treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: pierścienie

Obiekty

256
pierścień z Pęzina - Ujęcie ze skosu z prawej; Pierścień zbudowany z obrączki i dużej prostokątnej tarczki. Zewnętrzna część obrączki, lekko wypukła, ukształtowana została w formie dwóch antytetycznie ułożonych lwów dotykających paszczami tarczki. Tarczka prostokątna, zbliżona do kwadratu, o fasetowanych bokach. Wzdłuż boków łączących się z obrączką, wąskie strzemiączka ozdobione nacinaniem. W środkowej części tarczki, we wklęsłym reliefie, postać stojącego mężczyzny w długiej szacie, z włócznią i podłużną, trójkątną tarczą w dłoniach. Na sfazowanych brzegach tarczki nierozpoznana inskrypcja, składająca się z 10 znaków rozdzielonych dwoma znakami krzyża greckiego.

Pierścień z Pęzina

nieznany

1124 — 1225

Muzeum Narodowe w Szczecinie

MPOLIN-M60

Dżdżownica

rysunek

Bok, Teodor

2004

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Pozłacany pierścień z niebieskim oczkiem - Ujęcie z przodu. Pierścień z niebieskim oczkiem.  Oczko szklane, niebieskie, płaskie i owalne.. Po bokach dwie mniejsze, owalne oprawy, osadzone na pięciopłatkowych rozetkach. W oprawkach owalne mleczno-kremowe oczka.

Pierścień

nieznany

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret księcia Filipa I - ujęcie z przodu; Młody mężczyzna przedstawiony jest w ujęciu od pasa w górę, zwrócony w prawo. Twarz szczupła o prostym nosie, wydatnych kościach policzkowych i pełnych ustach. Niebieskie oczy patrzą przed siebie. Brwi są lekko ściągnięte. Włosy rudawe, sięgają uszu, z krótką falującą grzywką nad czołem. Wąsy ma długie o podkręcanych końcach. Precyzyjnie odmalowana broda jest krótka rozdzielona po środku. Mężczyzna odziany jest w czarną szubę z szerokim futrzanym kołnierzem w kolorze brązu, dekorowaną srebrno-złotym motywem roślinnym. Pod spodem biała koszula z wysokim kołnierzem i małą krezą. Na piersiach widoczny jest przepleciony czterokrotnie złoty łańcuch. Lewa dłoń wsparta jest na rękojeści miecza. Palce zdobią złote pierścienie, większy z nich z osadzonym w oprawie turkusem. Tło jest gładkie w kolorze zielonym o niebieskawym odcieniu. W górnym lewym rogu, żółtą farbą namalowany znak twórcy: uskrzydlony wąż z pierścieniem w pysku i data 1541.

Portret księcia Filipa I

portret męski

Cranach, Lucas młodszy

1541

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Metalowy element uprzęży.

Munsztuk wierzchowy

Skrzynia z elementami uprzęży

Whippy&Co.

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, lewy profil młodego mężczyzny z krótkimi kręconymi włosami i wieńcem laurowym na głowie

Popiersie Herkulesa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; głowa młodego Fauna widoczna z lewego profilu, z wieńcem z winorośli na głowie, poniżej widoczna część szaty

Głowa Fauna 

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; głowa postaci (prawdopodobnie kobiety) w wieńcu z winorośli, widzoczna na wprost, poniżej widać fragment szaty

Popiersie w wieńcu z winorośli

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; prawy profil kobiety o długich włosach spiętych w kok, z tyłu szyi sygnatura

Głowa kobiety

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; nagi mężczyzna widoczny z lewego płóprofilu, w lewej ręce trzyma laskę zakończoną szyszką (tyrs), w prawej naczynie (kantaros) z winem; ma krótkie włosy, wąsy i brodę, wysunięta do przodu prawa noga sugeruje ruch

Satyr

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; centaur, na którego grzbiecie siedzi uskrzydlony, pulchny chłopiec (Eros), obie postaci są zwrócone w prawo, Centaur ma kręcone włosy i brodę, odchyla się lekko w tył w stronę chłopca, ma podniesione prawe przednie kopyto, chłopiec odchyla się do tyłu, lewą ręką sięga do głowy Centaura, prawą do jego ogona

Eros i Centaur

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; postać młodej, nagiej kobiety zasłaniającej rękami piersi i łono, kobieta jest lekko obrócone w swoje prawo, ma włosy spięte w kok;  Z prawej strony widoczna jest sygnatura: IIIXAEP (PICHLER)

Wenus medycejska

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; widoczne dwie postaci: po lewej naga kobieta (Wenus) stojąca tyłem do widza, w lewym ręku trzyma płaszcz, w prawym podłużny przedmiot z pętlą (broń Marsa); po prawej stoi skrzydlate putto wręczające kobiecie hełm

Wenus z puttem

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; dwie postaci: po lewej młoda naga kobieta widoczna z prawego półprofilu, po prawej uskrzydlony chłopiec obrócony w jej stronę; kobieta ma włosy upięte w kok, lewą rękę opera o postument, a prawą ma uniesioną do góry; chłopiec spogląda na nią z dołu i podaje jej wieniec laurowy, w drugiej ręce trzyma pochodnię

Wenus i Kupidyn

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; prawy profil chłopca z długimi kręconymi włosami i opaską na głowie, niżej widoczny fragment szaty

Portret chłopca

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu;naga kobieta siedząca na materiale (posłaniu?), przed nią siedzi łabędź z rozportartymi skrzydłami; kobieta jest widziana z prawego boku, ma włosy upięte w kok; łabędź zwraca głowę w jej stronę, jego dziób jest tuż przed jej twarzą

Leda z łabędziem

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Merkury z głową barana

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; głowa mężczyzny o bujnych kręconych włosach, brodzie i wąsach

Głowa Jowisza

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; postać nagiego mężczyzny z płaszczem przewieszonym przez ramię, w lewej ręce trzyma skierowany w dół kaduceusz, prawą dotyka ust; postać widoczna z lewego półprofilu, patrzy przed siebie

Merkury przedstawiony jako Harpokrates

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona okrągła gemma w grubym złotym obramowaniu; popiersie pulchnego putta ze skrzydełkami i rękami założonymi na krzyż na piersi; putto ma krótkie, kręcone i gęste włosy oraz pucułowate policzki

Putto jadące na lwie

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; młoda kobieta pojąca orła wodą nalewaną z dzbana; kobieta widoczna jest z lewego boku, siedzi przy stole lub parapecie okna, jest ubrana w długi chiton, ma odsłonięte piersi, włosy upięte w kok; orzeł ma rozpostarte skrzydła, pochyla się nad naczyniem z wodą

Hebe z orłem

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; kobieta widziana na wprost stojąca prosto z rozportartymi rękami; jest ubrana w bardzo bogaty i nietypowy strój, kobieta ma naszyjnik, na wysokości dekoracja w kształcie ptasich jaj lub wielu samskich piersi, poniżej ułożone w poziomych rzędach przedstawienia zwierząt

Artemida z Efezu

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona okrągła gemma w grubym złotym obramowaniu; prawy profil Apolla z długimi kręconymi włosami opadającymi na kark i w wieńcu na głowie.

Popiersie Apolla

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona okrągła gemma w grubym złotym obramowaniu; waza (krater uszaty kielichowy) z przedstawieniem trzech osób, które składają ofiarę. Waza zwęża się ku dołowi, następnie ponownie rozszerza na brzuścu, z którego wychodzą dwa ucha. Ma wąską dwuczęściową nóżkę i szeroką stopkę.

Widok wazy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona okrągła gemma w grubym złotym obramowaniu; pulchny starszy mężczyzna z długą brodą i wąsami siedzi ze skrzyżowanymi nogami (po turecku) na kamieniu, w dłoniach trzyma dwa flety, a dwa inne leżą obok niego na ziemi.

Siedzący Satyr

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 256 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd