treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: ule

Obiekty

1 394
Kószka (ul kopulasty) - ujęcie z przodu; Duża kószka, kształtem zbliżona do ściętego stożka bez podstawy, wykonana techniką spiralną z ciasno splecionych warkoczy słomianych. Górna ścianka lekko uwypuklona. W ściance na ok. ¾   wysokości wąski, prostokątny otwór.

Kószka (ul kopulasty)

nieznany

około 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Buty słomniane - ujęcie ze skosu; Buty wykonane ze słomy (prawdopodobnie żytniej) techniką spiralną, wyrób plecionkarski, jednostkowy. Podeszwa płaska, stopa w całości zabudowana, cholewka sięgająca powyżej kostki, otwarta. Wykonane z warkocza plecionego z powróseł słomianych różnej grubości. Poszczególne rzędy powiązane są ze sobą za pomocą sznurka.

Para butów słomianych (berloce)

nieznany

1940 — 1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kószka (ul kopulasty) - ujęcie z tyłu; Mała kószka wykonana techniką spiralną z ciasno splecionych warkoczy słomianych. Kształt ściętego stożka.

Kószka (ul kopulasty)

nieznany

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kószka (ul kopulasty) - ujęcie z przodu; Walcowaty ul wykonany techniką spiralną z warkoczy słomianych. W ściance u dołu, wycięty wąski, prostokątny otwór. Brak podstawy, którą oryginalnie stanowiło podłoże, na którym stawiano kószkę.

Kószka (ul kopulasty)

nieznany

1901 — 1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kószka (ul kopulasty) - ujęcie z boku; Kószka o kształcie ściętego stożka, wykonana techniką spiralną z solidnych warkoczy słomianych o grubości ok. 4 cm. U dołu z lewej w ściance bocznej wycięty wąski, prostokątny otwór przez który wystaje fragment listewki.

Kószka (ul kopulasty)

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kószka (ul kopulasty) - ujęcie z drugiego boku; Duża, krępy ul bez dna o asymetrycznej dwustożkowej formie, wykonany techniką spiralną z warkoczy słomianych, zespojonych prawdopodobnie wiklinowymi paskami. Ścianki kószki nieznacznie rozszerzają się ku górze, najszersza część ula znajduje się na ok. 2/3 jego wysokości, skąd przechodzi w wypukłą kopułę, lekko spłaszczoną na szczycie.

Kószka (ul kopulasty)

nieznany

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Forma do galarety

nieznany

1875-1926

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona pierwsza. Powierzchnia płaszcza naczynia rozdzielona od dołu w jednej trzeciej wysokości uskokiem, poniżej którego wąski pas dekoracji.

Forma do baby

nieznany

1875-1926

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

paciorek dwustożkowaty z Lubowidza - Ujęcie z boku; Paciorek wykonany został z drutu srebrnego ciasno zwiniętego spiralnie w formę symetrycznie dwustożkowatą. Na obu końcach pozostawiono otwory o średnicy niecałych 2 mm.

Paciorek dwustożkowaty z Lubowidza

kultura wielbarska

80 — 160

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja figuralna - Kompozycja z figurą ludzką, ujętą frontalnie, w całej postaci. Monumentalna sylwetka kobiety (?) narysowana jest mocnym, czarnym konturem, forma uproszczona i zgeometryzowana. Sylwetka nie ma głowy i szyi. Z prawej strony postaci, oddzielnie okrągła głowa na długim, ukośnie biegącym kiju. W tle szerokie pionowe linie tworzą ramę dla figury.

Figura siedząca

kompozycja figuralna

Adler, Jankiel

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

obraz - Na ciemnozielonym tle zawieszona jest barwna serweta z kwiatowym wzorem, obrębiona białą koronkową nicią (kordonkiem?). Przed nią, na drewnianym stole widać, w pozornym nieładzie, przedmioty: od lewej stoi besaminka (balsaminka), dalej leży przewrócony brązowy pojedynczy świecznik. Na pierwszym planie pośrodku, z prawej na małym niebieskim z ozdobną pomarańczowo-czerwoną linią talerzyku deserowym, nakrytym białą serwetką leży owoc cytrusowy (etrog). W głębi, na tle serwety umieszczony prawie poziomo, przecinający kompozycję obrazu, wąski, ciasno skręcony bukiet (lulaw), obok leży gałązka mirtu.Faktura obrazu, dzięki użyciu piasku, mocnym impastom i wydrapanym w farbie liniom jest wyrazista, ornamentalna i zróżnicowana.

Martwa natura (Sukot)

obraz

Adler, Jankiel

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena miejska - Scena na placu. Na pierwszym planie pośrodku sylwetka kobiety siedzącej na stołku (?), przed nią leżą rozłożone na ziemi towary. Ujęta frontalnie, w całej postaci. Twarz zwróciła w lewa stronę, włosy uczesane w kok. Kobieta potężnie zbudowana, w długiej, czarnej sukni przewiązanej białym fartuchem. W rękach trzyma bluzkę.Na rozłożonym na ziemi papierze (?) leżą: puszki, pudełka, skarpetki, ubrania (bluzki i męskie koszule). Na jednym z pudełek, w lewym dolnym rogu, widać fragment napisu: GUM.
W tle, z prawej strony kobiety sylwetki dwóch kobiet, ujętych frontalnie, w całej postaci, zajętych rozmową. Z lewej scena handlu ubraniami: sprzedawcą jest mężczyzny, ujęty frontalnie, w całej postaci, obok niego sylwetka kobiety-klientki, ujętej w całej postaci z tyłu. Ubrana w czarną suknię z półokrągłym dekoltem i krótkimi rękawami. Maca trzymany przez mężczyznę w ręku materiał ubrania. Plac wybrukowany.
Scena ujęta w linearną, wąską ramkę.

Przekupka

scena miejska

Stern, Jonasz

XX wiek, XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

fotografia - Zdjęcie przedstawia dwie macewy leżące na betonowym podeście. Za podestem widoczne drzewo (w lewym rogu) oraz stojąca na trawie owca (w prawym). W tle widać trawę.

Cmentarz żydowski w Międzyrzecu Podlaskim

fotografia

Tomaszewski, Tomasz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

zapinka typu Almgren 88 z Łobza - MNS/A/17502/1

Zapinka typu Almgren 88 z Łobza

kultura wielbarska

80 — 160

Muzeum Narodowe w Szczecinie

akwarela - Z lewej strony kompozycji ujęta frontalnie, wyabstrahowana, niemal transparentna figura ludzka, w partii tułowia wypełniona poziomymi pasami zielonej farby; podobnie w prawej nodze oraz głowy z przenikającymi się owalnymi formami i zielonym krzyżem. Z prawej strony w górnej części niewielki otwór – okno. Okno i figura połączone są grubymi, zielonymi pasami, które jak lina „opasują” i „wiążą” nogi i tułów postaci. Obraz utrzymany w ciepłych odcieniach brązów, żółcieni, zieleni.

Człowieka ciągnie do okna

akwarela

Włodarski, Marek

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

polepa - Ujęcie z przodu; Polepa z przepalonej gliny koloru pomarańczowobrązowego z odciskami słomy.

Polepa

Słowianie

700 — 1250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fibula wariant N wg Kostrzewskiego - Ujęcie przodu ze skosu z lewej; Żelazna zapinka wariantu N wg Kostrzewskiego, z wysokim kabłąkiem z okrągłego drutu, z guzem plastycznym. Sprężynka z czterema zwojami i dolną cięciwą. Ażurowa pochewka ma dwa otwory.

Fibula wariant N wg Kostrzewskiego

kultura oksywska

30 p.n.e. — 20

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lamu przyszłości - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia na pierwszym planie duży budynek z licznymi loggiami i tarasami, na których znajdują się sylwetki ludzkie w różnych sytuacjach. Na szczycie fasady budynku napis: USAFIRI BUILDING; na jego dachu antena satelitarna. Za budynkiem widać ulice z samochodami oraz zielony skwer miejski, na którym stoi statua z globusem na szczycie. Z lewej strony port lotniczy z wieżą kontrolną, samolotami, budynkami z napisem International Departures oraz Terminal 3, pomiędzy którymi stoi fontanna. W centrum na drugim planie kolejne budynki lotniska – Cargo i inne. Z prawej strony obrazu w jego górnej połowie widać przystań jachtową i zacumowane dwa duże statki pasażerskie. W tle, po prawej zielone tereny rekreacyjne przy plaży z biało-czerwonymi parasolkami i palmami rosnącymi wzdłuż linii brzegowej. Po lewej, na wzniesieniu biały budynek z kopułą i wieżą przypominającą latarnię morską.

Lamu of the Future | Lamu przyszłości

Onyango, Richard

2009 — 2023

Muzeum Narodowe w Szczecinie

cegła szamotowa - Ujęcie przodu ze skosu z prawej; Prostopadłościenna cegła z jasnej glinki szamotowej. Prawa strona obtłuczona. Cegła niejednolita, ziarnista.

Cegła szamotowa

Didier-Werke AG

1864 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 1394 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd