treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: kompozycje figuralne

Obiekty

23
ujęcie 3/4

Szafka

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Szafka

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Kury i koguty - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym. W części górnej rytmicznie rozlokowane, ciasno stłoczone, nagie sylwetki ludzkie z głowami kur i kogutów. Postacie kur białe, kogutów czerwone. Postacie są zgromadzone w dwóch symetrycznych grupach i zwrócone w stronę centralnie umieszczonego, czerwonego prasołu (prawosławny ołtarz). W części dolnej wydłużony prostokąt, w układzie horyzontalnym utworzony z jasnoczerwonej meandrującej wstęgi na czarnym tle . Tło przedstawienia gęsto wypełnione rytmicznymi układami jajek, u góry białych, w partiach dolnych białych i czerwono-brązowych.

Kury i koguty

Sobczyk, Marek

1989 — 1990

Muzeum Narodowe w Szczecinie

MPOLIN-M36

Walka Jakuba z Aniołem

obraz

Szwarc, Marek

1950

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

MPOLIN-M35

Ewa

grafika

Szwarc, Marek

1919

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie całości od strony pierwszej

Wazon

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Amorek bawiący się motylem. Brązowy posążek przykucniętej postaci amorka skrzydlatego bawiącego się małym motylkiem. Postać amorka na marmurowej podstawie. Bok lewy

Amorek bawiący się motylem

Posążek

Chaudet, Antoine Denis

2. połowa XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/CS/1522/1/ML - Filiżanka półkulista na pierścieniowej podstawie, ucho w kształcie litery

Filiżanka

Książęca Fabryka Porcelany Delikatnej

1764 — 1789

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/T/84/ML - Preteksta, kolumna ornatu, w kształcie krzyża z haftem figuralnym. Tło jednolite, zahaftowane złotą nicią w koło koncentrycznie. Kompozycja figuralna przedstawiająca  drzewo Jessego Na tle rozgałęzionego liściastego drzewa postacie: na dole Joachim i Anna. Wyżej Maria Panna  a nad nią Chrystus rozpięty na drzewie rozgałęzionym w formie krzyża. Nad drzewem Bóg Ojciec. Haft na ogół płaski, tylko postać Chrystusa z płótna na podwleczeniu,zespojona z z tłem haftem. Brzegi szat nimbów iObrzeże z amarantowego jedwabiu z płaskim, żółtym haftem w formie wici roślin kwiatowych. Lewa strona podszyta sztywnym szarym płótnem.

Kolumna ornatu (Preteksta)

nieznany

1580 — 1600

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1683/ML - Kompozycja metaforyczna. W centrum zwężająca się perspektywicznie w głąb droga z postacią idącej kobiety. Kobieta w rozwianej sukni z dekoltem, ręce opuszczone wzdłuż tułowia, dłonie odgięte na bok. Po obu stronach drogi wyłaniające się z wody sylwetki fantastycznych potworów o obłych ciałach i wężowatych głowach zwróconych w kierunku postaci. W tle zarys górzystego krajobrazu. Sylwetki modelowane czernią, miejscami akcenty bieli.

Kompozycja z łabędziami

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena figuralna nawiązująca do sztuki ludowej Podhala przedstawiająca grupę przedstawionych w rzędzie górali. Pierwszy z prawej z szablą w prawej dłoni, lewa uniesiona ponad głową, nogi w wykroku. Ubrany w ciemną sukmanę, za nim pięciu mężczyzn w góralskich strojach, w ich dłoniach strzelby. Mężczyźni w zróżnicowanych, niespokojnych pozach. Kompozycja zdominowana silnymi kontrastami bieli i czerni.
sygn. oł. pod ryc.p.: Wł. Skoczylas

Górale

Skoczylas, Władysław

lata 20. XX wieku

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1684/ML - Kompozycja metaforyczna. Na pierwszym planie, po prawej mężczyzna w fioletowym surducie i białej koszuli z żabotem. Na głowie biała peruka. Ręce mężczyzny uniesione do góry, u boku szpada. Za nim fragment wzgórza, na zboczu którego odwrócona tyłem leżąca kobieta. Ubrana w długą suknię z wykrojonym w szpic, odsłaniającym plecy dekoltem. Na stoku, w tle zarysy roślinności, wyżej fragmenty dwóch świerków.

Kompozycja

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4222/ML - Projekt witraża - scena figuralna wyobrażająca Trójcę Św.  i personifikacje czterech pór roku. Zamknięty półkoliście prostokąt podzielony na kwadratowe kwatery. W partii półkola na niebieskim tle zielone główki puttów. Poniżej, w centrum złote Oko Opatrzności ze skrzydłami po bokach i błękitną, pokrytą złotymi gwiazdami sferą  w środku. Na oku i sferze napis: JAM JEST KTÓRYM JEST. Po lewej tronujący Chrystus w czerwonej szacie, po prawej gołębica Ducha 
Świętego. Niżej personifikacje pór roku w postaci młodych dziewcząt. Od lewej - Wiosna wśród kwiatów, Lato ze snopem zboża, Jesień zbierająca owoce i Zima przy pokrytym śniegiem krzewie. W kwaterach dolnych - po lewej - starzec z kosą i klepsydrą (personifikacja czasu), po prawej kobieta i dziecko, między nimi, w środku wśród ornamentów dwie tarcze herbowe cechu  rzeźników z głowami wołów. Po bokach tarcz topory. Po bokach napis: KAPLICE TE BONERÓW ODNOWIŁ I OZDOBIŁ POBOŻNĄ MYŚLĄ WIEDZIONY CECH RZEŹNIKÓW I MASARZY, 1931

Trójca Święta -  Pory roku

Mehoffer, Józef

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4338/ML - Scena figuralna na tle górskiego pejzażu. Na pierwszym planie wzniesienie. Przy jego zboczu trzech mężczyzn na koniach, z włóczniami w dłoniach. Jeden z nich usytuowany w centrum kompozycji, dwaj pozostali nieco w głębi, po prawej. W tle wysokie masywy górskie.

Pikieta Kurdów

Filipowicz, Henryk

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/43/ML - Scena rodzajowa we wnętrzu pałacowym. Po prawej stronie kompozycji stolik, przy którym dwóch mężczyzn grających w karty. Dokoła nich grupa przyglądających się postaci. Po lewej siedzący w fotelu mężczyzna z arkuszem papieru w ręce i trzy kobiety, dwie stojące i jedna trzymająca na rękach dziecko, w pozycji siedzącej, przy niej pusta kołyska. Po prawej, przy grającym starsza kobieta w fotelu. Zgromadzeni przy kominku, na którym ustawiony zegar, naczynia i kandelabry, wnętrze komnaty ozdobione zawieszonymi na ścianie obrazami.

Partyjka

Bartels, Artur

1873

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/7280/ML - Scena rodzajowa w pionowym prostokącie przedstawiająca mężczyznę i kobietę we wnętrzu. Na pierwszym planie niski kwadratowy stół na którym siedząca tyłem naga kobieta. Przed nią mężczyzna w smokingu, pochylony, całuje dłoń kobiety. Przy prawaej krawędzi duża lampa z ozdobnym abazurem oświetlająca scenę. Kompozycja utrzymana w chłodnej tonacji, zbudowana w oparciu o kontrasty barwne i świetlne, bliska impresjonistycznemu sposobowi obrazowania.

Pocałunek

Wydra, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/5596/ML - Scena religijna - zdjęcie z krzyża.

Zdjęcie z krzyża

Sypniewski, Feliks

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena symboliczna walki człowieka ze smokiem. Nagi mężczyzna zwrócony tyłem trzyma oburącz nad głową miecz zamierzając się na smoka, który swym ogonem oplata jego lewą nogę. Smok - wąż w szafirowe i turkusowe pręgi z wypukłymi, żółtymi oczami.

Scena symboliczna - walka

Rembowski, Jan

1909

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 23 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd