treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: zwierzęta

Obiekty

327
Ryszard Górecki. Zwierzęta w Powstaniu Warszawskim - ujęcie z przodu; Obłożony w foliową koszulkę obiekt-książka. Na frontowej stronie czerwonej okładki od góry: białymi literami nazwisko autora (RYSZARD GÓRECKI), poniżej fotomontaż z przedstawieniem czarno-białej sceny z Powstania Warszawskiego (fragment ulicy przedstawionej w perspektywicznym skrócie, obie pierzeje ciasno zabudowane kilkupiętrowymi kamienicami, na pierwszym planie po prawej grupa uzbrojonych powstańców, po lewej słoń z koszem na grzbiecie, w koszu powstaniec z pistoletem i małpa z granatem, pod zdjęciem białymi literami: tytuł publikacji (ZWIERZĘTA W POWSTANIU WARSZAWSKIM) oraz logo wydawnictwa Niewidzialny Znak. Na grzbiecie od góry: tytuł publikacji, nazwisko autora, logo wydawnictwa.

Ryszard Górecki. Zwierzęta w Powstaniu Warszawskim

Górecki, Ryszard

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie lewego boku. Figurka przedstawia ayo geu – krokodyla krótkopyskiego. Wizerunek krokodyla uproszczony, na całęj powierzchni pokryty płytkimi nacięciami.

Figurka zoomorficzna, figurka krokodyla

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, nagi mężczyzna grający na lirze, siedzący na postumencie przykrytym tkaniną, widoczny z boku; dookoła mężczyzny siedzą zwierzęta: koza, kura, jeleń, u góry prawdopodobnie motyl.

Postać Orfeusza

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Emaliowana miska z boku, z przedstawieniem lwów na zewnętrznych ściankach.

Miska z przedstawieniem koni i lwów Fo

1368 — 1643

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Zegar z wielbłądem z brązu złoconego. Na wielbłądzie znajduje się puszka z mechanizmem, zaś powyżej umieszczono Beduina grającego na instrumencie muzycznym. Za szkłem tarcza biała, emaliowana, na którą naniesiono cyfry rzymskie.

Zegar z wielbłądem

Treffler, Sebastian

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ogar. Posążek z brązu. Ogar ukazany został w wykroku do przodu przednią prawą łapą, ze spuszczonym łbem i wysuniętym językiem; w obroży ze smyczą przywiązaną do pnia drzewa. Podstawa imituje naturalne podłoże ziemi. Bok lewy

Ogar

Posążek

Mène, Pierre Jules

połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

krabon - Ujęcie prawej strony. Bezskrzydłowy, denny włoczek bez trzonka.

Krabon

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia - Ujęcie z przodu. Fotografia barwna pod pleksi na dibondzie z nocnym przedstawieniem trawiastego pagórka z wijącą się wokół niego ścieżką i sylwetką białego kota na jej końcu.

Bez tytułu

Golec Leszek, Czekalska Tatiana

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Dzikie ptactwo

Obraz

Boel, Pieter

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lalka teatralna: Mèrè - Ujęcie z przodu. Marionetka przedstawiająca popiersie kobiece o jasnej, białej karnacji. Podłużna głowa okolona włosami z włóczki o wyraźnie zaznaczonych brwiach.

Lalka teatralna Mèrè

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona figura kobiety siedzącej na stołku.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniany rekwizyt - Ujęcie z przodu. Drewniany, rzeźbiony rekwizyt w kształcie konia.

Maska rozbójnika z rekwizytami tanecznymi

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura zoomorficzna: krokodyl - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Drewniana, rzeźbiona figura krokodyla.

Krokodyl

figura zoomorficzna

nieznany

około 1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska do tańca wiatru - Ujęcie z tyłu; Maska (strój) z jasnego włókna roślinnego (tapy) o podłużnym, trójkątnym kształcie rozszerzającym się ku dołowi, który wykończono brązowymi frędzlami z włókien roślinnych. Widzimy centralnie rozmieszczony kolorowy rysunek przypominający słońce od którego odchodzą różnego rodzaju pasy wzorów geometrycznych: proste i zakręcone linie, zygzaki, romby, trójkąty, półkola. Namalowane słońce wydają się być głową, która ma zaznaczone symboliczne rysy twarzy: oczy z rzęsami, nos, brwi i usta. Od główy odchodzą kolorowe trójkąty (żółto-brązowo-zielone lub żółto-brązowe), kojarzące się z promieniami oraz długie pasma wzorów geometrycznych, ułożone tak, że przypominają ciało. Postać wyróżnia usytuowany centralnie wzór brązowo-zielono-żółtego rombu i dwóch żółto-brązowych trójkątów. Rysunek zakończony jest wzorem wykorzystującym półkola. Obiekt uszkodzony w wielu miejscach. Ma liczne przerwania i przebarwienia.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

retablo - Ujęcie z przodu; Jasna, bogato dekorowana kolorowymi wzorami florystycznymi, prostopadłościenna, wewnątrz dwupoziomowa skrzynka (kapliczka) z dwuskrzydłowymi drzwiczkami, zwieńczona trójkątną koroną. Na wyższym poziomie pokazano Narodzenie Dzieciątka Jezus, gdzie wykonane z pasty ziemniaczanej i gipsu, polichromowane postacie Marii, Józefa i malutkiego Jezusa ustawiono na podwyższeniu. Bezpośrednio za Świętą Rodziną znajdują się zwierzęta: osioł i krowa. Poniżej głównych (nieco większych od pozostałych) figur zaprezentowano miejscową ludność (kobiety, mężczyzn i dzieci) w pozycji modlitewnej – większość klęczy z dłoniami złożonymi i skierowanymi ku Dzieciątku. Pierwszy rząd wypełniają najmniejsze figurki zwierząt hodowlanych: kóz, owiec, cieląt, jagniąt, krów, kur, źrebiąt oraz kota. Tło przedstawienia składa się z dwóch różnych dekoracji. Po obu bokach zastosowano wzór kropkowy (wielokolorowy) na białym tle, natomiast centralnie za postaciami namalowano usytuowane nisko na horyzoncie czerwone słońce na żółtym tle. Dolne piętro przedstawia scenę rodzajową: sprzedawcę kapeluszy w sklepie lub na targu w towarzystwie miejscowej ludności, instrumentów muzycznych i prawdopodobnie psa. Różowe tło wypełniono trzema rzędami figurek przedstawiających biało-czarne kapelusze typu panama.

Narodzenie Dzieciątka Jezus (Sprzedawca kapeluszy)

retablo

nieznany

około 1970 — 1975

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ikona wieloscenowa o tematyce Bożego Narodzenia

Boże Narodzenie

Ikona wieloscenowa

nieznany

XVII/XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Czerwona owalna gemma ze złotym obramowaniem. Lewy profil młodego mężczyzny z krótkimi kręconymi włosami, u dołu widoczny fragment szaty.

Piotr Wielki, 1672-1725, car Rosji

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Czerwona owalna gemma ze złotym obramowaniem. Na pierwszym planie profil Herkulesa z kręconymi krótkimi włosami, brodą i wąsami, z nagim torsem. Na drugim planie profil kobiety z długimi włosami i diademem na głowie.

Herkules i Kobieta [Herkules i Dejanira]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Czerwona owalna gemma ze złotym obramowaniem. Przedstawia prawy profil popiersia młodego mężczyzny z krótkimi, kręconymi włosami. Pod szyją widoczny fragment szaty spiętej klamrą. Poniżej widoczny napis

Głowa Antinousa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwony wycisk owalny ze złotym obramowaniem; prawy profil popiersia Julii Titi, kobieta ma na głowie diadem, a w uszach kolczyki; włosy z tyłu spięte w kok zrobiony z warkoczyków, a na przodzie ułożone w tzw.

Popiersie Julii Titi

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwony wycisk owalny ze złotym obramowaniem; prawy profil głowy kobiety z kręconymi włosami spiętymi z tyłu, z przodu na głowie widoczne małe węże, z boku głowy skrzydełka; gemma uszkodzona: widoczne pęknięcia i niewielkie ubytki po bokach

Głowa Meduzy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwony wycisk owalny ze złotym obramowaniem; prawy profil popiersia kobiety, kobieta na głowie ma wieniec z kłosów i chustę opadającą na tył głowy; u góry gemma pęknięta

Portret Agrypiny jako Ceres

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; naga kobieta stojąca z opuszczoną głową, widoczna z prawego boku, kobieta ma lwią skórę zawieszoną na ramionach, a na ramieniu opiera maczugę

Postać Omfale

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, głowa mężczyzny w dojrzałym wieku widoczna z prawego półprofilu; mężczyzna ma krótkie kręcone włosy, wąsy i brodę oraz wieniec laurowy na głowie

Głowa Herkulesa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Głowa Meduzy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 327 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd