treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: choroby

Obiekty

50
Krzyż żelazny kowalskiej roboty wykonany ze sztabki szer. 2,3 cm i gr. 0,5 cm. Końcówka sztycy, jak i ramion, rozklepana i ukształtowana w formie krzyża o półkolistych ramionach. Górne ramię o szer. 15,7 cm znajduje się w odległości 7,5 cm od górnego zakończenia sztycy. Drugie ramię, dł. 32 cm, przymocowane jest do sztycy nitem, natomiast sposób łączenia zakrywają dwie tarcze o śred. 6,7 cm. W dolnej części sztycy znajduje się otwór o śred. 4 cm. Ostro zakończona sztyca wskazuje na zamocowanie krzyża na przydrożnej figurze lub kapliczce.

Krzyż lotaryński

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

instrument muzyczny, idofon potrząsany, przedmiot ceremonialny, atrybut szamana - Ujęcie z lewej strony. Ciemnobrązowa, pokryta rytem, grzechotka z tykwy w kształcie kuli. Przy potrząsaniu wydaje charakterystyczny dźwięk. Górną część drewnianego uchwytu ozdobiono ciemnymi ptasimi piórami.

Maraka szamańska; grzechotka

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z góry, recto, kartka w linię, zapisana drukiem i pismem odręcznym

Zaświadczenie dotyczące stanu zdrowia Emilii Leibel

nieznany

ca 1944

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

rzeźba - Ujęcie z przodu. Maska, której część twarzowa  jest w kształcie prostokątu. Czoło wypukłe, oczy trójkątne, nos w kształcie strzałki, usta pełne. Na szczycie maski czterech postaci przodków, zwróconych w różne strony świata. Wewnątrz tych postaci umieszczona drabina.

Maska znachora

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talar - Ujęcie awersu. Na awersie monety półpostać władcy w prawo dzieląca datę 16 - 04, napis w otoku i znak mincerski.

Talar

Johann Rees

1605

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu; Zestaw składa się z dwóch małych, drewnianych figurek przedstawiających postacie ludzkie w pozycji stojącej. Rzeźby o uproszczonej formie i masywnej budowie ciała.

Zestaw wróżebny

nieznany

między 1951 — 1996

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska do tańca wiatru - Ujęcie z tyłu; Maska (strój) z jasnego włókna roślinnego (tapy) o podłużnym, trójkątnym kształcie rozszerzającym się ku dołowi, który wykończono brązowymi frędzlami z włókien roślinnych. Widzimy centralnie rozmieszczony kolorowy rysunek przypominający słońce od którego odchodzą różnego rodzaju pasy wzorów geometrycznych: proste i zakręcone linie, zygzaki, romby, trójkąty, półkola. Namalowane słońce wydają się być głową, która ma zaznaczone symboliczne rysy twarzy: oczy z rzęsami, nos, brwi i usta. Od główy odchodzą kolorowe trójkąty (żółto-brązowo-zielone lub żółto-brązowe), kojarzące się z promieniami oraz długie pasma wzorów geometrycznych, ułożone tak, że przypominają ciało. Postać wyróżnia usytuowany centralnie wzór brązowo-zielono-żółtego rombu i dwóch żółto-brązowych trójkątów. Rysunek zakończony jest wzorem wykorzystującym półkola. Obiekt uszkodzony w wielu miejscach. Ma liczne przerwania i przebarwienia.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Długa lina zrobiona z warkocza uplecionego z naturalnych ludzkich włosów. Włosy różnią się kolorem i fakturą - różne pukle o podobnej długości zostały splecione ze sobą tak, że przechodzą płynnie, jeden w drugi.

Warkocz

obiekt artystyczny

Piotrowska, Krystyna

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Portret kobiecy w niebieskiej sukni z kwiatami u gorsu.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

strona 1 i 4

List do Zofii Dutkiewicz-Baruch

Baruch, Witold Wacław

1941-11-03

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, recto, kartka zapisana pismem odręcznym

Zaświadczenie o stanie zdrowia Emilii Leibel

nieznany

1945-02-22

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Plik cyfrowy

Bez tytułu (pomnik Dunikowskiego)

fotografia

Żmijewski, Artur

2020

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, recto, kartka w kratkę zapisana pismem odręcznym

List do Anny Zimmermann (VIII)

Zajczyk, Natalia

1950-07-19

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, bifolium recto, kartka zapisana pismem odręcznym

List do Anny Zimmermann (VI)

Zajczyk, Natalia

1948-01-05

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, bifolium recto, kartka zapisana pismem odręcznym

List do Anny Zimmermann (V)

Zajczyk, Natalia

1947-08-15

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, bifolium recto, kartka apisana pismem odręcznym

List do Anny Zimmermann (IV)

Zajczyk, Natalia

1947-02-24

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, recto, kartka zapisana pismem odręcznym

List do Anny Zimmermann (III)

Zajczyk, Natalia

1946-02-16

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

MPOLIN-A4.1.27

List do Pauliny Włodawer

Landau, Fania

1942-02-23

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Św. Sebastian

szkoła bolońska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Klaczko Julian - portret

Malczewski Jacek

1906

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/9247/ML - Rzeźba drewniana, pełna, polichromowana, przedstawiająca św. Jana Nepomucena. Zakomponowana frontalnie. Twarz owalna, płaska, lekko zwrócona w prawą stronę. Karnacja podkreślona białą farbą. Policzki czerwone. Oczy obwiedzione czarnym konturem. Brwi  czarne, proste, nieregularne. Spod czarnego biretu widoczne brązowe włosy, ułożone w fantazyjne pukle. Wąsy sumiaste oraz mała bródka, czarne. Sutanna i komża ułożone w głębokie fałdy. Peleryna ciemnozielona podkreślona nieregularnymi  żłobieniami. W zgiętej prawej ręce krucyfiks. Prawa noga lekko wysunięta do przodu, zgięta w kolanie. Stopy niewidoczne. 

Konserwacja: 1985 r.

Święty Jan Nepomucen

Szkodziński, Tadeusz

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/6362/ML - Rzeźba z drewna lipowego, polichromowana farbą olejną. Przedstawia postać Chrystusa. Na nieregularnej owalnej podstawie, o wym. 8,5 x 10,5 cm, wys. 3,5 cm, zakomponowana postać stojącego Chrystusa. Postać w długiej sukni, ułożonej w fałdy. Ręce, małe, złożone na brzuchu. W prawej trzyma liść palmy. Na ramionach narzucony płaszcz. Suknia i płaszcz pomalowane na wiśniowo-brązowy kolor. Twarz wydłużona, o wyrazistych rysach. Nos prosty. Oczy zamknięte. Pod nosem wąsy i broda. Twarz, ręce i widoczne spod sukni bose stopy, pomalowane farbą kremową. A głowie brązowe włosy opadające na ramiona, zaczesane z przedziałkiem pośrodku oraz cierniowa korona z wałeczkowatych elementów.

Chrystus cierpiący

Kuźmiuk, Andrzej

1894 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena symboliczna walki człowieka ze smokiem. Nagi mężczyzna zwrócony tyłem trzyma oburącz nad głową miecz zamierzając się na smoka, który swym ogonem oplata jego lewą nogę. Smok - wąż w szafirowe i turkusowe pręgi z wypukłymi, żółtymi oczami.

Scena symboliczna - walka

Rembowski, Jan

1909

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 50 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd