treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: zwierzęta fantastyczne

Obiekty

16
Rozwinięta spódnica z jedwabiu haftowana nad dolną krawędzią w kwiaty i motyle.

Spódnica qun

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

strona wazonu ze sceną 3-figuralną i uskrzydlonym wężem

Wazon z pokrywą

Rehschuh Johann Daniel tokarz, ?...

ok. 1730 - 1735

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona wazonu ze sceną 3-figuralną

Wazon z pokrywą

Rehschuh Johann Daniel tokarz, ?...

ok. 1730 - 1735

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie z przodu. Drewniana lalka teatralna, z rękoma ruchomymi w ramionach oraz w łokciach.

Lalka teatralna Fula Mùso (kobieta z ludu Fulbe)

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medal Niepodległości - Ujęcie z przodu; Medal w kształcie okręgu, na którego awersie, w polu znajduje się wyobrażenie 3 hydr, przebitych trzema mieczami. Całość zamknięta w podwójnym liniowym otoku zawierającym napis BOJOWNIKOM NIEPODLEGŁOŚCI. Zawieszka z przylutowanego uszka o kształcie beczułkowatym i przewleczonego, zlutowanego kółeczka. Wstążka czarna z dwoma czerwonymi, pionowymi pasami.

Medal Niepodległości

Piłsudska, Aleksandra

1930 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zhenmushou (strażnik grobowca) - ujęcie z przodu; Duża, wykonana z porcelany postać z ludzką twarzą. Ciało postaci i podstawa pokryte szkliwem w odcieniach brązu, zieleni, żółci, beżu. Nie zachowały się szkliwienia na głowie, jedynie żółto-zielony fragment na lewym uchu. Z czubka głowy wyrasta stożkowaty róg, natomiast nad czołem zaznaczono trzy malutkie różki. Za dużym rogiem znajduje się uszkodzona, nieszkliwiona część o kielichowatym kształcie. Uszy postaci są duże i odstające. Głowę osadzono na torsie uskrzydlonego lwa z kopytami byka. Bestia wydaje się wpół siedzieć i wpół kucać. W podstawie znajduje się okrągły otwory Pierwotnie brakowało fragmentu prawego skrzydła, małego, środkowego różka na czole oraz zakończenia dużego rogu. Brakujące części uzupełniono podczas prac konserwatorskich.

Zhenmushou (strażnik grobowca)

nieznany

618 — 907

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/Mt/359/ML - Solniczka w kształcie prostokątnej łódki z dwoma wolutowymi uchami z okrągłego drutu, umieszczonej na figurce gryfa, z  podstawą prostokątną o wklęsłych narożach i czterech nóżkach w formie spłaszczonych kulek. Brzeg łódki wywinięty, wnętrze złocone. Brzegi łódki i boki podstawy obiega moletowana taśma z ornamentem roślinnym.

Solniczka

Rotkiel, Karol Ernest

1832 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/496/ML - Taca prostokątna o zaokrąglonych narożach, z dwoma uchwytami na krótszych bokach. Lustro gładkie, kołnierz podniesiony, trybowany w pionowe paski naprzemian szersze i węższe, brzeg obwiedziony sztancowaną taśmą z motywem palmetek, w narożach wzbogaconym maskami flankowanymi przez gryfy, uchwyty w formie  wolut połączonych toczoną tralką - w osadzeniach liście akantu. 
Na odwrocie sygnatura segmentowa:
- znak miejski Petersburga
- znak imienny złotnika

Taca

Sazikow

1835

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/566/ML - Denko puklowane w formie dwóch złożonych symetrycznie muszli, zdobionych rzędami kampanuli i podobnie uformowane wieczko, z bogatszą dekoracją. Na powierzchni muszli relief przedstawiający dwa hipokampy z zakręconymi rybimi ogonami - prawy z głową konia, lewy z głowa orła - dosiadane przez putta. W polach między muszlami na dole slimak, u góry wąż. Ścianki boczne grawerowane : elementy pejzażu, ptak, królik, kwiaty i kratka regencyjna. Wnętrze złocone.
 Wewnątrz na denku i wieczku powtórzone punce ze znakami:
- miejska Paryża z 1. poł XVIII w. (litera S pod koroną
- złotnika o inicjałach

Tabakierka

nieznany

1730 — 1750

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1063/ML - Naczynie ze szkła bezbarwnego, grubościennego, owalne, z płaskim dnem, w oprawie metalowej złożonej z dwóch obręczy połączonych plastycznymi figurkami gryfów na nóżkach. Powierzchnia obręczy zdobiona plastycznym fryzem antykizujacych palmet. Oprawa metalowa patynowana.

Żardiniera

Łopieńscy, Bracia

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/90/ML - Żardiniera owalna, na czterech konsolkowych nóżkach połączonych falistymi spływami, wylew z lekko rozchylonym brzegiem, po bokach dwa uchwyty w formie uskrzydlonych smoków, pionowo osadzone. Powierzchni malowana wielobarwnie:  po obu stronach bogate kartusze wolutowo-liściaste z pejzażami  -  jeden z zamkiem obronnym, drugi z wierzbą, po bokach kartuszy festony owoców na ciemno granatowym tle. Wylew obwiedziony błękitnym pasem, wnętrze białobłękitne.

Żardiniera

Manufaktura Majoliki w Nieborowie

1882 — 1884

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/541/ML - Ikona przedstawia św. Jerzego Męczennika zabijającego smoka. Święty ukazany jest jako konny rycerz: ubrany jest w łososiową tunikę, stalowo-błękitny pancerz z jasnymi pteryges (pasy), brązowe spodnie wpuszczone w szare buty z wysokimi cholewami oraz czerwoną pelerynę. Na otoczonej złotym nimbem głowie ma stalowo-błękitny hełm z jasnoróżowym pióropuszem. Zasiada na siwym koniu, wspiętym na tylnych nogach. Wierzchowiec ma brązową uprząż ze złotym medalionem na piersi. Święty Jerzy lewą dłonią ściąga cugle, w prawej, wzniesionej trzyma długą lancę ze strzemiączkiem, której grotem przebija gardło smoka, wijącego się pod końskimi kopytami. Smok przedstawiony został jako żółtawy wężowaty stwór z błoniastymi skrzydłami, z długą, pokrytą łuskami szyją, ptasimi łapami i ogonem. W tyle po prawej klęczy księżniczka, która wedle legendy przeznaczona była na ofiarę dla smoka i została uratowana przez świętego. Ubrana jest w błękitną suknię, ziemistą tunikę i czerwony płaszcz obszyty futrem, na głowie ma koronę. Dłonie trzyma złożone, spogląda ku górze, gdzie spośród kręgu obłoków wychyla się błogosławiąca dłoń w czerwonym rękawie - Manus Dei. Za postacią księżniczki widoczne są zabudowania miejskie. W loggii widoczna jest para królewska, z koronami na głowach: królowa ma złożone dłonie, ubrana jest w błękitną szatę obszytą gronostajami, król ma szatę czerwoną, również z gronostajami, w prawej wyciągniętej dłoni trzyma klucz. Tło do wysokości zabudowań wypełnia pofałdowany krajobraz ze schematycznie ukazaną roślinnością; powyżej zdobione jest rytym ornamentem roślinnym i chwiejakowaniem oraz jest srebrzone ze śladami złotego lakieru. Całość ujęta jest w rozglifioną, profilowaną ramę na której umieszczono cyrylickie napisy: podpis przedstawienia i inskrypcję fundacyjną. Ikona wzmocniona jest dwiema szpongami wsuwanymi jednostronnie, łączenia

Święty Jerzy walczący ze smokiem

nieznany

1741

Muzeum Narodowe w Lublinie

Talerz płytki, na kołnierzu reliefowy motyw gałązek peonii (tzw. Radierter-Dekor), na dnie lecący Feniks i swobodnie rzucone kwiatki w stylu Kakiemon. Brzeg podkreślony obwódka w kolorze ciemnego różu. Barwy: błękitna, czerwona, purpurowa, żółta, zielona.

Talerz

Królewska Manufaktura Porcelany w Miśni

1730 — 1740

Muzeum Narodowe w Lublinie

Talerz płytki, na kołnierzu reliefowy motyw gałązek peonii (tzw. Radierter-Dekor), na dnie lecący feniks i swobodnie rzucone kwiatki w stylu Kakiemon. Barwy: błękitna, czerwona, purpurowa, żółta, zielona.

Talerz

Królewska Manufaktura Porcelany w Miśni

1730 — 1740

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena symboliczna walki człowieka ze smokiem. Nagi mężczyzna zwrócony tyłem trzyma oburącz nad głową miecz zamierzając się na smoka, który swym ogonem oplata jego lewą nogę. Smok - wąż w szafirowe i turkusowe pręgi z wypukłymi, żółtymi oczami.

Scena symboliczna - walka

Rembowski, Jan

1909

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pierścień z turkusem księcia Franciszka I (1577 - 1620) - Ujęcie z przodu. Pierścień z dużym owalnym turkusem w promieniście puklowanej pełnej oprawie. Szyna o profilowanych brzegach, rozszerzająca się w stronę oprawy. Końce szyny ujmujące oprawę kamienia zakomponowane zostały z motywów roślinnych, zbliżonych kształtem do paszczy fantastycznych zwierząt.

Pierścień z turkusem księcia Franciszka I (1577 - 1620)

nieznany

początek XVII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 16 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd