treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
lico

Ulice Długa i Miodowa. "Powstanie"

Piwarski Jan Feliks

1831

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico.

Sieć

kompozycja figuralna

Grzywacz, Zbylut

1968

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Płytka podłogowa

Dziewulski i Lange (Opoczno; 1883-1950)

post 1883

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Awers. Fotografia wykonana w ramach Programu Operacyjnego Polska cyfrowa – projekt www.muzeach.

Fotografia placu Trzech Krzyży w Warszawie

nieznany

1945 — 1947

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers

Fotografia akcji szmuglu (X)

nieznany

1940 — 1942

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Plik cyfrowy

Gdzie są Nalewki?

film

Żmijewski, Artur

2020

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List do Pauliny Włodawer

Justman, Bluma

1940-12-18

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers

Plan Radomia z oznaczeniami granic getta

nieznany

1941

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Widok Wzgórza Zamkowego i dzielnicy żydowskiej od strony południowo-zachodniej przed 1895 r. Ujęcie ze skarpy Wzgórza Staromiejskiego. Z lewej strony widoczne ogrodzone drewnianym płotem zabudowania dawnego kościoła i klasztoru św. Wojciecha przy ul. Podwale. Na utwardzonym placu przed budynkami stoją ludzie. Za osobnym ogrodzeniem skład desek. Po prawej stronie rozległy zielony teren ze stogiem siana. Na drugim planie gęsta zabudowa dzielnicy żydowskiej, więzienie na zamku z widocznym szczytem kaplicy Św. Trójcy i otynkowaną basztą (donżonem). Przy północnej ścianie zamku widoczny fragment synagogi Maharszala. Na lewo, na Wzgórzu Czwartek kościół Św. Mikołaja. 

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym). Przy górnej krawędzi napis informacyjny czarnym tuszem z odręcznym dopiskiem ołówkiem.

Zamek Lubelski

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/806/ML - Widok ul. Jezuickiej od strony ul. Bramowej. Po lewej perspektywiczny ciąg kamienic, dolne partie elewacji ucięte przy krawędzi. U dołu mały fragnment skręcającej 
w lewo ulicy ograniczonej po prawej parkanem. Za nim budynek dawnego kolegium jezuickiego. W głębi, zarysowana na białym tle nieba, górująca nad zabudowaniami sylwetka neogotyckiej Wieży Trynitarskiej. Na lewo fragment frontonu katedry i hełm południowej wieży. Przedstawienie o charakterze swobodnego szkicu, prowadzone miękką, urywaną kreską.
Światłocień wydobyty nielicznymi, przetartymi smugami.

Ulica Jezuicka w Lublinie

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/544/ML - Widok wnętrza kaplicy św. Trójcy w Lublinie. Wnętrze późnogotyckie, w widoku ku ścianie zachodniej. Nawa ukazana w ramie ostrołucznej arkady, żebrowe sklepienie wsparte na centralnym, 8-bocznym filarze. We wnętrzu postacie modlących się.

Kaplica zamkowa w Lublinie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kukiełka z szopki przedstawiająca czarownicę robiącą masło w maselnicy. Postać ubrana w jasną długą spódnicę, czerwony w koła kaftan i fartuch w szare pionowe pasy na jasnym tle. Na głowie ma granatową jedwabną chustkę wiązaną pod brodą. Twarz słabo modelowana, nos wystający, oczy namalowane farbą. Maselnica toczona, przyczepiona drutem do kukiełki.

Kukiełka z szopki "Czarownica"

Muszyński, Bronisław

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok ulicy w miasteczku.. W centrum kompozycji szeroka, niebrukowana droga. Po obu jej stronach niewielkie domy. Zabudowania parterowe, drewniane, kryte dachami naczółkowymi. Na pierwszym planie, po prawej dom ukazany od strony szczytu, za nim dachy dwóch kolejnych zabudowań. Po lewej rząd domów usytuowanych elewacją w stronę drogi, obok żuraw i stojący przy jednym z budynków wóz. Przedstawienie utrzymane w szerokiej gamie szarości i błękitów.

Ulica w Bełżycach

Chełmoński, Józef

1800 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/550/ML - Widok Bramy Świętoduskiej i pozostałości szpitala św. Ducha. Elewacja bramy w głębi. Po lewej ukazany poprzecznie do bramy budynek szpitala zwieńczonego wysoką attyką, naprzeciw perspektywiczny ciąg kamienic. Na pierwszym planie rozległy, brukowany plac z sylwetkami  przechodniów.
sygn. pod ryc. l.: Rys. z natury A. Lerue, śr.:  Odbito w Lit. A. Pecq & Co w Warsz. 482, p.: Lit. J. Cegliński
nad ryc. napis: ALBUM LUBELSKIE. No 2
pod ryc.: BRAMA I ROZWALINY StO DUSKIE  ZABYTEK Z CZASÓW ZYGMUNTOWSKICH.

Brama i rozwaliny S-to Duskie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina z fragmentem traktu zamojskiego. Po prawej rozległy pejzaż ze sztafażem. W głębi, rozciągnięte w poziomie zabudowania miejskie z charakterystycznymi dla Lublina budowlami. Przedstawienie szczegółowe, modelowane miękkimi, przetartymi smugami, dominują odcienie szarości wzbogacone rdzawym oranżem.

Widok Miasta Lublina od Traktu Zamośćskiego

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret mężczyzny w średnim wieku, w ujęciu do pasa, zwrócony 3/4 w lewo. Ubrany w jasnoczerwony żupan i białą koszulę, zapiętą pod szyją ozdobnym guzem. Na piersi przez lewe ramię do prawego boku błękitna wstęga z gwiazdą Orderu Orła Białego, na szyi na biało-czerwonej wstędze - Konkordia Orderu św. Stanisława. Twarz pulchna o różowej karnacji, zaznaczony mały podbródek. Po bokach czoła nikłe włosy na łysiejącej głowie, duży nos, niebieskie oczy pod prostymi brwiami, podkręcone wąsy. Tło obrazu ciemne o oliwkowym odcieniu zieleni.

Portret Kajetana Hryniewieckiego wojewody lubelskiego

nieznany

1790 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

drzwiczki do spichlerza - Ujęcie z przodu. Drzwiczki do spichlerza wykonane z dwóch desek połączonych żelaznymi klamrami i zaopatrzone w system zawiasów. Całość ozdobiona wyrzeźbionymi wizerunkami przodków.

Drzwiczki do spichlerza

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Stara mapa w języku francuskim przedstawiająca plan ruin w Pompejach. Mapa rozłożona z widocznymi 18 polami. U dołu legenda. W prawym górnym rogu ozdobna nazwa mapy i exlibris biblioteki Potockich

Plan des Fouilles de Pompeia

Plan ruin

Cucinello et Blanchi

1826

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Mapa składana, papierowa. U góry po prawej stronie napis: Plan Panorama De Paris. Po prawej stronie u Góry napis: Fortifie avec Illustr.. tion. Widoczna obszerny spis ulic. Na mapie widoczne grafiki ilustrujące ważne obiekty. U dołu dwie większe grafiki.

Plan garanti complet ou le Guide dans Paris

Plan miasta

nieznany

1858

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Lamu przyszłości - ujęcie z przodu; Kolorowa, dynamiczna kompozycja w poziomie, przedstawiające ruchliwe rondo i skrzyżowanie wielopasmowych ulic z gąszczem pojazdów oraz tłumem ludzi poruszających się pośród lokali usługowo-handlowych, na chodnikach, na schodach na kładkę i z kładki dla pieszych nad ulicami.

Ulice przedzielone są pasami zieleni z kwiatami, na jednym z nich w centrum obrazu, pomiędzy dwoma latarniami ulicznymi rośnie palma. Nad nią zielone znaki drogowe, wszędzie pełno szyldów sklepowych. Po lewej stronie obrazu stacja benzynowa Shell, niedaleko budka z coca-colą i przystanek autobusowy. Z lewej strony jakby duże, ruchliwe centrum handlowe Safari Point Haus. Na ulicach tłoczą się samochody osobowe, busy, ciężarówki i motocykle. Obraz pełen drobnych detali, wibrujący barwami i życiem miasta.

Lamu of the Future | Lamu przyszłości

Onyango, Richard

2009 — 2023

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lamu przyszłości - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia na pierwszym planie duży budynek z licznymi loggiami i tarasami, na których znajdują się sylwetki ludzkie w różnych sytuacjach. Na szczycie fasady budynku napis: USAFIRI BUILDING; na jego dachu antena satelitarna. Za budynkiem widać ulice z samochodami oraz zielony skwer miejski, na którym stoi statua z globusem na szczycie. Z lewej strony port lotniczy z wieżą kontrolną, samolotami, budynkami z napisem International Departures oraz Terminal 3, pomiędzy którymi stoi fontanna. W centrum na drugim planie kolejne budynki lotniska – Cargo i inne. Z prawej strony obrazu w jego górnej połowie widać przystań jachtową i zacumowane dwa duże statki pasażerskie. W tle, po prawej zielone tereny rekreacyjne przy plaży z biało-czerwonymi parasolkami i palmami rosnącymi wzdłuż linii brzegowej. Po lewej, na wzniesieniu biały budynek z kopułą i wieżą przypominającą latarnię morską.

Lamu of the Future | Lamu przyszłości

Onyango, Richard

2009 — 2023

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wieszak ubraniowy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak ubraniowy (tzw.

Wieszak ubraniowy

Georg Schmidt, Szczecin (1922 - około 1945)

1927 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 225 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd