treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
rzeźba - Ujęcie lewego boku. Figura przedstawiająca postać kobiety. Duża głowa, z zaznaczoną fryzurą, ręce prostymi cięciami wydobyte z tułowia. Figura kanoniczna. Brak nóg. Związana z kultem przodków.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana, rzeźbiona figura żółwia o masywnym ciele, pokrytym pancerzem, spod którego wystaje głowa oraz dwie nogi: przednia oraz tylna.

Figurka zoomorficzna, figurka żółwia

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Obraz pionowy I - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja reliefowa, monochromatyczna. Centralnie przez wysokość obrazu w pionie przebiega falista, smukła forma, przypominajaca pęknięcie. Nieco poniżej środka rozszerza się i wybrzusza, ukazując popękaną powierzchnię, po czym znów zwęża się i schodzi ku dolnej krawędzi pionowymi wypukłymi liniami. Z lewej i prawej strony fakturowe układy symetrycznych sfałdowanych prążkowań, nawiązujących do regularnie ustrukturyzowanych biologicznych komórek, w górze obrazu ukośnie wznoszą się, w dole opadają. Punkt ich zbiegu znajduje się poza krawędziami kompozycji, poniżej połowy szerokości obrazu. Całość polichromowana czernią.

Obraz pionowy

Rosołowicz Jerzy

1964

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Mnich Saigyō podziwiający górę Fuji

drzeworyt

ISODA Koryūsai

1760 — 1779

Muzeum Okręgowe w Toruniu

donica ozdobna - Ujęcie z przodu; Kamionkowa donica z trzema dekoracyjnymi nóżkami, widoczne dwie z trzech, szkliwiona celadonem w jasnozielonym odcieniu. Ma kształt odwróconego, ściętego stożka. Jej nogi stylizowane są na łapy zwierzęce, zostały doklejone do wykonanego na kole garncarskim korpusu. Powierzchnia naczynia została ozdobiona wklęsło-wypukłym ornamentem reliefowym, podzielonym na trzy poziome strefy oddzielone dookolnie biegnącymi listwami. Górny i dolny pas wypełniono motywami roślinnymi – najprawdopodobniej peoniami, środkowa część natomiast składa się ze wzoru roślinnego (peonie) oraz wypukłych linii ułożonych w różnych sekwencjach, przedstawiających osiem podstawowych trygramów. Na ściankach widoczne ślady klejenia oraz drobne ubytki.

Donica ozdobna

nieznany

1501 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Apollo - Ujęcie z przodu; obraz pionowy, ma białym jednolitym tle, centralnie, biało-czarny nadruk na płótnie zdjęcia sylwetki mężczyzny naśladującego rzeźbę

Apollo

Łukaszewicz, Aleksandra

2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie od strony pierwszej. Putto z lewej, wazon z prawej, putto ustawione na pochyłej balustradzie schodów, wazon na poziomej. Putto ma tułów silnie skręcony w lewą stronę. W rękach wyciągniętych w lewo trzyma kwiatową girlandę. Lewe udo przykryte draperią przewieszoną przez lewe ramię. Głowa zwrócona w prawo. Obie figury w kolorze szarobeżowym. Obok waza o kielichowatym kształcie dekorowana girlandami kwiatów i stylizowanymi liśćmi. W tle drzewa parkowe.

Putto z wazą

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Putto z prawej, wazon z lewej. Putto ustawione na pochyłej balustradzie schodów, wazon na poziomej. Putto oparte na prawym kolanie, lewa noga wyprostowana. Prawa ręka wyprostowana wsparta na podstawie, w lewej ręce girlanda, tułów silnie skręcony w prawą stronę. Chłopiec zwrócony twarzą w stronę widza. Obok waza o kielichowatym kształcie dekorowana girlandami kwiatów i stylizowanymi liśćmi. Obie figury w kolorze beżowym. W tle drzewa parkowe.

Putto z wazą

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Nagie i pulchne dziecko siedzi z w pozycji półleżącej z nogami skierowanymi w lewą stronę. Z prawej  strony przytrzymuje ono kosz z kwiatami. Włosy dziecka są krótki i kręcone.

Putto z koszem kwiatów

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Nagie i pulchne dziecko siedzi z w pozycji półleżącej z nogami skierowanymi w prawą stronę.  Z lewej strony przytrzymuje ono kosz z kwiatami. Włosy dziecka są krótki i kręcone.

Putto z koszem kwiatów

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Dziewczynka i chłopiec są splątani w walce. Po lewej stronie kompozycji chłopiec w pozycji półstojącej lewą rączką próbuje odciągnąć prawą rękę dziewczynki, która szarpie go za włosy.

Para puttów (Zwada)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Nadzy i pulchni chłopiec i dziewczyna siedzą na rozpostartej ma pniu draperii. Po prawej stronie dziewczynka usiłuje objąć lewą ręką chłopca, który odpycha lewą ręką jej ramię. Twarz dziewczynki ujęta profilem.

Para puttów (Zobojętnienie)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Nadzy i pulchni chłopiec z dziewczyną, siedzą na rozpostartej ma pniu draperii. Obejmując się kierują usta do pocałunku. Chłopiec jest widoczny od tyłu. Jego włosy są krótki i kręcone.

Para puttów (Pocałunek)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie z przodu. Rzeźba w kolorze szarym, przestawia dwa nagie putta, zwrócone lewym bokiem do widza. Putto po prawej przechylone w lewo, opierające się rękami o plecy i lewą nogę drugiego putta. Z przodu lewa noga zgięta w kolanie. Głowa zwrócona w stronę widza. Na głowę założona chusta opadająca z lewej strony oraz łeb lisa skierowany w lewo. Długi warkocz opada przez lewy bok. Putto po lewej stronie wygięte w lewo, z rękami wyciągniętymi w lewo. Głowa zwrócona w kierunku głowy lisa. W tle widoczne drzewa parkowe.

Para puttów (Lęk)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony pierwszej strony. Kolor rzeźby szaro-żółty. Postać mężczyzny siedzącego bokiem na niskim postumencie. Tułów skierowany w stronę widza. Nogi ułożone w lewo, prawa zgięta w kolanie. Głowa skierowana w prawo i lekko do góry. Postać naga, przez jego lewe ramię przewieszona jest luźno tkanina okrywająca lewy bok mężczyzny. Tkanina przechodzi za plecami na uda. Prawa ręka oparta na nogach, z wyciągniętym palcem wskazującym. Lewa ręka, wyciągnięta w prawą stronę, trzyma cylindryczny przedmiot. Włosy krótkie, zdobione liściem laurowym. Pod lewą nogą leży mały pies. W tle widoczna ściana tarasu, nieco wyżej widać też balustradę.

Meleager (Zima)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony pierwszej. Kolor rzeźby beżowy. Postać mężczyzny siedzącego na pniu. Tułów skierowany w stronę widza. Głowa skierowana w lewo i w górę. Jego prawa noga wysunięta jest do przodu, lewa w prawą stronę. Postać naga. Skóra zwierzęcia owija jego lewe ramię oraz wisi luźno na udach. W lewej ręce, opartej o nogi, trzyma kiść winogron. Prawa ręka spoczywa na uchu od szerokiego dzbana stojącego na ziemi po lewej stronie. Włosy krótkie, ozdobione winoroślami i winogronami. W tle drzewa parkowe.

Bachus (Jesień)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony pierwszej. Rzeźba w kolorze szarym. Postać kobiety siedzi na konarze drzewa po prawej. Tułów ustawiony przodem do widza, nogi ustawione z lewej strony a głowa skierowana w prawo i lekko w górę. Kobieta naga, tkaniny luźno leżą na jej udach oraz lewym ramieniu. W lewej dłoni, uniesionej w górę, trzyma jabłko. W drugiej ręce, opartej o prawe kolano, trzyma podłużny owoc. Włosy spięte w kok opadają na lewy bark kobiety. Pod nogami i konarem leżą rozrzucone owoce. W tle widoczne drzewa parkowe.

Pomona (Lato)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony pierwszej. Rzeźba w kolorze szarym. Postać kobiety siedzi bokiem na ozdobnej ławie po lewej stronie. Tułów skierowany przodem do widza, lekko w lewo. Nogi zwrócone w prawo, a głowa w lewo. W swojej lewej dłoni trzyma pęk kwiatów opadających na oparcie ławy. Jej lewa pierś i bark są obnażone. Włosy spięte w kok. W tle drzewa parkowe.

Flora (Wiosna)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony pierwszej. Rzeźba w kolorze szarym. Sfinks ma postać istoty o ciele lwicy oraz piersi i głowie kobiety. Ciało ma skierowane w lewo, a głowę odchyloną do tyłu i lekko w prawo. Na grzbiecie sfinksa siedzi postać putta, siedząca okrakiem przodem do widza. Twarz ma skierowaną w lewo. W swoich dłoniach trzyma girlandę kwiatów opadającą na jego prawą nogę i na grzbiet sfinksa. W tle widoczne parkowe drzewa.

Putto na Sfinksie

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony pierwszej. Rzeźba w kolorze szarym. Sfinks ma postać istoty o ciele lwicy oraz piersi i głowie kobiety. Ciało ma skierowane w prawo, a głowę lekko w lewo. Na grzbiecie sfinksa siedzi postać putta, skierowana w prawo i odchylona lekko do tyłu. Obie nogi ma przerzucone w lewą stronę. W swojej prawej dłoni trzyma girlandę kwiatów opadającą na jego nogi oraz na grzbiet sfinksa. W tle widoczne parkowe drzewa.

Putto na Sfinksie

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

MPOLIN-M51

Głowa

rzeźba

Bok, Teodor

2000 — 2007

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Alegoria czterech rzek raju

Rubens Peter Paul szkoła

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Trofea myśliwskie

Aelst Willem van

po ok. 1675

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 354 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd