. W oddali wyłania się wzgórze. Zwieńcza je fragment murów miejskich z basztą. W tle błękitne niebo.

Pejzaż ze sztafażem

Millet Jean Francois ?

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Wyidealizowany pejzaż arkadyjski. Na pierwszym planie, w lewej części kompozycji, w cieniu resztek po olbrzymiej kolumnie doryckiej toczą rozmowę siedzące kobiety w strojach antycznych. Poniżej, na prawo, w kamiennym wąwozie spaceruje wędrowiec. Opodal rzeką, płynie w łódce grupa postaci. W poprzek rzeki stoi ruina potężnej baszty. Na przeciwległym brzegu wznosi się stromo wzgórze, na szczycie którego majaczą mury twierdzy.

Pejzaż idealny

Millet Jean Francois ?

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej

Flakon - herbatnica z pokrywą

nieznany

1736 - 1795

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Na pierwszym planie łąka z dwoma stogami siana. Obok nich pasą się dwie krowy, jedna biało-brązowa, druga biało-czarna. W głębi widoczny dwuspadowy dach chaty. Na nią roztaczają się zielone pola. Na horyzoncie pasmo stożkowych gór i niebo pokryte churami.

Pejzaż podgórski

Kamocki, Stanisław

1901 — 1944

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fragment alei w parku. Na pierwszym planie trzy wysokie drzewa o wąskich pniach. Rzucają cień na aleję. Na drugim planie gąszcz zarośli i drzew. Z lewej strony rozjaśniona słońcem niewielka polanka.

Park w Orońsku

Brandt, Józef

1885 — 1895

Muzeum Narodowe w Lublinie

Krajobraz leśny ukazany w letni dzień. Pośrodku droga, gęsto obsadzona drzewami z grubymi pniami. Na drogą, w prześwicie widoczny fragment nieba. W oddali wóz z koniem i woźnicą.

Droga w lesie

Chełmoński, Józef

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płaski krajobraz bagienny. Mokradła z kępami zielono-żółtej trawy. Z prawej strony żółta, wysoka trawa. W głębi stogi siana stojące na drewnianych stelażach. Dwa z prawej strony, jeden z lewej. Między nimi sylwetka biegnacego łosia. Widoczne jego odbicie w wodzie. Na horyzoncie wąska, zamglona, ściana lasu.

Łoś na trzęsawisku

Weyssenhoff, Henryk

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie trzy osiodłane konie, gniady i kary stojące tyłem, bokiem siwy. Przed końmi stoi chart. Na karym koniu siedzi jeżdziec. Ubrany jest w jasno brązową kurtkę, granatowe spodnie, buty z cholewami. Na głowie ma czapkę. Za siwym koniem drzewo z rozpostartą, bujnie ulistnioną koroną. Z lewej strony w tle jasnozielone drzewa. Z prawej strony w tle dworek, przed którym rosną słoneczniki i wierzba.

Stajenny z wierzchowcami przed dworkiem

Brandt, Józef

1883

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie niski, skalisty, brzeg jeziora, po bokach strome urwiska z kępami drzew. Po prawej powyginane drzewo z rozłorzysta koroną na tle nieba. Na wprost tafla jeziora z przystanią dla łodzi, w głębi na drugim brzegu warowne miasteczko. W tle skaliste góry o stromych zboczach, stopniowo opadajace od lewej ku prawej stronie, niebo błękitne dołem rozjaśnione, pokryte obłokami. Na bliższym planie drobne sylwetki ludzi, jeden z nich prowadzi objuczonego konia. 
Pierwszy plan ciemny w odcieniach brązu i zielenie, w tle barwy jasne w odcieniach błękitu i szarości z dodatkiem różu.

Pejzaż z wędrowcami

nieznany

1650 — 1670

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie zakole rzeki z kamiennym mostem, na który wjeżdża widziany od tyłu jeżdziec w towarzystwie pieszego. Po lewej ciemna kępa drzew, za nimi w głębi monumentalna budowla. Po prawej rozległy pajzaż z szeroko rozlaną rzeką, na niej w głębi drugi mostek. Na prawym brzegu rzeki obronna budowla z wieżą, w głębi urwisko a na nim zamek. Pejzaż wzbogacony jest pojedynczymi postaciami łowiących ryby (?) ukazanymi na drodze, wzdłuż rzeki. Niebo jasne, pokryte chmurami, miejscami rozświetle, w odcieniach różu i żółcieni.

Pejzaż nadrzeczny z architekturą

nieznany

1690 — 1710

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie we wnętrzu po lewej postać stojąca, po prawej przedmioty (meble?) w pasiastych pokrowcach. Powyżej, pośrodku kompozycji sylwetka siedzącej kobiety z dzieckiem na ręku, za nią piętrzące się przedmioty (nadbudówki, karton, drabinka). Całość zamknięta po lewej płaszczyzną ściany szczytowej domu. W lewym górnym narożniku dziób statku z kominem. Koloryt: tony niebieskie różnych odcieni. Płaszczyzny drobne czerwieni, zgaszonego różu, żółci, szarości.

Podróż

Rosenstein, Erna

około 1946

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 43 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd