treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
Kamizelka męska - ujęcie z przodu; Kamizelka część męskiego stroju z półwyspu Mönchgut na Rugii/Niemcy. Przód z tkaniny wełnianej, prawdopodobnie wykonanej na krosnach tkackich, wzór w wąskie paski ułożone na kamizelce poprzecznie w kolorach: czerwonym, szarym, brązowym i białym. Pod szyją wysoka stójka, klapy szeroko wyłożone zapinane na górze na mosiężne guziki. Zapięcie dwurzędowe na 7 mosiężnych guzików. Pod stójką, po obu jej stronach  po jednym mosiężnym guziku ( forma ozdoby). Na bokach małe wpuszczane kieszonki, dół zakończony prosto. Podszewka z białego lnianego płótna wykonanego na krosnach tkackich splotem płóciennym prostym.

Kamizelka męska

nieznany

1870 — 1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Mosiężny segregator na dzienniki w formie stojaka z trzema kieszeniami osłoniętymi marszczoną tkaniną w kolorze złotym.

Segregator

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przyrząd do przycinania końcówek cygar. Posiada gruszkowaty kształt, a wykonany jest z blachy mosiężnej, z segmentów łączonych lutowaniem

Obcinacz do cygar

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przód

Kamizelka frakowa

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przód

Kamizelka liberyjna

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Melonik

P. C. Habig

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Melonik

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Pozłacana haftka z dwoma lwami - Ujęcie z przodu. Pozłacana ozdoba z dwoma lwami z profilu, stojącymi na tylnych łapach i trzymającymi pomiędzy sobą tarczę z herbem w formie sześciopłatkowej rozety. Tło tarczy granatowawe.

Haftka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacany guz kulisty - Ujęcie z boku lekkim skosem w górę. Pozłacana ozdoba kolista; na blaszanej kuli pasma kółeczek, rozdzielonych pierścieniami z perełkowanego drutu. Na górze, na środku okrągła granulka.

Guzek kulisty filigranowy

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacany ażurowy guz koszyczkowy - Ujęcie z przodu. Pozłacana okragła ozdoba, koszyczkowa, ażurowa, w formie kopułki.  Na wierzchołkach wypustki uformowane w oczka. Czterolistna rozeta wykonana jest z taśmy. W centrum nieregularny guzek.

Guzek ażurowy

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacany guz z czterolistną rozetą - Ujęcie z przodu. Pozłacana okragła ozdoba, z czterolistną rozetą wewnątrz, wykonaną z taśmy blaszanej. W środku osadzona kopułka.

Guz rozetowy

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacany guz w kształcie sześcioramiennej ażurowej rozety - Ujęcie z przodu. Owalna ozdoba w kształcie sześcioramiennej ażurowej rozety. Wierzch ażurowy, uformowany owalnie i podzielony na sześć części, z których każda zawiera czterolistny wzór otoczony perłowanym pierścieniem. W części centralnej sześcioramienna gwiazda.

Guz rozetowy

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacany guz rozetowy - Ujęcie z przodu. Pozłacana ozdoba w kształcie kwiata z zaokrąglonymi sześcioma płatkami. W centrum wklęsła z płasko wywiniętym kołnierzem, ozdobionym trzema pasami tłoczonych punktów.

Guz rozetowy

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana zapinka ze splecionymi dłońmi - Ujęcie z przodu w poziomie. Pozłacana zapinka, wykonana z dwóch owalnych taśm, w końcach uformowanych w dłonie. Powierzchnie zdobione motywem krzyży i napisami  AVE MARI. Kolec wąsk, długi.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana zapinka w kształcie rozety - Ujęcie z przodu. Zapinka na planie sześciopłatkowej rozety. Podłoże stanowi sześcioramienna taśma srebrna, obwiedziona wzdłuż brzegu perełkowanym drutem. Na niej osadzono stożki skręcone z perełkowanego drutu i zwieńczono granulkami. Między płatkami, co trzy stożki, osadzono srebrne kopułki. Kolec masywny, zwężający się.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana okragła zapinka - Ujęcie z przodu. Pozłacana okrągła zapinka. Konstrukcja zapinki osadzona na pierścieniu ze srebrnej blachy, obwiedzionym wzdłuż brzegów perełkowanym drutem. Między nimi  stożki skręcone z gładkiego drutu, z wierzchołkami ozdobionymi granulkami. Co cztery stożki srebrne kopułki. Kolec masywny, zwężający się ku dołowi.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana zapinka w kształcie gwiazdy - Ujęcie z przodu. Pozłacana zapinka w kształcie sześcioramiennej gwiazdy. Podłoże zapinki stanowi płytka z pasmem obwiedzionym perełkowanym drutem.z granulkami. Pasma przeplatają się w dwa trójkąty. W narożnikach i na linii przecięć pasm osadzone wysokie oprawy oczek. W nich białe, szklane oczka. Kolec masywny, w przekroju prostokątny.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana sprzączka pasa z motywem winorośli - Ujęcie z przodu. Pozłacana dwuczęściowa sprzączka pasa. Rama prostokątna, ozdobiona grawerowanym motywem winorośli. Kolec wąski, u nasady zdobiony rytymi liniami. Skuwka bardzo mała, nie wychodząca poza rozmiar ramy. W skuwce znajdują się 2 otwory z nitami do mocowania przy pasie.

Sprzączka

nieznany

przełom XV i XVI wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana sprzączka dwuczęściowa na zawiasie z trójlistną ramą - Ujęcie z tyłu. Pozłacana sprzączka, kwadratową częścią u dołu.

Sprzączka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Okucie końca pasa z lisciem akantu - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie końca pasa z liściem akantu i prostokątną, grawerowaną skuwką. Ażurowy, symetryczny liść odlane razem z podłożem skuwki. Płytę wierzchnią i boki skuwki przylutowane do podłoża, a u nasady liścia wzmocnione pasmem skręcanych drutów.  Na płycie, w prostokątnej oprawie naniesiony motyw liścia akantu - ostu.

Okucie pasa

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacane okucie końca pasa z figurą młodzieńca - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie końca pasa: Centralnym elementem jest figuralne przedstawienie młodzieńca zabijającego smoka. Scena umiejscowiona jest w kapliczce z kolumienkami i łagodnym łukiem. Dołem kapliczkę zamykają ornamenty roślinne.  Z tyłu za figurą młodzieńca zaznaczony mur ceglany.  Poniżej kapliczki znajduje się sercowate, ażurowe zwieńczenie, z umieszczonym wewnątrz liściem akantu.

Okucie pasa z figurką św. Jerzego

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 31 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd