treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: ekspresja

Obiekty

13
Fotografia kolorowa. Figura wolnostojąca, pełnoplastyczna, na owalnej, wypukłej podstawie, w kolorze jasnokremowego kamienia. Widok z boku. Przedstawia Chrystusa klęczącego, pochylonego ku przodowi, ze złożonymi rękoma (brak obu dłoni). Głowa uniesiona ku górze, przechylona na lewe ramię. Twarz szczupła, z wyrazem cierpienia. Czoło zmarszczone, oczy i brwi uniesione ku górze, usta otwarte i lekko wykrzywione, okolone wijącym się, krótkim zarostem. Nos długi i prosty. Długie włosy z delikatnie zarysowanymi lokami opadają miękko na plecy. Postać odziana jest w długą, luźną szatę, półkoliście wyciętą pod szyją. Głębokie fałdy opadają miękko tworząc łagodne fale. Wokół rąk szata obficie udrapowana. Odsłonięta jest lewa, bosa stopa z bardzo dokładnie oddanymi szczegółami anatomicznymi.

Chrystus w Ogrójcu

Rzeźba

Mistrz Pięknej Madonny Toruńskiej

ok. 1390 — 1395

Muzeum Zamkowe w Malborku

Obraz. Wrażenie czerwone - ujęcie z przodu; Kwadratowy obraz. Czerwone, na pierwszy rzut oka, tło jest niejednolite - widoczne są pociągnięcia pędzla, delikatne, drobne smugi w odcieniach od jasnoczerwonego do grafitu. Czarna kropka o średnicy 11,5 cm jest przesunięta od środka pracy na lewo i lekko w górę. Namalowana pędzlem, czarną matową farbą, spod warstwy malarskiej prześwituje miejscami czerwone tło. Obraz oprawiony w drewnianą, pomalowaną na szaro ramę okalającą obraz.

Wrażenie czerwone nr 24

Radke, Marek

1994

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Ostentatio Christi (Ecce Homo)

Janssens Abraham

ok. 1615 - 1617

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Cierniem koronowanie

Tycjan kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Portret Jana Lemańskiego. Postać starszego mężczyzny ujęta w popiersiu, lekko zwrócona w prawą stronę. Ubrany w biała koszulę i ciemny surdut. Twarz pociągła. Czoło wysokie z zakolami. Oczy duże, brwi krzaczaste, nos prosty. Wąsy długie, podkręcone. Długa, wąska bródka. Policzki bez zarostu. Tło malowane szerokimi, wyraźnymi pociągnięciami pędzla w kolorze jasno i ciemnobrązowym.

Portret Jana Lemańskiego

Krzyżanowski, Konrad

Muzeum Narodowe w Lublinie

grafika - Ujęcie z przodu. Pionowa kompozycja w tonacji czarno-białej z akcentami ziemistych brązów z przedstawieniem nadruku fotografii obnażonej, tęgiej kobiety, ujętej frontalnie, od bioder w górę, z założonymi do tyłu rękami. Postać jest ubrana w białe majtki, na odchyloną mocno do tyłu głowę ma naciagniętą czarną kominiarkę z otworem na nos. Ciało kobiety, wypełniające większość kadru, od prawej mocno rozświetlone, z lewej strony kompozycji pogrąża się w rozbudowanej plamie cienia.

Kobieta I

Gustowska, Izabella

1977

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika: scena mitologiczna - Ujęcie z przodu. Scena przedstawiająca dziewczynkę w towarzystwie dojrzałej kobiety zwracające się do siedzącego brodatego mężczyzny. Za nimi osły zaprzężone do wozu z dwiema postaciami. W tle krajobraz górski.

Odysseus und Nausikaa | Odyseusz i Nauzykaa

scena mitologiczna

Corinth, Lovis

1918

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; Głowa uśmiechniętej dziewczyny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokatnego papieru weneckiego przedstawia studium portretowe głowy młodej kobiety. Przechylająca w lewo głowę kobieta baczne spojrzenie kieruje z ukosa w stronę widza. Nieco spłaszczoną twarz o regularnych, pełnych rysach, rozświetla delikatny uśmiech. Jasne, dość głęboko osadzone oczy są podkrążone, nieduży nos ukształtowany delikatnie, usta małe, broda miękko zarysowana i wystająca. Puszyste włosy rozdzielone przedziałkiem nad czołem, z tyłu zebrane są w węzeł i okryte tkaniną, której koniec opada na prawe ramię. Rysunek wykonany rozcieraną kredką, wzmocnioną w paru miejscach wyraźnymi kreskami oddaje subtelne rysy i charakter postaci.

Głowa uśmiechniętej dziewczyny

głowa kobieca

Tiepolo, Lorenzo

1751 — 1775

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek - Ujęcie z przodu. Światłocieniowa, kompozycja abstrakcyjna utrzymana w dynamicznie kontrastujących tonacjach czerni, szarości i bieli w układzie pionowym. Przedstawienie zdominowane pionową, umieszczoną na osi, nieregularnie łamaną, geometryzujacą formą, u góry rozgałęziającą się na dwa zakrzywione ramiona, u dołu zawijającą się w lewo i do góry. W dolnej części przedstawienia geometryzująca forma ujęta po obu stronach czarnymi wachlarzowatymi kształtami. Arkusz oprawiony przez autora w ramę z jasnego, surowego drewna.

Bez tytułu

Taszycki, Zbigniew

1990

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu. Kompozycja w układzie poziomym w dominującym kolorze czerwieni przetartej ugrem. U góry i u dołu pracy nieregularne płaszczyzny z przetarciami szaroniebieskawej bieli. Po prawej stronie kratownica ze sznurka i listewek, przypominająca rusztowania lub klatkę. Geometryczne skrawki papieru wypełniają cztery prostokątne pola kratownicy, dwa w środku i dwa na dole. W kratownicę wpisane cztery dynamiczne postacie ze sznurka. W lewym górnym narożu powtórzenie kratownicy w pomniejszeniu i w odbiciu lustrzanym, ale bez postaci. W lewym dolnym narożu cztery figury ludzkie ze sznurka z rozpostartymi na boki rękami, sprawiające wrażenie będących w ruchu.

Kompozycja

Żywicki Andrzej

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 13 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd