treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0

„De Spaansche oorlogs vloot van den jaere MDLXXXVIII”

Akwaforta

Luyken, Jan

1679

Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego

Grafika - pejzaż portowy - Ujęcie z przodu. Akwaforta na papierze w kolorze sepiowym przedstawiająca port w Szczecinie. Widok od strony północnej na Odrę w rejonie Wałów Chrobrego z panoramą miasta. Na pierwszym planie niewielki parowiec przycumowany do dalb na rzece w trakcie wyładunku towaru do stojącej obok szerokiej, płytkiej barki. W głębi po lewej drugi statek widoczny od strony dzioba w otoczeniu płytkich barek. Obok w tle kolejna jednostka stojąca bliżej nabrzeża. W tle ukazano panoramę Wałów Chrobrego z 2-wieżowym budynkiem rejencji po prawej stronie (ob. Urząd Wojewódzki), gmachem muzeum (z niską wieżą częściowo zasłoniętą przez komin statku) oraz wydłużonymi budynkami dawnego urzędu finansowego i zakładu ubezpieczeniowego (ob. Akademia Morska), przed którymi schematycznie zaznaczono skarpę w stronę nabrzeża. Po lewej fragment sylwety Starego Miasta z wysoką wieżą kościoła św. Jakuba i zespołem wież zamkowych wśród zamarkowanej zabudowy kamienicowej. Całość ujęta nieco z góry - partia nieba z rozproszonymi obłokami zajmuje 2/3 powierzchni grafiki. Bez sygnatur.

Akwaforta - pejzaż portowy

nieznany

1920 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Imbryk z pokrywką o owalnym kształcie, wybrzuszony, lekko zwężający się ku dołowi, w kolorze złotym i czarnym, z dekoracją pośrodku. Ustawiony na szarym tle, lekko skierowany w lewą stronę. Korpus czarny ze złotą ramką pośrodku, w niej miniatura przedstawiająca kościół. Budynek w kształcie rotundy w kolorze piaskowym, przykryty czerwonym spadzistym ostro zakończonym dachem na szczycie, którego umieszczony jest krzyż. Za kościołem fragment muru również w piaskowym kolorze, z widocznymi nierównościami na górnej krawędzi. Po lewej stronie kilka drzew różnej wysokości z bujnymi zielonymi koronami. Pod spodem podpis „Tempio di Romolo in oggi Chiesa di S.Teodoro. Roma

Czajnik z serwisu herbacianego

Fabryka Mezerów w Baranówce

1829

Muzeum Zamkowe w Malborku

grafika - Widok na Wały Chrobrego - Ujęcie z przodu. Widok na Taras Hakena, obecne Wały Chrobrego w Szczecinie zza Odry, z dwoma głównymi budynkami: Muzeum Miejskiego po lewej i Rejencji (ob. Urząd Wojewódzki) po prawej stronie. Na I planie Odra widziana z Łasztowni z zacumowanymi przy zachodnim brzegu w kilku rzędach statkami pasażerskimi i holownikami. Głębokie odbicie statków i panoramy w lekko sfalowanej tafli wody. Na bulwarze nadbrzeżnym wydłużone, drewniane wiaty przystani i drobne postaci przechodniów oraz charakterystyczne latarnie flankujące masyw tarasu widokowego z niszą basenu na poziomie bulwaru. Na skrajach zadrzewionej ulicy wieńczącej wzgórze dwa kolumnowe pawilony ograniczające centralne założenie widokowe i porośnięte trawą boczne skarpy. W górnej części monumentalne budynki użyteczności publicznej: od lewej dwuwieżowy, wieloszczytowy gmach administracji rządowej, a po lewej siedziba muzeum (dawniej miejskiego, dziś narodowego) o zwartej bryle rozdzielonej pilastrami i zwieńczonej centralną, przysadzistą wieżą. Widok ujęty ze skosu umożliwia ukazanie części bocznych elewacji budynków.

Widok Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego)

Andreas Jensen

około 1918

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Ostrzenie noży na podwórku

Dusaert Cornelis naśladowca

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Trzy krajobrazy z Mieronic

Kielisiński Kajetan Wincenty

1841

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok katerdy Notre Dame w Paryżu. Na pierwszym planie widok wysokiego nabrzeża rzeki, wzdłuż którego zacumowane trzy barki. Powyżej, na drugim planie monumentalna bryła katedry. Horyzontalny układ kompozycji równoważą piony masztu usytuowanej centralnie łodzi i iglicy kościoła. Poszczególne elementy kompozycji budowane przy pomocy długich, poziomych kreskowań.

Katedra Notre Dame w Paryżu

Łopieńscy, Bracia

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/236/ML - Kompozycja wpisana w koło obwiedzione czarną, cienką kreską, na kwadratowym, białym tle papieru czerpanego. W środku jeżdziec na zwróconym w prawo, profilowo ujętym, idącym stępa koniu. Jeździec w delli podbitej futrem, z odwiniętą połą i w długim żupanie. Na głowie kołpak z pióropuszem. W prawym ręku buzdygan oparty na ramieniu. Koń okryty czaprakiem z frędzlami. Na głowie mały pióropusz, ogon spleciony w dwa warkocze. W tle po lewej pachołek w kołpaku, przy nim koń. Na drugim planie pachołek trzymający osiodłanego konia. Po prawej postać zwrócona profilem w lewo, ubrana w długą delię z futrzanym kołnierzem, na głowie kołpak z piórami. Dalej po prawej dwóch jeźców zwróconych w lewo. Wyposażeni w łuki, za plecami strzały w kołczanach. W głębi brzeg morski, po lewej zamek. 
sygn. pod ryc. (na zewnątrz koła) l.:

Jeździec polski z buzdyganem /rotmistrz Pieczowski/

Bella, Stefano della

1651

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok mostu St. Michel na Sekwanie. W centrum oparty na trzech arkadach most przerzucony nad szerokim korytem rzeki. Na wodzie, w okolicach mostu kilka dużych łodzi. Po lewej sylwetki dwóch siedzących na brzegu mężczyzn. W głębi, ponad mostem po lewej zarysy zabudowań miejskich, po prawej częściowo zasłonięta monumentalna wieża katedry Notre Dame. W tle gładkie niebo. Przedstawienie szkicowe, operuje cienkimi, urywanymi liniami konturów. Łodzie określone gęstym, regularnym kreskowaniem stanowią kontrast dla przejrzystego rysunku pozostałych partii kompozycji.

Most St. Michel w Paryżu

Pankiewicz, Józef

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grafika - widok Szczecina z lotu ptaka - Ujęcie z przodu w ramce. Podkolorowany akwarelą miedzioryt przedstawiający widok Szczecina z lotu ptaka, będący uproszczoną redakcją grafiki G. Brauna i F. Hogenberga. Oglądana od zachodu panorama ukazuje miasto w obrębie murów z bezpośrednim sąsiedztwem ogrodów i fos, z zabudową przedbramii, wików, kościoła św. Georga (u dołu po prawej), piką strzelecką itd. oraz głęboką perspektywą prawobrzeża z licznymi odnogami rzek, lasami i sylwetami miejscowości wśród wzgórz i lasow po wschodniej stronie Odry. Szeroki nurt rzeki z różnorodnymi statkami i łodziami, zakomponowanej falistą linią wzdłuż całego arkusza, ogranicza dolną strefę miasta opracowaną w konwencji stosunkowo precyzyjnego planu, od górnej zdominowanej zaroślami rozdzielonymi ciekami rzek dalekiej od wierności z topografią. Konwencja widoku z lotu ptaka uzasadnia zastosowanie umownej perspektywy, która umożliwia ukazanie przebiegu wszystkich ulic i placów oraz bloków zabudowy ze schematycznym układem domów i charakterystycznymi budowlami. Widok ujęty w ramkę.

Widok Szczecina z lotu ptaka

Bertius Petrus

1632

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu. Pionowa kompozycja w tonacji czarno-białej z akcentami ziemistych brązów z przedstawieniem nadruku fotografii obnażonej, tęgiej kobiety, ujętej frontalnie, od bioder w górę, z założonymi do tyłu rękami. Postać jest ubrana w białe majtki, na odchyloną mocno do tyłu głowę ma naciagniętą czarną kominiarkę z otworem na nos. Ciało kobiety, wypełniające większość kadru, od prawej mocno rozświetlone, z lewej strony kompozycji pogrąża się w rozbudowanej plamie cienia.

Kobieta I

Gustowska, Izabella

1977

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Początek - Ujęcie z przodu; Kompozycja w ciemnych brązach o zróżnicowanym walorze. Na cemnym tle, w centrum pracy znajduje się jasny owalny kształt, przypominający jajo ptasie. W dolnej części jasne, w górnej jakby pęknięte, rozpada się na patyczkowato-włóknistą strukturę przechodzącą w formy przypominające pióra i nóżki ptaka, wokół gęstwina nieregularnych, monochromatycznych plam.

Początek

Szymański, Ryszard

1983

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bez tytułu - Ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie wydłużonego pionowo stojącego prostokąta o silnie zwichrowanej, poszarpanej z licznymi wypustkami dolnej krawędzi. Z głębokiej czerni prostokąta na osi w połowie wysokości wyłania się ledwo wyodrębniony bladą poświatą współczesny hełm wojskowy widoczny od przodu - tuż pod nim sfalowana włóknista struktura - spod niej wyłaniają się bulwiasto-organiczne formy przeplatane jakby zlepionymi mokrymi piórami tworzącymi dolną nieregularną krawędź.

Bez tytułu

Szymański, Ryszard

1982

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Sen - ujęcie z przodu; Wpisana w niemal kwadratowy prostokąt w układzie pionowym kompozycja graficzna w odcieniach szarości. W centrum, na tle wielu splątanych drobnych linii przypominających ogród, krzewy lub drzewa, jasna forma ptaka spadającego w ciemną, prawie czarną przestrzeń na dole pracy, kojarzącą się z taflą wody.

Sen

Szymański, Ryszard

1986

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa; Dwoje dzieci ciągnących wózek - ujęcie z przodu; Na prostokątnej karcie papieru naklejonego na papierowy montaż barwy sepii, zakomponowana pionowo scena rodzajowa rozgrywająca się na rozległej równinie, na której w dali stoją wiatraki i widać zabudowania wsi. Na pierwszym planie stoi dwoje małych dzieci, które po wyjściu ze wsi zatrzymały się przed starą kładką z desek, na wąskim pasie terenu między dwoma akwenami wodnymi. Chłopiec ciągnący wózek z naczyniami i kawałkiem tkaniny niepewnie spogląda przed siebie. Dziewczynka niesie kosz na ramieniu, a w ręku trzyma witkę i patrzy z obawą na brata. Ich ubrania są proste i luźne – chłopiec ubrany jest w kaftan o trapezowatym kroju, a dziewczynka na klatce piersiowej ma chustkę typu fishu przewiązaną na krzyż. Na stopach oboje mają saboty.

Dwoje dzieci ciągnących wózek

scena rodzajowa

Duncan, Andrew

1834 — 1845

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Krzemieniec, stara uliczka

Pieniążek, Józef

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Stanisława Augusta Poniatowskiego

Bacciarelli, Marcello

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 95 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd