treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
ML/H/1153/18 - Pocztówka barwna z serii

Pocztówka - Typy lubelskie. Chłopcy

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1900 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figurka - postać mężczyzny stojącego na ugiętych w kolanach nogach. Ręce lekko oddzielone od tułowia. Głowa rozszerzająca się ku dołowi. Broda wydęta. Nos strzałkowy - charakterystyczny dla dogońskiej sztuki przedstawieniowej. Związana z kultem przodków, przeznaczona na ołtarz przodków.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

sprzączka do pasa - Ujęcie z góry; Kolista sprzączka żelazna ze spłaszczonego drutu z ruchomym kolcem na ramie. Kolec przymocowano poprzez wygięcie tępego końca drutu i owiniecie go wokół obręczy sprzączki. Na powierzchni zachowane są pojedyncze włókna.

Sprzączka do pasa

Słowianie

700 — 1250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska mai - Ujęcie z przodu; Drewniana maska antropomorficzna z długim nosem ozdobionym kłami dzikiej świni oraz gliniano-drewnianym mostkiem zwanym molot. Maska wydłużona i szczupła, stosunkowo wąska twarz z długim nosem, szerokimi ustami. Pod wydatnymi łukami brwiowymi znajdują się skośne oczy z zaznaczonymi powiekami, o kącikach skierowanych ku górze i gałkach ocznych w postaci muszli. Molot ma formę łukowatego uchwytu zaczynającego się poniżej nozdrzy, pod ozdobą nosa, a sięgającego do brody zakończonej ciosaną głową ptaka. Maska pokryta brązowymi barwnikami, wpadającymi w rdzawy i ciemnobrązowy kolor. Zdobiona wzorami geometrycznymi w postaci prostych i zakręcających linii (jest to prawdopodobnie forma tatuażu). Całość mai otoczona została czerwoną gliną w której umieszczono muszle, m.in. nossa i kauri (porcelanki). W ten sposób zaznaczono również policzki, opaskę nad czołem oraz górną część mostka. Na szczycie umieszczono pleciony uchwyt.

Maska mai

nieznany

1941 — 1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kolaż - Przedstawienie, głównie w tonacji czarno-pomarańczowo-fioletowej (różowej), dzieci, krzewów i trzech namiotów o kształcie zbliżonym do trójkąta: największy na przedzie, po lewej od niego, bliżej górnej krawędzi, nieco mniejszy, w prawym górnym rogu najmniejszy. Na namiotach (elementy naklejone) widoczne (rysunki kredką oraz ekoliną) gałęzie drzew iglastych. Do otworów namiotów prowadzą różowe linie. Widoczne także płoty po lewej i po prawej od największego namiotu (brązowa kredka). Niektóre elementy uwidocznionych roślin oraz tło konturowych przedstawień roślin - seledynowa ekolina. Widocznych ośmioro dzieci, niektóre tylko fragmentarycznie (głowa chłopca, narysowana czarną kredką, wystająca zza namiotu po prawej; trójka dzieci namalowanych konturowo - niebieską kredką - widocznych przez otwory wejścia do dwóch namiotów najbliżej górnej krawędzi). Postacie: dziecka na pierwszym planie, klęczącego i używającego grabi, dziecka nieco wyżej, za płotem, dwójki dzieci widocznych w otworze największego namiotu - narysowane i podmalowane różową (różne odcienie) ekoliną. U góry fioletowe (różne odcienie) naklejone koło (słońce).

Miłosna i Łysa Góra

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

kolaż - Przedstawienie barwne trzech siedzących na łóżku z pościelą chłopców, patrzących w okno nad nimi. Ubrania chłopców rysowane ołówkiem, wnętrza z wzorami ekoliną: jedna w żółte kropki (bluza chłopca po lewej), druga w niebieskie poziome paski (chłopiec pośrodku), trzecia w żółte wąskie pionowe paski. Za oknem (przestrzeń za oknem - naklejona) widoczne są drzewa i biały księżyc u góry, na głównie ciemnoniebieskim, a u dołu różowofioletowym tle. Drzewa znajdują się w oddali, jednak górna część gałęzi drzewa najbardziej po lewej i drzew po prawej znajdują się przed niebieskimi (ekolina) szybami otwartych do wewnątrz okiennic - wyraźnie we wnętrzu pokoju; po lewej i prawej stronie okna, we wnętrzu pokoju, widoczne są także gwiazdy (narysowane schematycznie czterema kreskami). Liście drzew, które są za oknem, są zielone i brązowe (kredki), liście we wnętrzu pokoju - niebieskawe (ekolina). Pnie i gałęzie brązowe (kredka)Na łóżku, przed chłopcami, dwie poduszki (elementy naklejone) jedna z nich intensywnie czerwona; trzecia trzymana przez chłopca po prawej. Przednia część łóżka również skomponowana z elementu naklejonego, niebiesko-zielonego. Dolna część kompozycji - podłoga widoczna po lewej i prawej od łóżka i u dołu - z potrójnymi kreskami (niebieska ekolina).  Górny róg elementu przestrzeni okna wychodzi poza krawędź karty.

Modlitwa lasu

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej, w centralnej jego części, w perspektywie, zostało przedstawionych wiele leżących nagich sylwetek, narysowanych jedynie konturem, bez wypełnienia, przez co kontrastują z bardzo ciemnym tłem zarysowanym gęstym kreskowaniem. Część z nich ma ubrania – pokolorowane na jednolity szary kolor. Części ubrań leżą także pomiędzy postaciami. Kilka postaci o konturach wypełnionych bardzo ciemnymi plamami barwnymi klęczy przy leżących i zdejmuje z nich ubrania. Kompozycja jest ucięta kadrem papieru – widać fragmenty postaci leżących i rąk grabieżców, tak, że widz domyśla się ciągłości rysunku poza przedstawioną sceną. W lewym górnym narożniku widać rząd nagich postaci stojących jedna obok drugiej narysowanych także tylko konturem bez wypełnienia. Wszystkie sylwetki narysowane zostały schematycznie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

W centralnej części kompozycji, na bardzo ciemnym tle, widać leżącą sylwetkę kobiety w sukience. Jej twarz jest całkowicie zasłonięta włosami narysowanymi za pomocą kreskowania, ręce leżą rozrzucone, stopy są bose. Cała sylwetka została wypełniona transparentnym rozbieleniem, spod którego przebija szara barwa tła oraz, w niektórych miejscach, delikatny róż. Po obu stronach rysunku widać bardzo wysokie łodygi o dużych, kwitnących kwiatach, z których część ugina się ku dołowi. Łodygi i liście kwiatów zostały wypełnione szarym cieniowaniem, ich tło – szarą kredką. Główki i płatki roślin są cieniowane, barwy ciemnożółtej, przechodzącej w pomarańcz.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-białej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony, jedynie konturem. Po obu stronach kompozycji widać bardzo wysokie łodygi o dużych, kwitnących kwiatach, z których część ugina się ku dołowi. Pomiędzy nimi, w środku rysunku, widać postać w sukience, leżącą na plecach. Jej głowa jest niewidoczna, ręce leżą rozrzucone na krzyż, stopy są bose.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Joel - grafika reprodukcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowego prostokąta przedstawia proroka, mężczyznę w wieku dojrzałym, siedzącego w niszy architektonicznej, opartego prawą ręką o górę pulpitu i rozwijającego zwój, z którego odczytuje proroctwo. Dwaj chłopcy stojący za jego plecami wydają się omawiać jego proroctwa. Jeden czyta księgę, a drugi trzymając swoją księgę zamkniętą komentuje wskazując palcem na otwarty tekst proroctw.

Joel

grafika reprodukcyjna

Piroli, Tommaso

1797 — 1805

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Alfreda i Adama Potockich - Lico obrazu

Alfred i Adam Potoccy

Portret Alfreda i Adama Potockich

Sontag, Józef

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Żołnierze

rysunek

Jamiołkowska, Aleksandra

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1938 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1938 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1936 — 1938

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

[k.1r]

List do Haliny Kraus

Roller, Bronisława

1940-04-18

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 57 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd