treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: pas

Obiekty

2 524
E/10999/ML - Pas męski szyty maszynowo z grubego lnianego płótna. Obszyty szczoteczką w kolorze czerwonym oraz cienką wełną w kolorze amarantowym i taśmą srebrzystą. Na środek naszyty jest czarny aksamit wycięty „w okienka” – ażurowy szlak z rombów. Pod okienka podłożone taśmy biało-czerwono-zielone ze srebrna nitką oraz amarantowe i zielone. Zapinany na 3 ciemne guziki i pętelki ręcznie wykonane z nici.

Pas męski

Ciuraj, Maria

1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Tkany weselny pas kobiecy - Ujęcie z przodu. Pas kobiecy z tkaniny wełnianej,  z wierzchu obciągnięty czerwonym jedwabiem. Na zewnętrznej stronie pasa naszytych dziesięć okrągłych blaszek z mosiądzu, mocowanych do tkaniny za pomocą czerwonych nici przechodzących przez siedem niewielkich,  znajdujących się w każdej blaszce otworków.  Blaszki dekorowane ornamentem wypukłym o motywie rozety. Pas zapinany na ozdobną, mosiężną klamrę w kształcie prostokąta, dekorowana stylizowanym motywem florystycznym. Odchodzą od niej dwa zaczepy w postaci hakowato wygiętych na końcach pręcików.

Pas panny młodej

nieznany

XIX wiek

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pas kontuszowy 4-stronny
Ornament:
głowy - dwa motywy ukwieconych rozet wpisanych w owalne medaliony
środek - poprzeczne pólka w układzie a,b,a,c
a - z motywem rombów z rozetami
b i c - z dwoma odmiennymi motywami zgeometryzowanej wici kwiatowej
obrzeżenia - z motywem gałązek kwiatowych 
obwódki pionowe w przeplatające się wężyki, poziome w kółeczka
Kolor:
pr. - tło złote, ornement  - kwiaty w głowach i pólkach b, c, na przemian łososiowe i jasnoniebieskie, listki zielone, gałązki i kontury czarne, romby w pólkach a w połowie niebieskie, w połowie białe
l. - tło czarne, pólka a w połowie czerwone, w połowie zielone, 
Frędzla doszyta, pleciona, złota
W narożnikach sygnatura wytkana w prostokącie:

Pas kontuszowy

Masłowski, Franciszek

1781 — 1806

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1

Pas kontuszowy

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Pas kontuszowy

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Pas kontuszowy, jedwabny, półlity, jednostronny.
Ornament:
Głowy

Pas kontuszowy

nieznany

1770 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy 4-stronny
Ornament:
głowy - dwa krzaczki kwiatowe otoczone medalionami z wijącej się wstęgi
środek ( wciąż)- poprzeczne gładkie pólka
obwódki - z motywem kostki i rombów
obrzeżenia pionowe z motywem podwójnej przeplatającej się wici roślinnej, poziome - z motywem wijacej sie wstążki z kwiatami
Kolor:
pr. - tło głów i obrzeżeń srebrne, ornament brązowy z błękitem i amarantem, pólka w połowie brązowe (czarne ?), w połowie kremowe
l. - tło połowy głów i obrzeżeń błękitne oraz  w połowie pólek amarantowe, druga połowa głów i obrzeżeń brązowa oraz pólek - amarantowa
W narożnikach sygnatura wytkana

Pas kontuszowy

Manufaktura Radziwiłłów

1767 — 1780

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy jednostronny półlity
Ornament
głowy - pośrodku  kompozycja asymetryczna: bukiet kwiatów z różą [w koszu ?], nad nim mały bukiecik przewiązany wstęgą z kokardą, po bokach symetrycznie drobnne gałązki kwiatowe
środek - poprzeczne pólka w układzie a,b; a - gładkie, b - z motywem drobnych gałązek kwiatowych
obrzeżenia poziome i pionowe z motywem gałązek kwiatowych
obwódki - w przeplatające się zygzakowate wężyki i w kostkę
Koloryt
tło głów srebrne, tło obrzeżeń i pólek z dekoracją amarantowe, pólka gładkie kremowobiałe.
ornament: odcienie amarantu i różu, biały, zielonkawożółty, kwiaty na obrzeżeniach i pólkach srebrne
Frędzla doszyta, pleciona, srebrna

Pas kontuszowy jednostronny

nieznany

1766 — 1788

Muzeum Narodowe w Lublinie

ozdoba; Żelazny pas łańcuchowy - Ujęcie z góry. Żelazny pas łańcuchowy złożony z 13 płaskich segmentów z blachy żelaznej kształtu migdałowatego z końcami zagiętymi do środka.

Pas łańcuchowy

nieznany

młodszy okres przedrzymski

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1

Pas kontuszowy

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Pas kontuszowy czterostronny.
Ornament:
głowy - dwa motywy ukwieconych rozet wpisanych w owalne medaliony
środek - poprzeczne pólka na przemian z motywami wici kwiatowej i połączonych rozet, obrzeżenia pionowe i poziome z wicią jak w pólkach
obwódki - w trójkąciki
Kolor:
tło - w połowie srebrne, w połowie złote
ornament - kwiaty jasnoczerwone w głowach, w pólkach na przemian jasnoczerwone i białe, listki zielone, gałązki i trójkąciki czarne
strona lewa w połowie zielona w połowie czerwona
Frędzla wiązana, doszyta, w połowie srebrna, w połowie złota
Sygnatura wytkana w narożnikach obu głów:

Pas kontuszowy

Jakubowicz, Paschalis

1789 — 1793

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy jednostronny.
Ornament:
głowy - trzy motywy ukwieconych rozet otoczonych medalionami utworzonymi z gałązek palmowych
środek - poprzeczne pólka z dekoracją ornamentalną  w układzie a,b,a,c,
a - stylizowana wić roślinna
b - wydłużone medaliony wypełnione ornamentem kwiatowym
c - palmety rytmicznie odwracane, dekorowane wewnątrz małymi gałązkami kwiatowymi
obrzeżnia pionowe i poziome z motywem palmet jak w pólkach c
obwódki z motywem kostki
Kolor: 
tło złote, ornament różowy, błękitny, zielony, jasnofioletowy i brązowy
Frędzla doszyta złota. (awers) Przysłonięta naszytą frędzlą,( rewers) widoczne na krajce tkackiej,  po brzegach sygnatura wytkana czarną nicią

Pas kontuszowy

Filsjean, Szczepan

1787 — 1794

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy jednostronny

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy dwustronny.
Ornament: 
głowy-trzy motywy stylizowanego kwiatu  goździka (każdy o czterech zgeometryzowanych płatkach)
wciąż pasa- poprzeczne pólka o kolejnych powtarzajacych się sekwencjach motywów:
-ciąg palmetek
-stylizowane kwiaty na tle łososiowym
-stylizowane kwiaty na tle zielonm
obrzeżenie- nieznacznie wyodrebnione dekorowane rozetką
Frędzla wysnuta z osnowy

Pas kontuszowy

nieznany (twórca)

1789 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas 4-stronny. 
Ornament: głowy - krzaczki kwiatowe w wazonach; środek - poprzeczne pólka w układzie a,b,a,c (a - motyw wijacego sie wężyka, b - medaliony z rozetami, c - wić kwiatowa), obrzeża pionowe z gałązkami kwiatowymi, poziome - jak pólka c.
Koloryt: prawa strona - tło słomkowe, nieznacznie zróżnicowane w każdej połowie, zielen, błękit, żółty; lewa strona - tło brązowe głów i obrzeżeń, ornament - tło słomkowe, wzór j.w..
Fredzla doszyta jedwabna, pleciona, słomkowożółta

Pas kontuszowy

nieznany (autor)

1770 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy jedwabny, czterostronny
Ornament:
Głowy:dwa  motywy bukietów  w stylizowanych wazonach  o wywiniętych na zewnątrz brzegach.Wazon ustawiony na kratownicy z wisiorami. 
Wciąż: pólka z motywem gałazek kwiatowych i w szelążki- na przemian.
Obrzeżenie:  drobny wzór gałązki kwiatowej
Frędzla jedwabna 
Sygnowany w dolnych rogach F
                                           S

Pas kontuszowy

nieznany (autor)

1780 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy czterostronny
Ornament: 
głowy - dwa motywy krzaczków kwiatowych wyrastających z liściastej rozety
środek - poprzeczne pólka na przemian z motywami wici kwiatowej i wydłużonych rombów z szelążkami
obrzeżenia - pionowe z motywami gałązek z kawiatami i liśćmi; poziome - motywy wici kwiatowej jak w pólkach
obwódki - w szachownicę, romby i groszki
Koloryt:
pr. - tło słomkowe, ornament różowy, biały, zielony, błękitny, jaznobrązowy
l. - tło czarne, jedynie w pólkach z rombamiw połowie błękitne, w połowie oliwkowozłote, ornament słomkowy
W narożnikach głów wytkana sygnatura: F/S (leżące)
Frędzla doszyta jedwabna, pleciona z nici kremowych z dodatkiem czarnych

Pas kontuszowy

nieznany (autor)

1790 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy czterostronny.
Ornament:
głowy- dwa motywy ukwiecinych łodyg umieszczonych w wazonach przypominajacych palmety- stylizowane , silna geometryzacja motywów. 
wciąż pasa- poprzeczne pólka z motywem wici kwiatowej i rzuty rozetek, na przemian
obrzeżenia- pionowe z motywem zgeometryzowanej wici kwiatowej poziome- jak w  pólkach 
kolor:pr. -  tło głów i pólek z wicią i obrzeżeń  żółte gładkie pólka w połowie różowe  w połowie różowe, wić brązowa kwiaty niebieskie, łososiowe i żółte
l. tło brązowe wzór słomkowy
Frendzla doszyta słomkowa.

Pas kontuszowy

nieznany (twórca)

1796 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/712/ML - Pas ze skóry wołowej wyprawionej na kolor brązowy, zapinany na cztery sprzączki. Z lewej strony pasa znajduje się kalitka (kieszonka) na pieniądze przykryta półkolistą klapą. Zewnętrzną stronę pasa zdobią mosiężne kółka oraz geometryczny ornament wytłoczony w postaci sześciolistnych rozet, linii zygzakowatych, prostych. Pasy noszono na koszuli, bądź sukmanie. Kupowano je na jarmarkach w Tarnogrodzie i Biłgoraju.

Pas męski

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas rycerski miedziany, rozwinięty, ukazany od strony zewnętrznej, dekorowanej wzorem roślinnym.

Pas rycerski

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

E/706/ML - Pas męski wykonany ze skóry koloru czarnego, z mosiężną klamrą. Ozdobiony ornamentem w postaci punktów wytłaczanych stemplem. Dziurki obłożone mosiężnymi kółeczkami.

Pas męski

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas  jednostronny 
 Ornament:
głowy- asymetryczna kompozycja kwiatowa i motywem wstęgi 
wciąż pasa (środek )- poprzeczne pólka gładkie, niebieskie i srebrne z motywem wici roślinno- kwiatowej  i motywem wstęgi, na przemian
obrzeżenia - ornament wici roślinno kwiatowej  
kolor: niebieski- pólka, srebrzysty w tle głów i obrzeżenia, 
ornameny roślinne i wstęgi: zielony, brązowy, różowy

Pas kontuszowy

nieznany

1768 — 1778

Muzeum Narodowe w Lublinie

Odręczny list w języku francuskim napisany ołówkiem na obu stronach pojedynczej czystej karty. Na drugiej stronie, blisko lewego górnego rogu, brązowa plama.
Z treści: Mon cher Tadzik! | Je serai très heureuse d'avoir des nouvelles de toi. Moi, je me sens tres bien. Écris moi le plus sur ta vie. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Jadwiga

1943 — 1944

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 2524 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd